1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590817 inlägg · 6217 ämnen

Leksands IF - Timrå IK 2005-12-03

« · 632121 · » Till forumet

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2005-12-03
ernie eagle: 2+2 blir 4,Då fattas det ju en målvakt?
Kommentera

RTS: Jag menar precis det jag skriver. Lägg ihop 2+2 så kanske du förstår vad som är på väg att hända.

Vi kommer vara 3st målvakter när serien startar om, en skall bort alternativt lånas.

Mer än så säger jag inte!
Kommentera

El Maco: Du jag vet lite mera än dig för tillfället. Därför kan jag kasta mig in i ett sådant här resonemang.
Kommentera

TD: Tusen tack för pilsner, den värme i eländet. God var även den färdigmixade drinken ;)

Hade du trevligt i Sundsvall?
Kommentera

ernie eagle: Vad menar du?
Kommentera

Knylan:

" klackturistande grisfyllon" Det låter väldigt seriöst av en styrelsemedlem i supporterklubben att använda dessa ord på sina egna supportrar.
Kommentera

Knylos: Du gjorde givetvis ett galant jobb bakom trumman i lördags. Att det slutas trumma ett tag efter det otroligt bedrövliga 3-2 målet är ju inte mer än rätt. Vilken otrolig antiklimax! Har fortfarande ångest efter den tragiska förlusten trots att jag lyckades skrika ur mig det mesta av frustrationen och besvikelsen efter matchen...
Kommentera

orion:
Få ord kan betyda så mycket....

Som Timråsupporter behöver man bara lära sig två ord.

-Timrå
och
-Super.

Går allt bra säger man Super Timrå.

Går allt dåligt säger man Timrå Super.

ÄR det inte så?
Kommentera

Knylan: "IKEA, inte för de rika men för de kloka"
en oneliner som förändrat reklamsverige!

Vad är det för fel att säga saker med får ord?
Kommentera

ernie eagle: Ibland har du en tendens att ge dig in i invecklade resonemang om vääälidigt hypotetiska händelser. Jag tror inte att det är så jätterelevant att diskutera eventuell påverkan på Ottossons målvaktsspel utifrån en värvning av Kimmo Kapanen.
Kommentera

Knylan: eller så minns du mindre från bortaresorna...
men det är ju inte mitt problem!
Kommentera

Moverare: Så du menar att ni blir svagare på papperet med Asplund då? Lite konkurrens skadar väl inte? Asplund måste väl vara ett bättre alternativ än Tommie Näslund?

Asplund var ju hur grym som helst i NH90 och har ju knappast gjort bort sig hos TIK. De handlar väl bara om att vi utifall vi värvar Kapanen inte kan ha en målvakt på läktaren med full lön. Eftersom Oksa är det uttalade förstealternativet eller åtminstone är det i Lill-Kentas och Mika Tarvainens ögon.

Ni har ju gnällt på att vi bara skickar juniorer till de blå. De vore väl ett ypperligt tillfälle i sådana fall att stärka den frostiga relationerna klubbarna emellan om ni fick en målvakt av mycket hög allsvensk klass, snudd på elitseriemässig samt ytterligare en icke namngiven forward, förslagvis Mattias Wennerberg som haft tungt den här säsongen och säkerligen skulle komma bättre till sin rätt i IFSH med utökad speltid och ansvar som följd.

Därmed ska ingen skugga falla över Ottosson!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Knylan: Kan ju bero på att du har långt mindre år på dej att minnas bortaresor!
Kommentera

orion: Som du flänger på matcher har du väll pensionärsrabatt ? ( c :
Kommentera

orion: Oneliner-marathon.

Det har jag ingen aning om, speciellt eftersom jag inte sett dig på en resa någon gång vad jag kan minnas.
Kommentera

Knylan: och det har jag ju inte...eller?
Kommentera

Knylan: Grattis ! Du verkar ha kommit till insikt ang. Dagcentret.
Fast jag skulle heller kalla det dagiscentret.
Kommentera

orion: Hade du åkt på resor så hade du nog förstått vad jag pratar om.
Kommentera

Knylan: kul åsikt det där med "mobilt dagcenter"!
Gilla läget, är ju en populär utsaga på denna hemsida!
Gilla den klack du har, kanske lika gångbart?
Kommentera

Knylan: Du skall inte ta åt dig.. eller överhuvudtaget bry dig om denna ogenomtänkta och grundlösa kritik som du så ofta utsätts för.

