1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Kvartsfinal 2010

« · 1247709 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 2010
Kör hårt Timrå!

Redigerad kommentar

Kommentera

Nu ligger Hockeypuls studioprogram ute på ST.nu.

20 minuter om kvartsfinalen mellan Timrå och HV71. I studion är Anton Lander, Anders Lindbäck och ST:s Maria Nordström gäster - och så möter vi både fans och legendaren Eje Lindström.

Dessutom finns chansen att vinna läckra matchbilder på Anton och Anders, och så snackar vi både slutspelsskägg och tv-spel.

Hör gärna av er med tips, synpunkter och funderingar inför måndagens Hockeypuls (går bra att maila [email protected] eller skicka en rad här).
Kommentera

haha... vafan Corso...

"- Vi ska hålla koll på honom. Om han fortsätter att filma kommer vi gå och prata med honom. Slutar han inte kommer jag att sänka honom. Jag kommer att ge mig på honom och han kommer att bli borta för en lång tid, säger Daniel Corso."
Kommentera

Kattgubben:

Ha ha ha, f-n vad han hetsar.
Kommentera

Kattgubben: Mooooget, mooooget Corso! Fast om han skulle mäkta med att göra slag av saken utan att bli avstängd för resten av säsongen så skulle jag både skratta och skåla.
Kommentera

Kattgubben: Är det rätta Corso som börjar smyga fram, en jävel att snacka iaf, dock tror jag HV med sina tjurskallar drar nytta av allt snack.
Kommentera

Olle: Han verkar skön på nåt sätt. Jag blir full i skratt eftersom han känns lite som Randy Marsh i Southpark, i avsnittet "The Losing Edge", när han stod och trash-talkade föräldrar i publiken till sina ungars juniorbaseballmatcher, och så fort han fick nåt mothugg flög tröjan av och han började fightas :)

Jag hoppas att det här är en boost för laget och inte tvärtom bara. Ikväll blir det seger!

Redigerad kommentar

Kommentera

Kattgubben: haha ja. Laget kan ju gärna få en boost men ingen tjänar ju direkt på att Corso börjar veva. Förutom skå...smålänningarna då.
Kommentera

Kattgubben: haha de avsnittet har man sett några gångner, finfina fighter ;-)
Kommentera

" Ett bra tryck i hallen ger extra energi till laget "
Kommentera

Kattgubben: Kan tycka att det är onödigt att man lägger energi på honom så där. Tycker inte heller att det är tufft att säga så av Corso, känns mer banalt.

Full fokus på deras eget spel är väl vad man vill ha. Inte massa uttalanden om fega spelare i motståndarlaget.
Kommentera

För andra året i rad är jag nere och snurrar i Spanien när Timrå spelar avgörande matcher. I år får jag dock, tack och lov se säsongsupplösningen i Sverige, kanske t o m på plats. Slutspel alltså… Ja, vad ska man säga, avslutningen på den här grundserien är ett mirakel av historiska mått, har fortfarande svårt att ta in vad som faktiskt hände. Okej, jag hade väl kunnat tro att ett Timrå i bra form skulle greja sina poäng, men att BÅDE Modo och Luleå skulle vika ner sig så ohyggligt mot kvalserielagen fanns inte på min karta. Å andra sidan, det var Modo och Luleå det handlade om, Elitseriens stora floppar på senare år så hur stor är egentligen överraskningen…? Grym njutning iaf att Timrå tog slutspelsplatsen samtidigt som tre av mina absoluta hatlag; Modo, Luleå och Sundsvall hockey råfloppar.

Det är väldigt viktigt att det inte infinns någon slags mättnadskänsla nu. Trots allt så är slutspelsplatsen är bara ett delmål som Challe var inne på och nu ska vi fanimej så långt i slutspelet som det bara går. Jag vill se stenhårt spel mot HV, spöa skiten ur Martin Thörnberg (Corso!), sänk Lance Ward, grisa, dela ut fulsmällar, filma, spela bländade hockey, fuska i sekritariatet, gör precis allt det som krävs för att vi efter kvarten ska kunna basunera ut ”tredje gången gillt!”. Jag ser HV som klara favoriter men känner mig hyfsat optimistisk, tycker inte HV är lika bra som föregående år och Janne Karlsson ser jag som en klart sämre tränare än Kenta. Här har vi bra chans men vi måste vinna matchen ikväll, kört hårt!

