Tredje perioden är här. Nu ska vi se om det finns någon öht i laget som är beredd att lägga ner lite energi och kämpa för klubben eller om hela laget bara längtar efter semester!
KulltorpsOlli: Äh, så därför ger de fan i att spela menar du? Nä, det köper jag inte. Det här är skit det men det beror nog mer på psyke än Freddan. Hockeyspelare ska ge fan i att tänka.
Tror helt ärligt att vi åker. Vi vänder ej detta sen kommer de åka runt och se skärrade ut i 5e avgörande medans Aik inte känner någon press och går ut och vinner. Match 7 mot Oskarshamn 2.0
KulltorpsOlli: oavsett om tränaren är kass så bör ju spelarna vilja vinna hockeymatcher? Jag säger inte att Freddan är kass utan tror det handlar om mental låsning i laget, men alla kan väl inte få härdsmälta samtidigt. Är de sjuka eller?
KulltorpsOlli: man ska ju inte vara nöjd förrän man vunnit nått. Det har ju spelarna ställt sig bakom också. Det måste vara nått annat, vad hette tusan eller så är det bara pressen och att vara favoriter som de inte klarar av. Behöver ju faktist inte vara svårare än så
KulltorpsOlli: NU JÄVLAR VILL JaG SE EN KRIGARINSATS av SERIEVinnaren i tredje perioden. Annars är det här laget kapitalt åt helvete ändå och har inget i Elitserien att göra.
cloon: inte? Är ju han som ändrat och skapat panik när vi förlorat EN match. Det ger signal att det vi har inte duger och spelarna börjar tvivla på sig själva.
Starostenko: Jag hörde vid för ganska länge sen rykten om att många spelare börja bli less på Freddan. Hans sätt att aldrig vara nöjd mm. Jag valde att inte kommunicera det då det bara var rykten, fast lite till. Men när man ser Timrålaget i slutspelet, så kanske det är förklaringen. För detta är inte ok, ngt är fel nåt fruktansvärt.
Nisse på Mon or: Freddan bör nog lämna efter denna säsong. Han har haft en sån sjukt angenäm uppgift, ett självspelande piano med dom ledande utespelarna som bestämmer hur och när dom ska spela. Det enda han har behövt göra är att få laget att tagga till inför slutspel och det har han misslyckats kapitalt med. Han har fått välja sämsta möjliga motstånd i slutspelet och kan inte få laget att vakna ur serielunksdvalan.
Oddsen för att gå upp har nog aldrig varit mer förmånligt för ett timrålag och nu håller man på att pissa bort den chansen.
Fattar inte vad som hänt med Dahlén. Lägger absolut inte allt ansvar på honom men när man inte ens ser någon glöd eller vilja från honom så blir jag orolig på riktigt. Trodde han och fler i detta lag hade större vinnarskalle. Dom är så rädda för att förlora så dom förlorar, fattar dom inte det själva?
Att ändra i kedjorna ger ett desperat intryck. Vi har inte haft någon anledning egentligen. Att vi förlorar någon match mot AIK är naturligt och det gjorde vi även i grundserien. Nej vi måste tro på att det vi har räcker.
Nisse på Mon or: spelare som inte gör sitt jobb. Men får spela ’för mycket’ jmf spelare som gör sitt jobb. Dynamiken gått från att ställa krav till gnäll. Sen kan ju såklart nuvarande usla spel bero på tappad form eller nerver också.
She: ja känslan är ju att det är farligast då de är på plan. Så mer istid där vore inte fel, dels för att det kan vara nyckeln att vände denna men också ge en tydlig signal till övriga
She: det är det som är grejen 4 formationen spelar den hockey de skall spela övriga kedjor har inte fattat att de behöver spela samma typ av spel. Ingen slump att pucken studsar rätt i närkamperna för AIK de spelar rejält i närkamperna medan Timrå har en enhandsfattning på klubban som om det dammsög hemma. Klart som fan att man inte får med sig några puckar då utan man får spelvändningar på sig gång efter annan.
Synct: Vad som än händer de här två matcherna så är det dags att säga farväl till Freddan. Han har gjort det bra efter sin förmåga, men det är uppenbart att det inte räcker om vi strävar mot SHL.
Starostenko: Iom lagkänslan verkar varit jäkligt god och laget presterat därefter tidigare blir man ju fundersam på vad som sänkt stämningen. Ingen vits att spekulera här dock under brinnande (?) slutspel.
Fortfarande folk som är nöjda över att vi valde AIK??? Äh vafan, vi går till val, vi får välja på att möta Björbo IF, Ytterhogdals IK, Smygehuks BK och CSKA Moskva. Freddan o CO väljer CSKA Moskva.. ANLEDNINGEN: i november 1977 så vann vi med 8-0 mot dom, visserligen hade dom 5 skadade spelare just då, ingen målvakt och vi hade ingen målbur så dom kunde inte göra mål, men ändå. "Vi har bäst statistik mot dom", HAHAHHA jag orkar inte detta
Jag tror verkligen inte vi tar en avgörande match hemma med ALL press på oss, fiasko om vi förlorar, känns lite Oskarshamn 7:e avgörande över det hela. Jag har världens sämsta magkänsla, usch.
Nisse på Mon or: Ante har satt försvarsspelet, som har varit bra sedan förra säsongen. Inte där vi faller nu. Lägger enormt mycket ansvar på Freddan som bara står och låter allt rulla på. Han har ingen känsla att matchcoacha och har gett upp hoppet där ärligt talat. Spela de som visar att de vill nått till att börja med.
Fantastiskt roligt iallafall att vi har en RIKTIG TIMRÅKILLE i toppen på SHL målligan framför alla coola kanadicker och finnar. Stort Grattis Filip ♥️♥️♥️