1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590846 inlägg · 6217 ämnen

Kvartsfinal 2010

« · 1252144 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 2010
Raggaren Putte:

Ja, det är svårt att veta hur detta ska fixas. Hur Challe än gör så krävs en heroisk insats av laget ikväll.
Kommentera

PEAP: Han har så klart varit mycket bättre på slutet än tidigare, men tycker ändå att förlusten av Sebbe på backen kostar oss mycket mer. Speciellt på bortaplan, där vi kan förvänta oss att HV kommer att försöka att komma ut ungefär som senast.
Kommentera

Raggaren Putte:

Vore ju också synd att "störa" Hynnings fina forwardsspel.
Kommentera

dr-nix: Det känns ju inte särskilt bra det här med att sakna två centrar. Men jag känner mig tveksam till att "offra" Sebbe som center. Vår kanske bäste back som ovan center plus att vi får in den för tillfället största säkerhetsrisken i tredje backpar.

Nej, skulle hellre då se att typ Hynning centrade en kedja och Starkov flyttas upp från fjärde då han varit bland de bättre på slutet och säkert kan fortsätta att röra om i bättre omgivning.
Kommentera

Herminator:

Snabbare och bättre förklaring :-)
Kommentera

Kerstin_k:

Fick en timrå-spelares tyngd på benet, när han föll. Var inget ojuste.
Kommentera

Kerstin_k: Kamratskap framför Lindbäck. Ledin och Styf stångades. Olyckligtvis föll 92 Styfa kilon över Ledins knä som böjdes fel.
Kommentera

Frella: Hur kom det sig att Ledin skadade sig? Var det nån ful tackling eller en olycka? Vad hände?
Kommentera

Ambroo: Gick ju bra senast Erixon var center =) Sen kan man ju önska sig att Moe under tiden på bänken skaffat sig mer timing i sina stötbrytningar.

Kommentera

PEAP: Ingen idé att spara på krutet till kvällens tillställning, spottar grabbarna inte blod efter efter matchen har man inte gått fullt ut, då e de bara lägga ner verksamheten, i krig är man redo att dö för den goda saken skull

LET'S GO TIMRÅ
Kommentera

Ambroo:

Mycket mer beroende.

Känns tungt som fan, om man tänker på hur förra matchen såg ut, och nu med Gabbes frånvaro.......

....äh bara att köra.

KOM IGEN NU TIMRÅ !

Redigerad kommentar

Kommentera

Smokey: Nej, nej, det var en viss Elitseriedomare i sin rätta "uniform".
Kommentera

Kattgubben:

Bekräftat att Gabbe är borta.
Kommentera

Ambroo: Nej, jag skulle bli mäkta förvånad om det här kommer gå något annat än käpprätt åt fanders....
Kommentera

T T: S K I T.
Kommentera

T T: Det här kommer aldrig att gå vettu.
Kommentera

T T: Det ska bli intressant att se hur de nya kedjorna funkar.

Sonnenberg-Piros-Pärssinen

Hynning-Erixon-Svensson

MPS-Lander-Meunier

Starkov-Nylander-Axelsson

Styf-Karlsson

Caslava-Skogs

Granath-Moe

Sonntag

Kommentera

T T: Mm, halvtungt att gå in i en avgörande match i slutspelet utan de 2 bästa centrarna :(

En väldigt bra prestation om man inte torskar med 2-3 mål ikväll.
HV utan Davidsson o Falk är väl jämförbart antar jag i spelartapp.. *gråter en skvätt*
Kommentera

Annars kan väl styrelsen kolla in hjälmarna i videosnutten... Skönt TIK-röda kulthjälmar med möjlighet till reklam i fyra etage! Måste vara en våt dröm för vilken marknadsavdelning som helst;)
Kommentera

Piska på HV!
Skymtar man inte Laines morsa i denna allt för sällan skådade filmsnutt?
Kommentera

DJ Hemp: Sköna nyheter, ja förutom de om Limpan då. Det känns i alla fall positivt inför nästa säsong redan tycker jag. Luften andas optimism även om nu HV-svett skulle slå ut oss ikväll.
Kommentera