Nu när grundserien är över så får man väl summera den rent känslomässiga biten också. Med tanke på hur nattsvart allt kändes i höstas och med tanke på allt gnäll och alla sparka/avgå-inlägg som yttrades, det var väl all-time-high både för mig och gästboken i helhet, så borde man väl kanske ta några lärdomar en sån här säsong när det trots all misär ändå ordnar upp sig till slut, men nej... Upplever vi samma scenario nästa säsong, att Timrå underpresterar nåt det grövsta i 20-25 omgångar, så kommer jag (och typ resten av gästboken) förmodligen gå bananas en gång till. Jag har liksom inga mentala skydd för ett sådant elände. Men förhoppningsvis har andra tagit lärdomar av årets säsong så vi slipper en dylik kräftgång på ett bra tag framöver.

Slutspelsplatsen är fet och nu har man ett bra läge att rädda säsongen på allvar, men än så länge är det här fortfarande inte en ”lyckad” säsong, ut i kvarten är på sin höjd att motsvara förväntningarna med ett klart minus för det på tok för ojämna spelet som har gjort att man tappat publik.
Kommentera

Bra inställning Corso! Thörnberg ska misshandlas.
Kommentera

RocknRolf2:
Ja grabbarna vet vad som gäller, målsättningen som alla har skrikit om här på HS blev ju aldrig ändrad.

De sportsliga målen är:
A-laget
- A-laget skall;
säsongen 2007/2008 nå en Topp 4 placering.
säsongen 2008/2009 nå en Topp 4 placering.
säsongen 2009/2010 nå final.

Dags att förlänga sviten ;-)
Kommentera

RocknRolf2:

Jo det är klart.

Men jag trodde Corso var så rutinerad så han fattade att slutspelet avgörs på isen och inte i slaskpressen.

Nu är jag rädd att detta har fått upp HV på tårna direkt och att vi seglar i ut i 4 raka.
Kommentera

RocknRolf2: Själv tycker jag att sånt där känns löjligt. Det är som att hälla tändvätska på en liten eld.
Kom ihåg Oscar Sundhs uttalande ifjol, det biter bara tillbaks på en.
Låt spelet o inställningen tala på isen istället o några fetsmällar på Thörnberg när han inte är beredd så han kan säga ärligt:
"I didn´t see that coming!"
Kommentera

Jag älskar Anrell!

"Är det nåt lag jag unnar SM-guld är det Timrå!"

Jag instämmer till 1000000000000000000000000%!
Kommentera

Simmalugnt:

Oj oj oj, hängde Timrås chanser på en så skör tråd.
Ett uttalande av Corso och det är kört...

Kom igen nu !
Kommentera

Hahl Bundy:
Vi ses ikväll :-)

För att timrå skall vinna nu så krävs förlust i första matchen, då vinner vi med 4-3 i matcher.
Kommentera

PEAP:

Nej, naturligtvis inte men det är innihelvete dumt att väcka den björn som brukar åtminstone slumra lite i inledningen av kvartsfinalserierna.
Kommentera

Simmalugnt:

Jorå, jag förstår vad du menar. Man kan se det på olika sätt.
Jag tror dock inte att HV har sovit inför matchserien, de är nog tokladdade.

