1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597797 inlägg · 6217 ämnen

Kvartsfinal 2025

Sv: Kvartsfinal 2025
JAAAAAAAAAA

VAD ÄR DET FÖR STUDS!??? HAHAHA

Manderville: Röde Roger!!! JAAAAAA!!

Villervalla: Såjaaaaaa..!

roger_sundsvall: Da'n såt'en YEEEZZZZZZ Päääjjäärrrvvvi!!!!!🤣🤣🤣🤣🇺🇿

Erre92: Skickligt! Crosschecking på hakan på Pääjärvi?

Magisk puckbana :)

Pääääääjärvi!

Jag som ser honom som heeeeelt slut…

Haha!

Tackar tackar!

Men var inte det där Dahlens mål?

JonteD: PÄÄÄJJJAAAN ❤️🤍🏒🥅

Kattgubben: Inövat, 100%!

Svensson låter FHC spelare åka in och olla Juel efter avblåsning…

Det gör mig nervös…

Nu blir det gurgel som nån sa

Walli het idag tycker jag

erathoo: Tur vi har Juel!!!

Herminator: Juel otrolig dubbelräddning 😍😍😍

Kattgubben: Timrå ser ut som rödvita elaka bålgetingar!!!!!🇺🇿🇺🇿

Men vilken demon till målvakt vi har...

Erre92: Verkligen. 0-1 efter första är taget. Väldigt bra bortamatch än så länge.

Olli Hahl: Hur FAN kan dom sätta Joel Lundqvist som kommentator?! Helt jävla ointresserad att prata om något annat än Frölunda. Oseriöst av TV4 men man vill väl blidka SHL-maffian.

Frölunda har en löjligt stor bredd....finns typ 20 st som kan göra målen....

Blake Slåhan: Ja helt otroligt med Lundqvist. Stod att Kronwall skulle vara bisittare vet ej varför de ändrade. Lundqvist helt enögd snuskigt att lyssna på.

Lundkvist som kommentator känns ju sådär ändå, när FHC spelar. Lite som att Johan Davidsson hade kommenterat HV-MoDo

bar mofftak: Grabbsen visar vilja, känsla för laget!!!!!🇺🇿🤣🤣

bar mofftak: Ser väldigt mycket bättre ut än vad jag trodde på förhand! Så oerhört mycket hockey kvar denna match dock och Frölunda är lite bättre på att hitta lägen i slottet denna period.

Men så viktigt att vi visar att vi kan spela nått sånär jämnt ändå. Mycket nerver i en sån här premiär och Frölunda kunde spela mer på rus tack vare hemmaplan etc.

Nu har vi en period i benen. Det K A N gå. 🙏

Sputnik1: skulle vilja se fler vinster i närkamperna och att vara först på puck i försvarszon. Frölunda har vunnit många fler närkamper än Timrå. Måste upp där.

Jädra högt tempo ,de går fort
game plan, gå på kontring
De funkar bra, utan kladd i egen zon
dom e jobbiga,men de visste vi

bar mofftak: Jag tycker vi gör en ok period. Frölunda är mer påslagna och tar fler rätt beslut på isen, vi ser lite yrvakna ut och spelar bort puckar i panik. Vi har inte mycket till eget spel eller zontryck men det är ju så klart en kompetent motståndare på andra sidan också. Juels period tycker jag. Han ser ruggigt påslagen ut.

Jag tror vi måste komma in i tempot och börja hålla i pucken lite mer och vara kyliga. Spelar vi två till perioder som denna så går vi förlorande ur detta.

Zäta75: Haha men lugn nu. Då får du nog slå på textning på tvn. Joel är ju neutral å berömmer åt båda håll.

Bra kämpainsats! Men dom är fan jobbiga i anfallszon. Måste få ut puckarna snabbare. Risk för en tung andra med långa anfall emot.

Bra PP också. Just målet går väl på turkontot, men det var hungrigt och fokuserat.
Kämpa!

roger_sundsvall: Slutspel heter det - fulla ställ!

Blake Slåhan: Just det du nämner tror jag faller tillbaks på backsidan. Frölunda har en helt annan spelskicklighet där. Och kan både vända spel snabbt och använda backarna mer i offensiven.