DJ Hemp: "får"? Trodde du tog din tidning? ;)
Men jag instämmer i lovorden, det är som en lyxig rss-tjänst :)
Kommentera

KniveN:

Tack för dessa ord! Uppdateringarna är faktiskt ämnade för just sådana som du. Som är här på nattkröken, men som inte får tidningen lika tidigt som en annan. Både jobbigt och trist att hålla på så här egentligen, man blir ju mest bara trött dagen efter. Men desto roligare att få några uppskattande ord. God natt från mig!
Kommentera

DJ Hemp: Dina dagbladet uppdateringar är mycket uppskattade.
Kommentera

Och så lite TIK-nyheter från Dagbladet...

RYSKT STORLAG JAGAR TIK-MÅLVAKTEN

CSKA Moskva specialstuderar Lindbäck under SM-slutspelet: "Klart att det är kul med intresse"

Succén väcker intresse i Ryssland - nu kan Anders Lindbäck lockas av ett drömkontrakt från CSKA Moskva.
I slutspelet specialstuderas han av representanter från storklubben, enligt uppgifter till Dagbladet.
- Det är klart att det är kul med intresse, säger Lindbäck.

GABRIEL KARLSSON: "JAG ÄR INSTÄLLD PÅ SPEL"

Gabriel Karlsson är inställd på spel i kväll.
Timråcentern siktar på att ansluta direkt till matchen.
- Jag flyger i morgon på eftermiddagen, säger han.

TIK VILL BEHÅLLA SONNENBERG: "HAN ÄR EN RIKTIG KULTURBÄRARE HOS OSS"

Skyttekungen Martin Sonnenberg vill stanna i Timrå.
Timrå vill behålla sin skyttekung - kanske längre än bara en säsong till.
- Jag kan se honom stanna längre än så. Han är en viktig kulturbärare hos oss, säger Stefan Lindqvist, sportchef i Timrå.

CLAS ERIKSSON NÄRA ETT TVÅÅRSKONTRAKT

Kontraktet är färdigförhandlat och sträcker sig över två år.
Nu talar allt för att Clas Eriksson följer Per-Erik Johnsson till Timrå och blir nästa tränarduo.
Eriksson är nära en lösning med klubben.
- Mycket pekar åt det hållet, säger han.
Kommentera

Kongo: Jag är absolut ingen större fan av Ledin på rinken, men utanför måste man ändå fatta visst tycke för honom och faktiskt ge honom respekt för att hjärtat sitter på rätt ställe. Varför ? Jo, genom denna berättelse om Ledin för några år sedan när han var i Luleå. det var på midsommaraftonen och det var några familjer som hade fest tillsammans med sina barn och lekte lekar. Då kom någon på att det skulle vara skoj om vi fick hit någon från luleå hockey. Sagt och gjort, de ringde Ledin och döm om deras förvåning när han kom dit, pratade med alla, lekte lite lekar med barnen och var allmänt social med autografskrivande till barnen. Detta har berättats för mig från Luleå av släkt till mig. Om det är sant säger det att Ledin är två människor, en på rinken och en utanför, vilket inte är ovanligt för vissa idrottsmän, samt att han skall ha stor respekt som människa.
Kommentera

Simmalugnt:

Någon enstaka kulting i Timråtröjan - ja. Filmare - nej. Appropå filmare kommer man att tänka på Martin Thörnberg. Och appropå Thörnberg kommer man att tänka på en annan spelare utan hjärna - Per Ledin.

Kommentera

T T:

Jo, men så är det väl med alla "grisar".

Spelare som man älskar att ha i sitt eget lag men hatar i motståndarlagen.
Kommentera

Simmalugnt: I rätt uniform skulle du nog gilla honom ändå. Värre med Laine då kanske...
Kommentera

T T:

Jag har svårt att känna sympati för den "mannen".
Kommentera

Japp, oturligt för Ledin dårå.
Kommentera

Smokey: Klockrent förslag, kan bara inte gå fel. Jag vill se Timrå på söndag, det får bara inte vara slut.
Kommentera

Så här gör man för att slå jättedumma HV:

- Tackla Tedenby riktigt jävla hårt så att han därefter mer eller mindre står och darrar i ett hörn.