Jag och flera med mig tycker att du gör ett grymt bra jobb vid kaggen.
Så skit i kritiken och banka på bara ;-).
Kommentera

ernie eagle: Vad ska vi med Asplund till?
Ottosson har varit vår klart bäste spelare under säsongen.
En av Superallsvenskans bättre målvakter, och det är absolut inte hans fel att vi ligger där vi ligger i tabellen.
Utan honom hade det varit ännu jävligare.
Kommentera

ernie eagle: Tror inte Oksa är billigare än Aspen, dessutom har Sundsvall inget målvaktsbekymmer det är TIK som har det. Såg i kväll att FBKs målvakt stod i Nybro och fick dyngstryk av Skelefteå, Modos stod i J20 och att Luleås stod i J20 så visst har du rätt att de ska få matchträning dock är dessa mer anderemålis än vad Aspen är. Sån nån måste bort? bytas ut. smakade ölen bra?
Kommentera

Det handlar väl i grunden mer om brist av blick hos många fyllon i klacken än om att jag får mjölksyra i armarna. Det spelar ingen roll hur mycket man skulle kunna tömma sig på känslor, och helt och hållet skita i det som sker på isen. Jag skulle aldrig ändå ställa mig och trumma på som om inget har hänt när vi släpper in ett billigt 3-2 i slutet av matchen.

Inse någon gång att vi inte riktigt är skillnaden mellan liv och död när det gäller lagets prestationer på isen. Mycket är moraliskt bara. Men att tro att spelarna bryr sig i den mån att dom inte gör sitt yttersta för att jag slutar trumma när man gång på gång släpper in fruktansvärt billiga mål är extremt pretentiöst.

Jag trummade i princip till allt igår, sen att det står en massa klackturistande grisfyllon och hänger på en gör inte att det hela blir mindre enerverande. Det är absolut inte inspirerande att gång på gång måsta reflektera och fundera på om det är ett mobilt dagcenter man reser runt med.
Kommentera

ernie eagle: Varför inte låna ut Asplund till Kattkräken oavsett om Kapanen kommer eller inte, och så lånar vi en båsöppnare från Kräken istället.
Så för Aspen kontinuerlig matchträning, och vi har två målvakter i matchform (nåja...)
Kommentera

ernie eagle: En korrigering: Asplund kostar mer i lön i förhållande till Mika Oksa skall det stå.
Kommentera

RTS: Nej Oksa är för bra för Sundsvall Hockey. Och kostar mer i lön i förhållande till Timrå IK. Sedan skulle en utlåning av Asplund till IFSH inte vara permanent.

Utan lek med tanken att Kapanen kommer. Då har vi 3st målvakter under kontrakt. Då lånar vi ut Asplund fram tills den 31 januari (då utgår jag ifrån att Oksa och Kapanen håller sig friska) för att ge Aspen värdefullt med speltid och Sundsvall en skjuts uppåt i tabellen. Då har vi 2st finska lejon som burväktare och en tredje målvakt som håller formen igång i Allsvenskan.

Därefter får man man fatta ettnytt beslut huruvida man skall skicka hem någon eller fortsätta låna ut någon målvakt. Vi behöver bredd och spets i takt med att skadorna kommer allt mer frekvent!

Kommentera

Tycker ändå att vi gör en bra match, sen att det inte fler mål för vi leva med, så tillvida inte utpräglad målskytt värvas, målvaktsidan ser svag ut Backlund tycker jag överglänste Oksa fast Leksand ej har någon supermålis
så var denne tapper. mitt tips är Oksa förvinner ej till sundsvall.

Sen vill jag ha en "riktig" busschauför, nu stod han på som somaren i dalaskogarna med mycket tradare och glashala vägar, mycket nära få bresläpp mot tradarn och fler än jag fick hjärtat i halsgropen. plus till baren
i Ejendahls som ej går att jämföra med våran endast öl utan snacks. Många sneglade mot cherleeders men det berodde nog på att TIKfans ligger över 83 år?
Kommentera

LingaN: Skrev vad?
Kommentera

-Gurra-: Jimmy skrev det i reserapporten.
Kommentera

Kronblom: Jo, det kan kanske vara en bra idé. Jag tror inte att våran nuvarande trummis.. d.v.s. Knylan skulle bli ledsen över lite hjälp.
Kommentera

kungsbacka: Är det någon som har klagat ??
Kommentera

Jag kan gladeligen erkänna att jag gick upp och skällde på vår trummis efter 3-2 målet. För av någon anledning "försvinner" orken hos honom när laget behöver den som bäst.