Kom igen Timrå !
Kommentera

TIKbiff: Jag vill att det ska snabbt o smärtsamt!
4-0 till oss i serien. :)

Vi syns.
Kommentera

TIKbiff: Jo det där ser rätt fånigt ut, ska man verkligen ha någon uttalad målsättning på hemsidan så är det väl SM-guld (den självklara målsättningen) annars kan det väl kvitta.
Kommentera

Hahl Bundy: Äsch, jag tycker bara det är kul med lite trashtalk och han har ju de facto rätt. Thörnberg ska misshandlas. Jag hoppas Challe har gjort klart för laget att den pajasen ska få lida.
Kommentera

Corso psykar smart ju, hetsa di kristna att åka ut i parti och minut. Helt perfekt. Sluta tro att HV är några gudar som lätt spöar oss om de får lite adrenalin.
Denna gång blir det pisk!
Sweet revenge!

Edit:var ej menat till PEAP

Redigerad kommentar

Kommentera

Lemmy:

Ja, jag vet inte varför jag känner mig neggo i dag. Jag har varit positiv som fan sen i lördags.

Det är väl för att det är så sjukt viktigt att ta första matchen tror jag.
Kommentera

Simmalugnt: Äsch, det är naturligt för en tik att ha lite neggotankar efter denna säsong. Men nu har vi inga krav, bara framåtsträvan. Nu kör vi!
Kommentera

Lemmy:

Ja, nu är allting bonus!
Kommentera

Simmalugnt:

Men släpp pucken nån gång då domarjävel!

På tal om det är det någon som vet vem som dömer i kväll?
Kommentera

Simmalugnt: Hörde att wimmelkantig lagt in en ansökan att få döma, han har sagt att han inte fått döma bort tillräckligt med mål för Challe och så vill han va med när hans "älskling" Corso nu har uttalat sig hotfullt mot sina riktiga älsklingar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Simmalugnt: Inte bestämt ännu, men jag ger mig fan på att Winnerborg kommer döma minst ett par matcher.. :(
Kommentera

Kattgubben:

Bestämt måste det väl ändå vara med mindre än 8 timmar till match?

Men däremot inte offentliggjort än.

=oD
Kommentera

Simmalugnt: hehe.. ja, det kanske du har rätt i.

Men då far dom ju med osanning dom jävlarna, för visst står TBD för "To Be Decided"?

;-)

Låtom oss krossa frimicklarna!
Kommentera

haha.. nu snackas det i kommertarfältet angående Corsos uttalande att folk tänker polisanmäla honom för olaga hot.
Kommentera

Kattgubben: Men nu betyder det "To Be Disclosed".       :)
Kommentera

Andersson:

Ähh det där är ju matchen om silvret!
Kommentera

Andersson: Fattar inte varför så många tycker illa om Lärking. Det är väl ändå (iaf historiskt sett) en domare som inte viker sig för visselorkaner.
Kommentera

De här magiska fantastiska Vårdagstimmarna av ljus är saliga.
Quattron ligger väldigt bra efter vägen o den ena sjön efter den andra ligger där så ljus o ser inbjudande ut när det gäller isfisket nu i vårsolen, med ljuset, de sagolika vita vinterlandskapet som håller på att töa bort och längst bort i horisonten bergen o skogen som gör att man börjar må bra igen.
Sverige på våren är en ljus härlig Feel Good- film, ungefär som när hela Kalle Anka-pocketen  blev färglagd o inte med en svartvit varannan sida som på 70-talet.
Världen byter sida hela tiden. Nu på våren så börjar det inte bli mörkt förrän till kvällen istället som förut när det var kolsvart vid 14-tiden på eftermiddagen.

Livet måste levas också när livet inte är alldeles enkelt att leva, som tex  för oss Röd Vita fans i Vintermörkret. Nederlagen rasslade med sina kedjor. Man var rädd. Man började bli gammal. Skulle allt det man drömde om som barn endast förbli drömmar? Vad händer med drömmarna när kulmagen sätter in? Vad händer med skrattet och kärleken när hårfästet flyttar sig högre upp, när rynkorna skuttar runt ögonen?

