1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591250 inlägg · 6216 ämnen

Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21

« · 1571858 · » Till forumet

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
Det viktiga nu blir att inte gräva ner sig utan att fortsätta tro på det man gör och även i fortsättningen jobba för att vinna. Det har bara spelats fyra matcher. Sex återstår. Allt kan hända i den här serien fortfarande.
Kommentera

Olle: Spelarna med klausul LÄR alltså utnyttja den. Det visste inte jag. Jag trodde inte att det var bestämt på förhand.

Inget annat lag i Allsvenskan har licenspengar att handlar för heller. På lika villkor där alltså. 

Ja just det, marginalpubliken har saknats. Vilka är då kvar? Jo, den trogna publiken. Tappar vi 1000 per match av dom så ligger vi ändå ganska bra till med Allsvenskans mått mätt.

Sedan verkar du ha missat en sak i den här diskussionen: Jag har ALDRIG sagt att vi kommer bli ett topplag om vi åker ur. Det enda jag har sagt är att jag inte kommer att gräva ner mig om så sker. Tvärtom kommer jag förmodligen att bli ännu mer engagerad, eftersom en Kvalserieplats lockar så ofantligt mycket mer än en slutspelsmatch i mina ögon.

Kommentera

Med bakgrunden av leksands affärer och mygel så måste jag säga att det var svårt att hålla tillbaka raseriet vid leksands 3-1 mål där euphoria spelas i pa systemet... fyyy faaan vad den sved. Jag tackar ödmjukast timrå ik för våldtäckten jag fick där o konstaterar att leksand måste vara det i särklass minst ödmjuka företaget i sverige.

Fan nu hetsar jag upp mig igen till den milda grad att jag inte kan sova...
Kommentera

Jag såg inte sista 5 av matchen men någon sa att timrå tar ut målvakten med underläge 5-2 och ger bort mer målskillnad . Hur ända in i helvete kan sånt ens vara möjligt
Kommentera

Hahl Bundy: vi ligger tvåa i serien! Jag förstår inte vad problemet är! Hahaha

Ja tragiskt.
Kommentera

Olle:

Tack för din klarsynthet.

Kommentera

Hahl Bundy: Jag ger Samantha Fox 8 månader till att besvara mina mail, sen kan vi snacka.
Kommentera

hubbenorlen: Det är bra att du gör ett försök till att argumentera.

För det första tycker jag att du ska fråga dig själv varför vi skulle vinna betydligt fler matcher i AS än i ES. Vad finns det för argument som talar för det? Det är ju inte direkt som att vi skulle få behålla dagens trupp i Allsvenskan, dom flesta spelare lär ha nedflyttningsklausul och KAN dom så LÄR dom utnyttja den. Jag tror i mångt och mycket att vi skulle få bygga laget från ruta 1 och DÄR kommer licenspengarna in i bilden för vi skulle inte ha i närheten av samma plånbok att handla spelare för. Det betyder att man måste få intäkterna från annat håll och jag ser verkligen inte var dom pengarna skulle komma från.

Publikmässigt kanske vi skulle ligga någonstans i mitten av tabellen men sportsligt så tror jag inte att vi kan hantera Allsvenskan och definitivt inte studsa tillbaka upp i ES. Nu är det ju inte kört än men det börjar se ganska mörkt ut. Sen en sak om det här med publiken: Dom senaste 4-5 åren så är det marginalpubliken, eller avsaknaden av,  som bidragit till att vi står på randen till ekonomisk konkurs. Jag tror att ännu fler marginalåskådare kommer att överge Timrå IK om vi åker ur ES. Speciellt eftersom många åskådare kanske kommer för att se Brynäs, Modo, SAIK osv. för att det ligger inom hyffsat geografiskt avstånd. Vilka lag har vi nära i AS? Mora?

Kommentera

Andersson:

Mitt eget förhandstips är dessvärre mer aktuellt än någonsin. Leksand plus ett annat lag till elitserien, Timrå och Rögle till allsvenskan. Men det är väl givet att man inte kan ge upp så här enkelt. Trots kvällens genomusla insats. Vi får se om det är möjligt att studsa tillbaka mot "noll-mål-på-de-senaste-sex-perioderna"-Rögle eller inte. Förutsättningarna borde finnas. Om inte så finns det anledningar att se svart på det här. Känns i nuläget lite skamset att ha bevittnat utskåpningen i Leksand. Man är inte van vid att torska mot Återtåget på det där viset...

