1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 592683 inlägg · 6216 ämnen

Kvartsfinal 2025

2843761 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 2025
Gäller att sätta tonen direkt. Viktigt att vinna första matchen.

söder över: Nä Foliina sätt ERronen sargen.

Jadu: Eric Thorell verkar saknas.

söder över: 1 h kvar nu tills Timrå börjar tåget mot SM -Guld

Villervalla:

2 Christian Folin rd - rd Elmeri Eronen 63

Tur att dom inte möts i närkamper så ofta…

Lomond: Hoppas på 0:00 istid för Oliver Johansson. Laget behöver inte spelare som inte tar det allra minsta ansvar. Min uppfattning.

Herminator: inte mycket fisk att rensa här men det är klart det är ju inte helt dött som hos er:)

I NÖD Å LUST Å I TOPP ÖSTSTATBRÖST VI TIMRÅ IK GIV OSS FRID Å FRÖJD Å VINN IKVÄLL RABBUSLINGAR 🥅🏒🥅🏒🥅🏒🥅💪💪💪
LÅT DÄ RINNA LÄTT IKVÄLL RABBUSLINGAR 🥳🥳🥳
HALLELUJA
Uppladdat:

500x0-fbimg1742570010988.jpg

KulltorpsOlli: WC Wedda hattrick senast. Nu avgör han även ikväll. Kom ihåg vart ni läste det först :)

Tror att Hartmann kan bli en joker och även Kapanen fast inte joker utan han steppar upp rejält när det är slutspel. Två vinnarskallar av rang dessa två jag skriver om. Samt Lander, Hållander, Walli mfl.

Vill höra Timråklacken rejält ikväll det är jag övertygad om att vi får göra.

Let the show begin!
Uppladdat:

500x0-wedda1jpg_gnmeeOEne9UU3hq.jpg

Tom Topp: en riktig bohem, hade passat perfekt i serien Smash om du såg den?

Herminator: GIV OSS FRID! VINN!

Tom Topp: Kom igen nu grabbar, blades of Steel.
Kör över Fiskrenset, våga + Ödmjuk = Vinst!
🤍❤️🤍❤️🤍

Slutspel. Det gör något med en. Alldeles uppe i varv nu. Fan så häftigt. Drömmen lever!

0tto: Ja hoppas Jimmy H. får rätt att nu måste Jokinen coacha hårdare och att det då innebär att fjärde femman måste få begränsat med istid.

Och hoppas att man använder sig av Oliver J en del också. Har ju speed och måste få lite mera nu och Ericsson kanske lite mindre då.

Men kommer bli kul att förhoppningsvis få se en otroligt taggad Lander och en första lina som ska görat!💪🏒

Ta detta nu för då jäklar göteborgare!💣

Rulltårtan : det är stort! 👍

Bragd-Birger: Eller ge finnen en frisyr:)!
Jag har faktiskt träffat Bragd-Birger in real!

Jadu: Thorell är väl den mest namnkunniga. Wictor Nilsson och Linus Nässén är inte heller med.

SKRIDSKOSKENAN: Bad AI skapa en bild av en genomsnittsfamilj från Övik…
Uppladdat:

500x0-img0852.jpeg

Villervalla: Ingen Edstrom för Frölunda, är det nån annan de saknar?

Kimmo Kapanen: Dagens uppställning.
Uppladdat:

500x0-screenshot20250321-170050.png

Bragd-Birger: Kill em all!

Villervalla: ja men hv vänder och slår ur Modo

Gameday, bitches!
Ligger hemma med 39 graders feber, så svårt att veta om svettningar/frossbrytningar och tycka-synd-om-sig-mode beror på sjukdom eller nervositet. Förmodligen båda, eller så är det ena en konsekvens av det andra.

Hursom - gött med lite paus, gött att det drar igång igen.
Oerhört svårt att sia om detta. Frölunda så klart favorit - deras grundserie vibbar klara möjligheter att gå hela vägen. Timrå? Extremt svårtippade. När vi spelar som bäst är vi löjligt bra, tyvärr gör vi det lite för sällan. Vi verkar prioritera att småsuga oftare.
Och: vi är lite för sköra. Grymma i medgång, uppgivet usla när det bär emot. D e t är inga mysiga faktorer att ta med sig in när saker och ting ska avgöras.

Men, grundserie är grundserie å allt det där. Nu är det do or die på riktigt. Med det lite småsköna säkerhetssnöret att det inte är fiasko! och AVGÅ ALLA!!!1 om vi förlorar. Så länge vi tävlar, vill säga. Åker vi runt och ber om ursäkt medans vi låter Glenn ställa oss i parterr lär fiskarna hettas upp.

Det sjuka är att vi, faktiskt, har en chans på guldet. Den är inte stor, men den finns där. Om universums stjärnor ställer sig rätt, alla spelare lirar på sitt max, Jokinen börjar coacha med dom allra känsligaste av fingertoppar, så...kan det fanimej bära hela vägen.
Precis som för alla lag, i o f s. Och: vi har sett det hända förr.

Kukknullviktigt att Juel fortsätter agera vägg. Jonte måste bli den Überjonte han varit så många gånger förr när det ställs på sin spets. Backsidan måste lyfta sig, rejält. Fortsatt dräll, och den här serien kommer vara över inom en vecka.
Hartmann måste bli play out-Hartmann. Lander måste bli det monster i sargduellerna som han var för två år sen. OK behöver få samma slutspelsimpact som han hade i fjol. Wall-E ska hitta nivån från sista derbyt hemma. EP ska sluta grubbla och inse hur jävla bra han är. Wedda ska fortsätta vara Wedda. Hållander ska gå från Härskare till Messias. Pääjärvi ska få många frilägen och sätta vartenda ett.
Boyce ska krigakrigakriga, vilket vi alla vet att han kommer att göra varenda sekund av den speltid han får. Lundmark ska njuta av sitt första slutspel och bara köra. Eriksson likaså. OJ ska komma in utan någon som helst press och vara en joker.