Hockeyn är som rus, som en flykt men den är också hemkomst.
Det går att lägga över sitt liv i favoritlagets händer och fötter.
Man kan be om ljus. Man kan börja sänka sitt eget tempo, gå undan för de som har bråttom. Be om ursäkt. Lära sig ödmjukhet och tacksamhet. Timrå IK, Zäta, Aki Petteri Berg, Lill-Kenta, Challe, Kapanen, Koskinen, Krykov, Pyörälä, Jonte, Hahl, Sonnenberg, Lindbäck, Lander, Erixon, Pääjärvi, Styf.
Namn som vi levt med dagligen de senaste  2, 3, 4, 5, 7, 10 åren.
Ett kärleksmanifest helt enkelt. Det är Mitt liv.

Flera av mina längsta relationer, och också de mest kärleksfulla, har varit till människor som inte vet att jag existerar.
Hockeyspelare som Kapanen, Pecka Lindmark, Lill-Strimma, Zäta, Mats Näslund, Kjell Dahlin, Lars Eje Lindström, Inge Hammarström för att nämna några, liksom dom som spelar nu.
Människor som jag nästan dagligen har tänkt på i över 30 år o njutit av på isen.
Längre än någon kärleksrelation.
Jag tror att det är Därför som Ishockeyn så viktig för sådana som du o jag.

Timrå IK har fått ta mycket oförtjänt o förtjänt skit den här säsongen. Men nu när vi ska summera seriespelet i Elitserien så är vi, Timrå IK vidare till slutspelet.
Vi är där Vi vek inte ner oss i de sista omgångarna.
Vi visade HJÄRTA i motsats till ett annat hockeylag som skryter med att dom är hjärtat personifierat inom hockeyn.
Jo, Tjena! Kiss my hairy butt, säger jag bara
Inte illa pinkat av lag som har varit på det mediala fallrepet….
Härligt Timrå IK!
Min kärlek till spelet, människorna, segrarna, konsten, artisterna är i många stycken det som håller mig uppe denna härligt ljusa årstid.
Nu börjar det!
Nu börjar slutspelet o VI är med!

Redigerad kommentar

Kommentera

Kattgubben:

Han känns som en som som man "ska" ogilla.

Jag ger mig fan på att vi får Sören Charmören i kväll. Han har vi ju bra statistik med. Inte.
Kommentera

Hahl Bundy:

Vackert skrivet!

Och imponerande att du kan författa ett sådant inlägg i en stund som denna.

Själv har jag fullt sjå att träffa rätt tangenter.

Det kräver högsta koncentration i dag, något som jag dagen till ära tyvärr inte besitter. Eller jo, full koncentration har jag. På kvällens begivenheter.

På tall om full, nu skulle man fan behöva ett järn för att lugna nerverna.

Men det är nog bättre att försänka sig i ett zen-buddhistiskt lugn ala Lindbäck.
Kommentera

Simmalugnt: Själv känner jag mig förvånansvärt lugn inför kvällen, förlorar vi så förlorar vi. Om vi däremot vinner så jävlar i mig vad man ska bli nervös inför match två. Kvällens match handlar mycket om att "känna" på varandra även fast vi känt på varandra ganska flitigt genom åren. Fy fan vilken gyllene chans vi har alltså. HV har så fruktansvärt mycket att förlora.

Någon gång ska väl Livs polska bärplockarnävar darra också.

Kommentera

Ett järn? Hörde jag någon nämna järn? Gief.
Kommentera

Tycho: Fan, kan inte vara med i flaggtävlingen... 40 mil fel. Typ.

Men hade man varit på plats hade jag nog kört med med något åt det här hållet:

GUD! HÖR BÖN OCH STRAFFA DE SKENHELIGA!

Annars får Corso göra jobbet...
Kommentera

Smokey: Hehe, jag tänkte kanske köra en flagga med texten: "Je t'aime Laurient" Lite lagom Gayigt... haha
Kommentera

Klart TIK och Corso ska ta Törnberg denne körde väl över Lotvonen förra året
intresant blir det Linbäck VS Lif spelet kan börja.
Kommentera

Lindbäck är ju 1000 gånger bättre än tråkiga Liv -
Kommentera

Nu har tuffingarna från Jönköping (fniss) återigen vaknat till liv.

Ett vårtecken så gott som något.
Kommentera

« · 1247709 · »