Kommentera

mattias - 74: Andraplatsen känns som en nåd att stilla bedja om. Vad beträffar Leksand känner du till min åsikt och jag tänker inte yttra mig vidare i ärendet här och nu. 
Kommentera

Andersson: vadå nyss?
Kommentera

Olle: Va...vill du inte gifta dig med mig?
Kommentera

Andersson:

Ja, han är ju duktig på att tippa.

Kommentera

Renberg tippar i hockeykväll

etta Timrå , tvåa Leksand   , Örebro pyspunka

Kommentera

Olle: Det är just det. Att kalla någon för en jävla lallare är inte bara tonårsretorik, det är även kontraproduktivt – eftersom det är omöjligt att ta dig på allvar.

Men okej. Jag gör ett försök. Södertälje snittar runt 3000 personer per match.
Eftersom vi skulle vinna betydligt fler matcher än i Elitserien tror jag inte att vårt snitt skulle vara så väldigt mycket lägre. De personer som går på matcherna i år är trogna supporters till stor del, och många av dom slutar inte gå bara för att vi spelar i Allsvenskan. 

Med din retorik skulle vi tillhöra botten i den allsvenska publikilgan. Sämre än Karlskoga, Örebro och Västerås. 

Kanske i nivå med Almtuna? Som snittar runt 2000? Eller vad menar du?

Och varför dra upp Elitseriens licenspengar? Inget lag i Allsvenskan har tillgång till dessa. Alla lag i Allsvenskan tävlar på samma ekonomiska villkor, förutom Leksand.

Kommentera

Dream Team:

Slappna av nu Renberg tror på Leksand och Timrå i Elitserien och han har ju alltid rätt.

Kommentera

mattias - 74: Bedrövligt jävla pinsam match av oss idag, man kunde tro att det var Leksand som spelade i elitserien och inte Timrå, tror hockeyn kommer dö här uppe nu det känns inte som att blåser många positiva vindar, och gratulerar er till vinsten ni gör ju en klockren match.
Kommentera

mikenomad:

Har Hallin kontrakt? I så fall skall ni skriva livstidskontrakt med den killen, han visar inställning och är småful och försöker ta er tillbaks in i matchen. Gillar honom skarpt. Jag tycker Leksand är bättre på allt idag även om ni stundtals spelade riktigt riktigt bra, och framförallt hadevi en bättre målis, förstår inte hur MoDo kunde göra sig av med Oscar men antar att konkurrensen är stor. Lycka till på Lördag än är ni inte rökta.

Kommentera

Hahl Bundy: Det enda jag vet säkert är att det är ditt senaste, om du nu inte är den här Katinka under täckmantel, som skickar privata meddelanden och utlovar kärlek och trohet till ensam svensk man och kan flyga in från Krakow redan i morgon.
Kommentera

Fan man börjar bli orolig nu... både över lagets insats men även över min egen reaktion på denna match!!!

Snacka om att jag tog dagens förlust som en tjej... Jag har ätit ett TON med glass efter att sett Statens IF klå oss idag... 

Nä det är bara att bryta ihop och ta sig ann Rögguggle nästa match!

Kommentera

Olle: Ha ha men det här är ju det riktiga....det vet ju alla. :)
Kommentera

Hahl Bundy: Med tanke på att du haft femtioelva olika namn här så var det väl bara en tidsfråga ;)
Kommentera

Dream Team: Trevligt att man gjort ett sånt avtryck att man har falska lärjungar. :)
Jag blir smickrad....jag menar...Vem har blivit kopierad i sitt alias härinne nånsin? :)
Kommentera

Dream Team:Jag förstod det! Orginalet Hahl Bundy är vettigare än någon pajasmodoit ;)
Kommentera

Nu är det bombväst och pansarpung som gäller på Lördag. För att uttrycka sig milt.
Kommentera

Pjernut: Då är det en falsk en. Jag har varit här i många år. Många. Kände inte alls igen mig i anklagelserna.
Kommentera

Verkar som en del blir lite förbannade om inte den kollektiva slutsatsen efter matchen är att vi kommer att bli stryklag i allsvenskan nästa år? Ålrajt.

