1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590983 inlägg · 6217 ämnen

Lars Jonsson klar för Timrå

« · 391889 Till forumet

Sv: Lars Jonsson klar för Timrå
Knylan: Läs mitt senaste inlägg
Kommentera

Knylan: när det gäller Manderville så tycker jag det är konstigt att han inte skapat mer poäng i NHL. Hans offensiva talanger är långt ifrån dåliga.
Kommentera

Annars gjordes några grymma värvningar 96/97, Kyösti Karjalainen, Dmitri Starostenko, Mikael Lind, Markus Matthiasson...
Kommentera

RocknRolf: Jodå jag vet, förstod vad du menade.

Nemecek är väl den som presterat bäst efter Hagos om man ser till värvningarna som gjordes under förra sommaren. Men som sagt så knåpades gräddan ihop under säsongen. Tänk att vi fortfarande har kvar Manderville och Gahn. Dom är nog fan bättre än Magnus Salmi båda två...
Kommentera

Knylan: Ja, Nemecek var okej. Men inte mer. Hade väl för höga förhoppningar på honom. Tyckte han hade svårt att hänga med i högre tempo och missade lätt i markeringarna. Såg ut som han gick på halvfart på nåt vis
Kommentera

dr-nix: Sen så hade han väl inte riktigt den rollen heller, han agerade väl mest gris som jag har förstått det. Hårdjobbande grisch. Men en fin gris.
Kommentera

Knylan: jo, tycker dock att någon tränare kunde givit honom chansen att spela lite mer offensivt.
Kommentera

dr-nix:

Manderville spelade mestadels i boxplay under sin tid "over there" därför sin skrala poängskörd.
Kommentera

Om man tar de säsonger han inte spelat i NHL så ser det betydligt bättre ut.

League Season GP G A P
AHL 96/97 - 23 5 20 25
AHL 95/96 - 27 16 12 28
AHL 92/93 - 56 19 28 47
International 91/92 - 63 16 24 40

...Men som sagt han var ju lite av boxplay kung i NHL.
Kommentera

RöDaBaSkErN: jo jag vet att han hade defensiva uppgifter.
Kommentera

« · 391889