Kan vi bocka av ett antal av dom här punkterna, så...har vi chansen att göra match av det här. Vore ju förjävla härligt.

Laddar upp med lite honungste, isglass och en näve Ipren. Hoppas som fan att jag får busa till det med en medicinsk whisky senare i kväll.

Framåt pojkar! Ingen minns en fegis!

MAKE ROGER RED AGAIN!!!1

Edlundpojken: Det är synd att Hvs match går samtidigt, hade varit roligt att se när de kör ner m0d0 i källaren och Agaard grinar igen.

Olli Nomadinen : haha ja men va fan alltid nått haha .

Gorkyman: pust

k1modoo: Spelar ingen roll hur många guld man har, det ger ändå inte en garanterad plats i SHL, du kan ju kolla hur det går för Djurgården, AIK eller varför inte IK Göta

sargad: jag tycker att i o m att vi tog oss till kvarten så känns resten som bonus och oavsett hur det går ikväll så lovar jag att vila sågen

Olli Nomadinen : Ha ni mä Silvertejpen ikväll rabbuslingar 🤪🤪🤪

Zäta75: Men svara inte fånet. Igår var det Brynäs som inte hör hemma i SHL. Han onanerar till varje svarskommentar

Zäta75: Jag fattar inte bakgrunden till Hallå Roger? Hur är den relaterad till just Timrå? Eller är det något generellt?

Edlundpojken: "uppskattat och roligt" var ett hyfsat understatement 😅

Edlundpojken: hädanefter ska vi slåss om guldet varje säsong! Det måste vara det som är målsättningen!

Rip Kirby: Ska Hivliderna piss på Modoliderna ikväll agen i Jerusalem 🙈🙈🙈

Zäta75: Mer så här
Uppladdat:

500x0-screenshot20250321-1556464.png

Zäta75: jag håller med och bara att ta sig till kvartsfinal första säsongen under Olli känns som en seger och ett steg i rätt riktning :) men såklart hade det varit uppskattat och roligt om dom tog guld i år ;)

Zäta75: Trodde inte jag skulle vara nervös.
Men nu när dagen är här så känner jag mig nervös.
Åka ut i kvarten vore så surt när vi har Dahlen, Wedin, Hållander, Lander, Pettersson, Kapanen, Juel i laget.

Smaka på de namnen liksom och ut i kvarten känns tungt.
Är inte så säkert att vi på lång tid kommer ha ett sånt lag igen .
Medans Frölunda har alltid starka lag år efter år.

Hä sitt mann I värmen å hinken rabbuslingar 💪💪💪
Änn i roten ikväll i FrölunnaBorg å smisk sä jävla innianerna Å Rönnlunn 💪💪💪
Vi festen hårt på balkongen å GE OSS FRID Å VINN IKVÄLL RABBUSLINGAR 🙏🙏🙏
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-20250321165348.jpg

Kimmo Kapanen: Jag kommer inte att vara nervös ikväll som annars faktiskt. Tror jag iaf :) Vi har allt att vinna glöm ej det :)

Detta vill vi se ikväll många ggr. Fast ännu mer röd i ansiktet.
Hallå Roger! Hallå Roger! Hallå Roger! Skall eka i Scandinavium.
Uppladdat:

500x0-roger-ronnberg-jvm.jpg

k1modoo: Ser att ni saknar er bäste utespelare ikväll. Ajaj....inte bra. Riktigt illa för er

russkiy medved blyat: Lite avis blir man!

Raka spåret mot göteborg! Jag och bröderna bor i göteborg över helgen och är på plats match 1 och 2. Ska bli en fin upplevelse😍😍
Uppladdat:

500x0-img3103.jpeg

Zäta75: Kan vi inte bara leda första perioden men typ 8-0 så man slipper vara så nervös inför andra och tredje.

Olli Nomadinen : Nu är man laddad som aldrig förr! Släpp pucken för f*n!

Kommentatorer Frölunda-Timrå IK ikväll:
Patrik Westberg, Staffan Kronwall
Det blir kanon. En blandning av skrik och Kronwalls mer sansade kommentarer.

k1modoo: vi får väll fråga på vån 3 så får du ta frågan i andra bilden på vån 1 😂
Uppladdat:

500x0-img5791.jpeg

500x0-img5792.jpeg

k1modoo: Din jävla fjant! Dra dit du hör hemma. Modo hör inte hemma i SHL. Ni kommer med största sannolikhet att spela i hockeyallsvenskan nästa år.

SKRIDSKOSKENAN: 😂
Grannens dotter sa en gång när hon var 3 ish att "när jag blir stor och får en snopp som Pontus (storebror)..."
Jävlar så upprörd hon blev, hysteriskt, när mamman förklarade att hon var tjej och inte skulle få nån snopp. Lite så är det med Modo och förhållandet till oss Timråiter

k1modoo:
😴😴😴

Som jag sa häromdan. Gör en gjutning av Karlins underläpp i rent guld. Den skulle passa bra i erat prisskåp!

k1modoo:

Play Out SHL

Upcoming / In Progress
HV 71- MoDo Hockey
19:00 Husqvarna Garden

SKRIDSKOSKENAN: Hur många guld har ni lillebror? 😘

2843761 · »