Annars är en jävligt viktig regel i kvalserien: det spelar ingen roll om du spelar bra men torskar. Det spelar heller ingen roll om du spelar som skit och vinner.

Kvällens torsk svider. Det var en avklädning utan dess like. Riktigt vidrigt på alla sätt och vis. Men, det intressanta är: vad händer nu? It's all about the rebound. Har man inte lärt sig, kan man inte palla smällen utan att vika sig, blir man inte jävligt sugen på att omedelbart spela nästa match och göra om/göra rätt, så...ja: då lirar vi allsvenskt nästa säsong. Men det vet vi inte.

Jag ger då fan inte upp något för det här. Inte förrns jag sett hur laget tar sig an vad som komma skall. Det k a n gå. Svårt som fan, men det visste vi. Eller? Är det månne samma personer som skriker högst om allsvenskan nu som för någon vecka sen pratade om hur lätt Timrå skulle klara kvalet?

Kommentera

Pjernut: Det är INTE samma personer. Hahlbundy är numer avstängd i den här gästboken forever.
Kommentera

hubbenorlen: södertälje har väl ändå ett något större upptagningsområde att hitta unga talanger än timrå . Tror de är lite lättare att få ihop ett slagkraftigt lag i södertälje med liten plånbok
Kommentera

Hahl Bundy: Det finns en HahlBundy, alltså en annan användare med samma namn som du. Med tanke på att denne har gjort 3 inlägg på denna hemsida tror jag inte att det är en speciellt hängiven Tikare, med tanke på att han dessutom kritiserar mitt skrivande kring Modo
Kommentera

hubbenorlen: Jag tycker jag kommer med relevanta argument SAMTIDIGT som jag kallar dig för en jävla lallare.

Nej. Jag tror inte att Timrås chanser att konkurera med Södertälje är allt för goda. SSK drar väl mellan 3000-4000 åskådare per match och det är ju bara aningen mindre än vad vi gjort på andra halvan av den här säsongen i ES. Om sen Leksand går upp så tappar man ett av publiklagen så kanske att vi drar 3500-4000 pers mot Malmö.

Jag har inte total insyn i Timrås ekonomiska situation men som jag förstår det så har inte direkt alla sponsorpengar gått till spelarinköp, dra sedan av den summan som vi förlorar i TV-rättigheter och jag tror verkligen inte att vi har ekonomin att vara med och buda på allsvenskans hetaste spelare, inte en chans.

Kommentera

bobrov: Japp att inte spela Wedin Bagarn säger viken hög nivå de tre fyllröda tränar fejsen har. Men  nubben har misslyckas helt med alla kalkonvärvningar crippe sterner ja listan är lååååååååååång har klarat sig undan kritik från för snälla norrläningar gör att han kommer undan för lätt. Inte ett piss bättre än linkan trodde jag ALDRIG kunde hända.
Kommentera

hubbenorlen: Touche. Till mig förmedlar inte hans utstrålning, 'det här ska vi fixa till vilket pris som helst'. Hoppas att spelarna inte läser av samma sak som vi vid sidan tycker oss se.
Kommentera

Pjernut: Förklara...vad menar du med personliga meddelanden o skräckinjagande bakom skärmen?
Kommentera

sargad: Jag vet inte om jag är beredd att lägga bördan på Montén. Det ser ut som en kollektiv kollaps men jag tycker att det är en blandning mellan det och ett totalt svek från våra bärande spelare. Han är kanske inte den som brinner i båset och spelarna kanske inte ser upp till honom på det sättet men i såna här viktiga matcher ska man inte behöva bli påeldad av coachen, man ska bara ut och göra jobbet själv.
Kommentera

Olle: Nu börjar jag bli JÄVLIGT trött på attityden här inne. Och om du inte har bättre argument att komma med än att kalla mig för lallare så kan du hålla käften.
Tror du på fullaste allvar att Timrå IK inte skulle kunna ha en jämförbar spelarbudget med exempelvis Södertälje i Allsvenskan?
Du antar ju bara en massa saker.
Har du täckning för någonting du säger över huvud taget?

Kommentera

Hahl Bundy: Det är bara att bryta ihop och komma igen. AS är i dagsläget utgångstipset men för i helvete, vi är inte där än! Leksand tror jag vi kan släppa. Trots Örebros framfart (de är f.ö precis så farliga som jag befarade. FAN att det inte blev Karlskoga!) så tror jag att det är mot just dem och 2:a platsen det kommer att stå. Och de möter vi som bekant borta i sista matchen...
Kommentera

Den här Hahlbundy är en skön pjäs som skickar personliga meddelanden och leker häftig och "skräckinjagande" bakom skärmen.