Att man sedan inte har hör när någon drar igång ramsor under ifrån, ja det är lätt hänt. Men, som jag uppfattar det, "lägga sig ned och dö" de sista minuterna - det är dåligt. Det var då jag gick upp och skrek till honom: "-Slå på trumman! Eller har du fått lepra i händerna?!".

Mjölksyra? Kanske det, men då får han faktiskt kläma ur sig det. Och då hade jag bett om ursäkt direkt.
Kommentera

mattis69: Dom kan lika gärna öppna alla fönster i hela världen det finns ju inga spelare att köpa.iallafall inte den spelartyp som timrå behöver en målgörare av klass.
Kommentera

När är nästa transferfönster öppet?
Kommentera

-Gurra-: Har tänkt på det där med trumman och det är klart att killen kan få mjölksyra, kanske man kunde vara 2 och turas om. Senast mot Banjospelarna hemma så gick deras trrummis ut stenhårt i början av matchen. Han kroknade efter 10 min. Skulle gärna hjälpa till om det inte vore så att jag är både tondöv och har japp i armarna (8^(/)
Kommentera

-Gurra-: Vi supportrar måste hålla ihop.Om dom tillfälliga klackledare hade lite innanför västen skit i det bara dom bjuder på sig själva.
Kommentera

Ang. gårdagens förlust.

Vi gör, tycker jag en stundtals ganska bra match men vi har ingen riktig spets i laget p.g.a spelarbristen. Därför går det som det går.

Tycker också att det är jävligt synd att det ständigt ska vara sånt gnäll på Knylan och hans agerande vid trumman. Låt killen vara någon gång !!
Även den bäste får mjölksyra någon gång ibland. Visst han har en betydande roll i klacken, men för det skall han inte behöva få en massa skit när det inte finns ork att hålla igång precis hela tiden. Så snälla ni.. sluta klaga på trummisen och koncentrera er på hockeyn istället.
Det är ju trots allt den vi betalar för att se, eller hur ????

Vad gäller våra tillfälliga klackledare under gårdagens match så tyckte jag dom kompade varandra bra. Men det hade nog blivit bättre takt med lite mindre innanför västen ;-).
Kommentera

RocknRolf2: Alko lås på datan det skulle ingå i bredbands abbonemanget eller rättare sagt vara ett krav för att surfa på nätet. Mycket bra förslag!
Kommentera

RTS: Tycker också att Asplunds svängningar är små Oksa varvar reflexräddningar med att släppa in ganska enkla mål sånt skapar otrygghet
vill också se Asplund minst 4 matcher i rad..precis som oksa behöver han också få det förtroendet.

Står på ett av Oskarshamns Ik s forum att Johan Ryno nu är på väg till HV!
Varför kan inte vi vara med o få en sån kille..han kommer att bli Kanon..
Jag vet!! ...Pengarna HV har..
Kommentera

"Vi har dem förutsättningar vi har" säger Kenta. Spelare hit och spelare dit, det är mycket viktigare att vi rensar upp i organisationen. Man har misskött det mesta den här säsongen och det funkar inte alls.

Våga fatta obekväma beslut!

Inget jävla myspys utan peka med hela handen!

btw. ursäkta om jag nu skrev nåt i natt, ska sätta alkolås på datan
Kommentera

ernie eagle: Asplund till Sundsvall? Det är väl Oksa om nån som skall skickas.
Sedan fattar jag mig inte på hur de resonerar när de väljer målis. Finns inga givna linjer när man väljer målvakt, Har Oksa gjort 2 dåliga matcher då skickar man in Asplund mot ett topplag borta och Vi förlorar med typ 1 mål, sedan när vi möter ett bottenlag igen ja då står Oksa igen.
Kan inte vara lätt för Asplund att stå när han inte får riktigt förtroende.
Kanske Kenta J har gjort sitt i klubben.
Kommentera

ernie eagle: ng. "köpa vingar (nyförvärv) för pengarna", så läser man att
Luleå fått storsponsor för att rädda o säkra klubbens framtid likadant med BjörkLöven.. Ejendahls företag i Leksand väntas öka insatsen med miljoner
för att ge klubben möjlighet till spelare som kan hålla dom kvar i sociteten!