- Kan man inte tackla fanskapet... Köp han!

- Lacka om alla hockyklubbor i Timrås lag. Texta dit: Är vi dum Laine? Ring mamma! Och så hennes tfn-nr.

- Försök om möjligt tråka ut Davidsson med urvattnade skämt om fiolspelande blondiner och hårgele... Eller se punkten ovan om Tedenby.

Hur svårt kan de vá?
Kommentera

Hahl Bundy: Hur det än går på fredag så har denna säsong avslutats på ett makalöst sätt med tanke på hur det sett ut. Blir det förlust så fine, inte mkt att säga, HV är hittills det något starkare laget. Så är det...Vibbarna inför framtiden är iaf försiktigt positiva. Seger...ja, det vore fantastiskt med ytterligare minst en fest hemma i e.on!
Kommentera

haggen: Davidsson tycker jag ger en sympatisk framställning i intervjusituationerna, väldigt klar o ödmjuk.

Synd att det inte framkommer alltid under matcherna då den killen transformeras till nåt Tjötmonster.

Laine är en skam för hockeyn! Say No More.

F.ö så spelade vi den sämsta matchen i den här kvartsfinalen men man får väl säga den här kalssiska klyschan:
Man är inte bättre än vad motståndarna tillåter!

Nya tag på fredag men jag misströstar med tanke på hur det såg ut igår.
Kommentera

Jävligt skönt att vi förhoppningsvis slipper Ledin på fredag, skador av den sorten är aldrig bra men jag njuter ändå lite innerst inne.

Önskar även att vi haft en Manderville som kunde trycka till liv lite då o då.

Bara jag som tycker att Davidsson såg ut som en jävla mupp i studion efter matchen, maken till stygga brillor får man leta efter.

Challes ess i rockärmen till nästa match - Corso!
Kommentera

Roslund: Exakt! Vänd allting upp och ner på fredag, förvåna!!!
Kommentera

Att hv filmar, det vet vi ju sen innan. Att dom får med sig utvisningar pga. filmning är ju inte heller någonting nytt. Det viktiga idag var att hon inte fick med sig några pga. filmning. Att skylla på domaren idag är som att dömma ut sig själv. Ingen i TIK gjorde det jobb som krävs. Jag tyckte att Nyllet kedjan var den bästa kedjan i första perioden. Det säger ju en hel del om matchen. Idag var timrå en 2 storlekar mindre än hv. Det kändes inte som att timrå var nära att vända matchen. Noll inställning.
Kommentera

Raggaren Putte: Helt rätt, Arto var klockren! Hela gänget var klockrent! Såå jävla skönt att slippa Virus!
Kommentera

Olle: Samtidigt tillhör ändå Arto de bisittare som är mest frispråkiga, vilket säger mycket om den medhårsstrykande hållningen som de i regel kör med. Bara att diskutera Laines trollerilåda så mycket som ändå gjordes idag var ovanligt.
Kommentera

Raggaren Putte: Än en gång. Utveckla om du skall få något svar.
Kommentera

NuMo: Jo jag undrar mer exakt vilken medicinering som doktorn missat att ordinera i adekvat dos?
Kommentera

Lägg ner modereringsbjäbbet nu, det hör inte hemma här.
Kommentera

NuMo: Gå vidare...
Kafka njuter, han hade rätt!
Kommentera

Jävligt bra match idag, grymt bra spel av lindbäck hela 53 skot WoW timrå var sjukt effetiva, bra försvarsspel! HV71 kom ingenstans bara skott utefrån härlig 2-0 seger.....eller oj det var omg 24....

Jävligt dålig match idag, Bra spel av lindbäck, bra försvarsspel av HV, timrå kom ingenstans, bara skott utefrån, tung 2-0 förlust :/
Kommentera

orion: visst men han undviker konsekvent ordet "filmning". DET är larv, anser jag.
Kommentera

Raggaren Putte: Lite mer exakt vad du vill ha svar på undarar jag. Jag lovar att svara så fort jag kan.
Kommentera

« · 1252144 · »