Kommentera

Olle: En stilla fundering, kan Tommy kliva in och leda oss på denna steniga väg en gång till eller är det bara nostalgiskt drömmande? Monten väger för lätt känns det som.
Kommentera

fredriko74: Den här matchen bekräftade en sak för mig:
Montén har inte vad som krävs för att motivera och inspirera det här laget.
Hade han haft det, så hade vi inte sett ut som ett div 1-lag i kväll.

Kommentera

hubbenorlen: Och du tycker att han var nära att hjälpa sitt lag till avancemang? Sluta lalla för fan och inse hur allvarligt det här är. Sundsvallspubliken, som knappt tar sig ut till arenan idag, kommer ju totalt att överge matcherna och om det inte innebär konkurs så kommer vi att leva på något slags existensminimum och harva nere i botten med Asplöven, Almtuna och Karskrona.

Det är NU man har chansen och idioter som crippe och erixon måste vakna och ta sitt jävla ansvar. Man kan inte skaka av sig en sån här förnedring av Leksand, vi möter dessutom tuffast möjliga motstånd i kommande tre matcher då vi egentligen behövt SSK eller VIK för att studsa tillbaka.

Kommentera

Om man varit så jävla svag idag mot leksand som det verkar så kanske det kan vara på sin plats att en samlad själ inom supporterklubben ber ett formellt möte med lagkapten huvudtränare klubbdirektör och ordföranden för att ifrågasätta detta på ett samlat och konstruktivt sätt? Monten o ante o stridh har givit grabbarna kalasbra förutsättningar till att freda sin egna zon nu tappar man alla jävla koncept i en jätteviktig match. Det känns riktigt svagt av laget och ännu värre att ledarna inte klarar av att hejda förfallet under matchen. Man kan absolut inte gnälla om hur bra raffl o de övriga skattespelarna var. Det här försvaret har hållt ner saik i flera matcher den här säsongen. Ett lag vars offensiv får leksands dito att verka ganska klumpig o gles... på något sätt är det dags att göra en markering från supportrarna att det helt enkelt inte finns möjlighet att lägga sig ner o dö på det här viset. Det kan hända att spelare faller igenom men ytterst måste en huvudtränare klara av att vända på steken. Han MÅSTE agera! Ett mål kan bello få kasta in men 3 är inte ok. Att byta ut honom tidigt är ett sätt att visa vad som är ok o inte i denna match. Nä nu måste det till riktiga hjälte insatser för att det här ska gå vägen.

Av med silkesvantarna och ja jag kan nu tycka att det är hög tid för tommy att ta ett utvecklingsamtal med laget.

Jag är inte nöjd med floskler efter det här nu vill jag se att man handlar utefter stundens allvar och och sätter ner foten ordentligt.
Kommentera

Idag spelar man som en påse nötter. Hur många pass från backar hade fel adress eller var nära friställa Leksandspelare? Man tappa håret av att se denna pinsamma insats. Har de inte förstått att kvalserien har börjat? TIK såg ut som ett div 1 lag i jämförelse. Vart var Robinson idag förresten? 
Kommentera

Man får vara tacksam för den här tiden i ES.
Den kommer inte tillbaka.

Jag tackar Linkan o TJ för allt. Tack så himla mycket!
Så enkelt är det.
Kommentera

Olle: Det var förstås därför Oskarshamns Evan MCGrath vann den Allsvenska poängligan iår?
Kommentera

hubbenorlen: Toppspelarna som värvas till allsvenskan värvas så klart av de bästa och rikaste lagen i serien, Timrå IK kommer mest troligt inte att tillhöra ett av dom lagen.
Kommentera

Olle: Fyfan vad jag är nervös inför fortsättningen, kommer ha konstant magont tills skiten är över
Kommentera

Olle: Har jag över huvud taget yttrat dom orden?
Kommentera

hubbenorlen: Vad i hela världen får dig att tro att vi skulle vara ett topplag i Allsvenskan?

Kommentera

Olle: Lag på papperet betyder inte ett smack i Kvalserien. 
Kommentera

« · 1571858 · »