Olli Hahl: Hur FAN kan dom sätta Joel Lundqvist som kommentator?! Helt jävla ointresserad att prata om något annat än Frölunda. Oseriöst av TV4 men man vill väl blidka SHL-maffian.
Blake Slåhan: Ja helt otroligt med Lundqvist. Stod att Kronwall skulle vara bisittare vet ej varför de ändrade. Lundqvist helt enögd snuskigt att lyssna på.
bar mofftak: Ser väldigt mycket bättre ut än vad jag trodde på förhand! Så oerhört mycket hockey kvar denna match dock och Frölunda är lite bättre på att hitta lägen i slottet denna period.
Men så viktigt att vi visar att vi kan spela nått sånär jämnt ändå. Mycket nerver i en sån här premiär och Frölunda kunde spela mer på rus tack vare hemmaplan etc.
Sputnik1: skulle vilja se fler vinster i närkamperna och att vara först på puck i försvarszon. Frölunda har vunnit många fler närkamper än Timrå. Måste upp där.
bar mofftak: Jag tycker vi gör en ok period. Frölunda är mer påslagna och tar fler rätt beslut på isen, vi ser lite yrvakna ut och spelar bort puckar i panik. Vi har inte mycket till eget spel eller zontryck men det är ju så klart en kompetent motståndare på andra sidan också. Juels period tycker jag. Han ser ruggigt påslagen ut.
Jag tror vi måste komma in i tempot och börja hålla i pucken lite mer och vara kyliga. Spelar vi två till perioder som denna så går vi förlorande ur detta.
Blake Slåhan: Just det du nämner tror jag faller tillbaks på backsidan. Frölunda har en helt annan spelskicklighet där. Och kan både vända spel snabbt och använda backarna mer i offensiven.
Cobbel: Japp, Väldigt sansad och nykter Joel. Det enda man kan ifrågasätta är hur man kan besluta att ha honom som kommentator i en kvartsfinal som Frölunda spelar.
Zäta75: bara gratulera dom som inte behöver se denna på tv.
Produktionen är bedrövlig! Låter som om man ser en landskamp på SVT där Sverige är ett av lagen…
Sjukt jävla svagt av TV 4!
En neutral kommentator kanske hade nämnt att det inte finns någon större vits från H (snyten) Tömmdernäs att crosschecka Pääjärvi i halsen när målet är gjort…
Men med dessa kommentatorer kommer det enda onödiga (förutom unga FHC spelarens tripping) vara elaka Timrå IK’s spel…
Bra domare i första. Möjligen kunde dom ta en fasthållning åt varje lag med. Men det var ett kallt och bra dömt 20min set.
roger_sundsvall: Riktigt bra första period med tanke på det är första kvartsfinalen i deras hemmaborg. Skulle teoretisk sett kunna vara en överkörning från hemmalaget men vi är verkligen påslagna ikväll och spelar helt enligt vår gameplan..... fortsätt så även i andra så tar vi det här.
Synct: Jag har normalt sett varit en älskare av Westberg som kommentator, men han söker snajdiga sätt att säga saker så pass ofta i den här matchen att man blir helt jävla matt.
Blake Slåhan: Är folk "dumma" i huvudet? Jag kan förstå att man är besviken på att säsongen tar slut mot ett Frölunda som är så väldigt mycket bättre strukturerat och bättre coachat än Timrå. Tycker dock synd om Hållander som fick ... | Läs mer
VAD ÄR DET FÖR STUDS!??? HAHAHA