Våra backars jävla bidrag…

92 har bjudit på fina tacklingar på FHC.

Och när publiken skriker så blir det snabba kommentarer om vad Timrå har varit stygga och gjort.

FHC trycker hårt på Juel efter avblåsningar och slår gärna klubbor på honom. Weisbach sätter en klubba i ljumsken på Juel efter avblåsningen.

Det är bra att ingen Timrå spelare tappar skallen men man måste faktiskt städa lite och skicka signalen till Juel att man har hans rygg.

Han ska kunna agera fritt i mål.

Men Timrå IK…

Backarna i anfall…

Man kan inte använda dem till att spela bort vaaaaaaaaarenda puck dom tar i…

Hållander ska inte måsta åka till backen så han känner andedräkten för att kunna behålla pucken i anfallsspel!

Två år av försvagning av backarnas spel…

Ansvariga: AVGÅ ALLA!

Hur var tanken med att sätta Joel Lundqvist som kommentator i denna match? han ser minst sagt besvärad ut nu när Timrå leder.

Äckligt höra så många skrikande cykloper på läktarna.

Det räcker att någon frölundaspelare får snurr på ett skridskosnöre för att cykloperna ska yla på utvisning.

Kan domarna stå emot detta pöbeltryck?

Den här anspänningen skojar man inte bort.

Kämpa Timrå!!!

Erre92: Typ vid 6 minuter spelade så räddar Juel en farlig puck vid första stolpen. Då tänkte jag. Den där hade JJ släpt tyvärr

Cobbel: Japp, Väldigt sansad och nykter Joel. Det enda man kan ifrågasätta är hur man kan besluta att ha honom som kommentator i en kvartsfinal som Frölunda spelar.

Tycker de ser bra ut,
bra beslut i egen zon,
inte lätt o stå,emot alla gånger
Men vi har JUEL

Labban: Det är idiotiskt på en idiotisk nivå.
Så gör man inte.
Sanny ska ju inte kommentera FBK heller.

Rip Kirby: Skellefteå har stora problem mot Färjestad. 3-1 och 10-3 i skott

KulltorpsOlli: Sanny är tikare! Han sa själv att laget som ligger närmast hjärtat är Timrå i hockeypuls-podden.

Synct: Men han har ju ett FBK hjärta också om ingen fattar det.

KulltorpsOlli:
Vem fan bryr sig vem som kommenterar?
Mer än att den där Patrik inte kan hålla käften i tre sekunder på raken

Synct: Så länge jag slipper Johan Edlund som kommentator så är jag nöjd.

Zäta75: bara gratulera dom som inte behöver se denna på tv.

Produktionen är bedrövlig!
Låter som om man ser en landskamp på SVT där Sverige är ett av lagen…

Sjukt jävla svagt av TV 4!

En neutral kommentator kanske hade nämnt att det inte finns någon större vits från H (snyten) Tömmdernäs att crosschecka Pääjärvi i halsen när målet är gjort…

Men med dessa kommentatorer kommer det enda onödiga (förutom unga FHC spelarens tripping) vara elaka Timrå IK’s spel…

Bra domare i första.
Möjligen kunde dom ta en fasthållning åt varje lag med. Men det var ett kallt och bra dömt 20min set.

Spelet på isen var ganska kallt med…

Cobbel: Vidhåller att Lundqvist inte är passande som kommentator i en sån här match. Och att han är relativt enögd. Dock berömmer han Timrå ibland.

2a perioden blir viktig med långt tilll båset

roger_sundsvall: Riktigt bra första period med tanke på det är första kvartsfinalen i deras hemmaborg.
Skulle teoretisk sett kunna vara en överkörning från hemmalaget men vi är verkligen påslagna ikväll och spelar helt enligt vår gameplan..... fortsätt så även i andra så tar vi det här.

Vargher85: Har mycket hellre Hedlund än Westberg. Lundqvist som kompletterar Westberg blir en komplett bajsmacka.

Synct:
Jag har normalt sett varit en älskare av Westberg som kommentator, men han söker snajdiga sätt att säga saker så pass ofta i den här matchen att man blir helt jävla matt.

KulltorpsOlli: Jaha, första felaktiga utvisningen då.

Var det där utvisning???

Nu blir det tufft! Kämpa!

« · 2843912 · »