kungsbacka: Jag kan inte begripa varför EV Zug ska behöva bli jämförda med Sundsvall Hockey ?? Det är två helt olika lag, från olika länder med olika spelstilar. Sluta jämföra, snälla.
kungsbacka: Jo det är ju både på gott och ont, men när de är i uppbyggnadsfasen och försäsong så tycker man att de kunde få slippa och likadant runt jul då det är Baltica. Att träna och återhämta sig under dessa perioder är minst lika viktigt som att matcha.
actionleif: Så sant så sant.Men sundsvall ligger mig veteligen utanför kommungränsen.Så var det iallafall i somras när jag var upp o hälsade på.Ska bli intressant att läsa matchreferat.Och imorgon spänner vi bågen igen.
Dream Team: Och precis som PH skriver så är det på tok för många meningslösa landskapssamlingar. Att man överhuvudtaget har en turnering när det är försäsong är obegripligt. Helst skulle jag vilja se att samtliga TIK:are stannande hemma, men man får väl nöja sig med att de som är skadade förmodligen nobbar.
Ambroo: Jag kan inte se att Kenta släpper iväg någon av dem. Givetvis är det tråkigt mitt i allting. Allra helst för Pelle som verkligen hade förtjänat den här chansen han nu skulle få. Men det är bättre att få vara hemma och bli frisk än att chansa och delta i ett landslagsläger där risken är stor att skadan kanske t.o.m förvärras.
kungsbacka: Det tråkiga är väl ändå att man inte får nån möjlighet att spela ihop laget. Nu hade man chansen, men skador satte stopp. Som det ser ut nu så är det endast genrepet mot SAIK som är aktuellt...
mikenomad: Näe precis och att hålla sig borta ifrån skador var väl det enda viktiga. Nu hoppas jag att både Snny och Hallin lämnar återbud till Ceska... Bättre då att träna på hemmaplan för att förhoppningsvis kunna spela nästa helg.
kungsbacka: Jag skulle säga att det nog snarare var till fördel att man förlorade en match. Att komma allt för uppumpade av självförtroende är ju heller inte bra. Nu har man förlorat en match och detta rätt så klart. Då har man förhoppningsvis fått detaljer i spelet som kanske inte stämmer till 100att slipa lite på inför kommande matcher.
Ambroo: Det var ju tråkigt.Träningsmatch eller inte det är alltid bra att vinna.Det är bara att ta nya tag imorgon.Undrar bara hur det ska gå i scacupen om detta man fall var så kännbart?
Ambroo: Verkligen ingen skam. Rätt logiskt och säkert, som flera redan varit inne på, ganska nyttigt också! Hoppas bara vi inte åkte på fler skador....
Robban: En förlust i detta läge skulle definitivt inte göra någon skada, nej. Det vore en sak om vi likt vissa andra lag alltjämt hade en nolla i vinstkolumnen och om vi hade haft svårigheter i målskytte och sådant. Nu har vi som tur är nog redan fått lite självförtroende i truppen, så en förlust skulle som du säger nog mer leda till att man knyter näven lite hårdare nästa match.
73Sjöbba: Det är synd och nästan skam att säga det, men Kryckan var minst 1 år för gammal ifjol. Han var helt enkelt kass... Han har aldrig varit någon speedkula, men han var iaf snabb i tanken och i händerna, vilket han inte visade något av under förra säsongen... Det var lika pinsamt att se honom som att se Bosse Ahl undet hans inhopp, tack och lov så stannade det vid en match för honom då han och omgivningen förstod hans begränsningar.
Dream Team: "tänk Valeri Krykov. Inget ont om gamle "Kryckan", men inte gjorde han sig själv rättvisa under den tid han var i laget inte."
Inte vet jag hur många matcher du såg förra säsongen, men nog kan jag tycka att Valeri var en av dom bättre i laget tillsammans med Manderville. Dom sista matcherna innan han la av så gick det lite sämre, kan ju bero på svårt att vara fokuserad när han saknade sina barn och fru
ernie eagle: Det gjorde jag, helt tydligt. Gör om, gör rätt! ;-)
21 augusti Brynäs-Timrå 1-2
Sju vinster, en oavjord och sex förluster. 37 mål gjorda och 34 insläppta. Segern mot Brynäs gör dock ingen större skillnad. Vi framstod bara med än mer tydlighet som något bättre än vi faktiskt var. 2,6 gjorda mål i snitt. Vad hade vi för målsnitt senare i seriespelet? Jag vet, försäsongsmatcherna har lite eller inget att göra med hur det faktiskt kan tänkas gå när det blir allvar. Men det är ändå lite intressant att försöka tolka resultaten i efterhand och de förväntningar som byggs upp med vetskap om hur det gått i matcherna.
Det är som jag sa till Ambroo aldrig fel att vinna matcher under försäsongen. Det ger om inte annat självförtroendet en kick i rätt riktning. I år har vi vunnit tre matcher av tre möjliga. Men det borde väl inte alls vara bra, tänker man kanske? Jo, det är precis vad det är. Självförtroendet har jag nämnt. Det säger dock mindre om hur själva laget står sig, för motståndet, då det ofta är lag från andra ligor, kan ju som vi alla vet var i lite olika faser i säsongsupplägg och annat. Det viktiga blir ju hur laget kan hantera matcherna på försäsongen. Om man vinner matfcher och låter detta stiga en åt huvudet, ja, då är nog risken att man lurar sig själv när serien väl börjar. Självklart vill man ju tro att TIK fixar detta till det bättre. Men jag tror nog att Kenta & Micke lyckas hålla fokus på rätt saker när det väl kommer till kritan.
Dream Team: Du hoppade visst över en match Anders. Vart tog matchen mot Brynäs i Mästarcupen vägen då som Timrå vann med 2-1 i sudden sedan Pär Styf avgjort?
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.