1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590987 inlägg · 6217 ämnen

Låna inte ut "Lill-Z"...

« · 103315 Till forumet

Låna inte ut "Lill-Z"...
Jag hoppas verkligen inte att Zetterström lånas ut till Sundsvall Hockey denna säsong, likt Tägtström.
Matcha in honom försiktigt i Timrå-truppen istället.
Kommentera

Sv: Låna inte ut "Lill-Z"...
Laken: Zetterström skulle inte ens vara given i Sundsvall, så jag har svårt att se att han skulle kunna slå sig in i Timrås trupp.

Han behöver spela seniorhockey på Allsvensk nivå, inte nöta bänk i elitserien.
Kommentera

Da Beezer: Klart som fan att Zetterström skulle vara given i Sundsvall. Det gick ju rätt hyfsat där för honom förra vändan. Nu har han sannolikt gått framåt ytterligare, samtidigt som Sundsvalls forwarduppsättning ser fortsatt rätt tunn ut.
Kommentera

Bragd-Birger: Det var i förra vändad ja. Det märks tydligt att du inte sett någon Sundsvallsmatch under försäsongenr, för den nuvarande forwardsuppsättningen är klasser bättre än den som fanns förra säsongen. Nu är finns det hockeyspelare i stället för "hockeyförstörare" och konkurrensen är stenhård. För att Zetterström ska lyckas så krävs det att han får spela med bra spelare (som Olsson och Sjöberg). I dagens lag är han långt ifrån given i en första- eller andrakedja. I en mer defensiv tredje- eller fjärdekedja tror jag att han skulle få problem.
Kommentera

Da Beezer: Hmm, hur kan du allvarligt mena att era 2 första lines är "klasser" bättre. Visst är de bättre men du får det att låta som om de håller ES klass plötsligt. Är Zetterström bättre denna säsong så tar han en plats, helt övertygad. Har han stått still blir det dock tuuuungt.
Kommentera

jokklas: Med tanke på att de höll en dålig Allsvensk klass förra säsongen (förstakedjan fick dock fart i fortsättningsserien) så tycker jag att det skilljer klasser den här säsongen. Nu finns det två, kanske tre kedjor som kan sätta pucken i nät. Förra säsongen fanns det knappt en.

Om nu Ztterström skulle bli utlånad så skulle jag gärna testa honom med Sjöberg och Olsson, men bara för att få en riktigt bra bredd i laget. I dagens Sundsvall Hockey finns det flera forwards som är bättre än Zetterström. Förhoppningsvis har han lagt på sig flera kilon, för han vägde väldigt lätt i närkamperna i fjol.
Kommentera

Laken: Frågan är vilken dem ska skicka istället då? Tror väl knappast något av nyförärven eller någon annan som står i A-lags truppen för den delen. Ska vara om de skickar Sebastian Lauritzen eller Andreas Lundin, men de är ju inte med i truppen på pappret väl. Men de kanske dem inte måste vara heller?

DaBeezer: Håller med dig, Zetterström vore ett bra kompliment till Sjöberg och Olsson. Dock han skulle ha svårt att platsa tror jag inte en sekund på, han har växt på sig och bättre än för ett år sedan nu. Av de jag såg förra säsongen så var han en av de bästa i Sundsvall då han var där. Platsar inte Niklas Zetterström i Sundsvall så är det bara att gratulera er, för då har ni ett grymt bra Allsvenskt lag!
Kommentera

Jimmy: För mig så får de hellre skicka Nordgren än Zetterström. :-) Men med största säkerhet så lär det bli lille Zetterström som kommer. Det låter bra att han växt på sig, men jag tror ändå att han kommer att få det svårt att ta en helt ordinarie plats, men den som lever får troligtvis se. Och ja, vi har ett grymt bra Allsvenskt lag. :-)
Kommentera

« · 103315