Borde det kanske Vädjas i lokalpress o media..Kanske S.T o Dagbladet själva kunde ta ett initiativ till stöttande..även hos oss i Timrå IK om någon Ny
el. Större sponsor som kan bistå i dessa kärva hockeytider..
Kommentera

htikare: Tänk då också att han fullföljde bytet efter att han täckt skottet ..
Kommentera

actionleif: Svullnad runt revbenen smärta..men Sanny "hoppas vara tillbaka på tisdag" vilken härlig kapten vi har! hans stora känsla för laget och hans trevliga o genomsympatiska sätt!! Vi är timrå .....
Kommentera

Lugnande nyheter ang. vår Kapten .. se länk
Kommentera

"Sedan är det självklart mycket tråkigt att folk inte kan förstå eller uppskatta den insats den trummande personen gör i match efter match. Tragiskt att han ska få så otroligt med skäll så fort han tappar lite i sin ork, eller ännu värre som när folk startar ramsor från två håll och den sidan det inte hängdes med på hos, skäller på honom. Det värsta är att många av dem som gnäller är rutinerade supportrar som stått klacken längre än vad jag gjort."

Dom två gubbarna som stod och agera klackledare sjöng hela tiden en egen ramsa längst där nere, men då startade någon en ramsa uppe på ståplats och det var så Olle började trumma åt den och fick skäll. Detta hände flera gånger men så jag kan förstå om dom missuppfattade och trodde Olle sket i och trumma åt den ramsan. Men det var nog därav du fick skäll. Du gör ett kanonjobb men jag tror det bara var en missuppfattning från dem som agerade klackledare, men vissa personer förstår inte vilket jobb du gör.

Fattar inte varför det ska gnällas annars? Jag minns "Redbull till trummisen".

Kommentera

ernie eagle: Vi får köpa plåster för pengarna...

Otroligt tuuuungt om Sanny också är borta nu. Sanny och Styf betyder massor för det här laget.
Kommentera

Friman SR: Ångrar givetvis ingentig ang. kvällens stora misär ( förlora mot fetjumbon i elitserien). Vi hade ändå en riktigt bra sammanhållning och ett skönt bra drag under matchen men utvecklingen under sista 10 minuter var bland de värsta jag beskådat. 3¨- 2 målet kändes helt totalfel och kvällen var totalkörde för det "rätta foket". Så här i bitterhet: Leksand, folkets lag = Leksand, folkets jävla pack. Inte fan är det så många som bryr sig om dessa hästfilurer...dags att lyssna in nya clawfinger...
Kommentera

Friman SR: Herregud vad smärtsamt det är vara Timråsupporter. All framgång de senaste åren betalas nu i retur. Det är inte ens roligt längre. Man följer bara pliktskyldigt med för en supporter ger aldrig upp.

Instämmer i Jimmys känslomässiga uttryck i hans krönika. Man vet fan inte om man skall skratta eller gråta. NU FÅR FAN NÅGONTING HÄNDA!

Pasi Saarela fräls oss ifrån ondo. Även om sannolikheten för att han kommer är minimal så måste man ju iaf på något djävla vis mana fram positiva fragment för att orka härda ut i vardagen.

Måtte vi snart åter se ljuset i tunneln. Må solen snart skina över Timrå IK.

För att citera Mikael Rickfors, "Jag skall köpa vingar för pengarna". "Att göra det som måste göras, är att göra det man vill, det är frihet".

Om Gud är god kommer snart trion Kapanen, Saarela och Wahlberg i vår ägo.

Skicka Johan Asplund och Mattias Wennerberg till Sundsvall Hockey. Skola om Mats Hansson till forward, Låta Regin lira center.

Lyft upp Oskar Johansson och Eric Moe i A-laget. DET MÅSTE FÅ KOSTA PENGAR NU!!!

I annat fall får vi supportrar starta en insamling. Nu är det skarpt läge och vi får inte slå oss till ro med att det ordnar sig. Vi måste släppa sargen och prestigen nu. Nu skall Timrå IK explodera på isen.

Och på läktaren ger vi aldrig nånsin upp!

Krya-på-er-hälsning till Pelle Hallin, Mange Nilsson, Styfen och Sanny!

NU JÄVLAR ÖKAR VI INTENSITETEN!!!

Höger, vänster, framåt marsch!

Kommentera

RocknRolf2: "Ni får väl gärna se godtroget på när eran förening körs rakt ner i skiten igen" ......eran????? Mitt e mitt å ditt e datt å min förening e min förening å eran förening e någon annans förening och alltså inte min förening......

Vadå eran???? Akta dig Roffe, du får allt vakta din tunga så att det inte misstros att du inte skulle var Timråsupporter.... Lixom ett tips från coachen i all vänlighet....

FORZA TIK.........alltid, alltid.............
Kommentera

« · 632121 · »