1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591268 inlägg · 6216 ämnen

Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21

« · 1571727 · » Till forumet

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21

Pjernut:

Varför ska man inte få vara negativ när de som ska göra jobbet redan har gett upp? Det är en sak vad man snackar vitt och brett om i media, men det är vad man presterar på isen som räknas och där är allt väldigt talande just nu.

Kommentera

Erixon drar på sig en utvisning det första han gör... Han är fan inget vidare!
Kommentera

Erytrocyt: Oskicklighet och hans följeslagare Otur grinar oss i ansiktet denna match. Nåväl, andraplatsen är fortfarande möjlig. Ser dock ut som 3p i Örebro blir ett måste.
Kommentera

Erytrocyt: Nix. Vi ljuger inte. Vi som var med under de svarta åren vet att en seger mot Asplöven betyder så jävla mycket mer än en seger mot Färjestad.
Så blir det allsvenskan igen så be it.
Mitt Timråhjärta kommer inte att påverkas nämnvärt.
Kommentera

Timrå Icon: Jäss box! Monten lär inte guida oss ur det här.
Kommentera

Men satan vad utvisningar det blir hela tiden.....
Kommentera

Herregud, hockeysnack är fulla med pussies. Det är INTE kört än. Vi har vetat i tolv månader att det här skulle hända och folk grinar?
Kommentera

hubbenorlen:

Nähä, nä ok. Vi kan ju fortsätta att leka lallande fånar. Det minns man ju vilka folkfester matcherna mot CRIF, Antjärn och ÖSK var. 

Kommentera

hubbenorlen: Ja jag såg konstigt nog mer hockey innan vi gick upp
Kommentera

Det värsta är att vi inte ens kan hota när vi jagar!
Kommentera

El Maco:

Ja, vi har vetat om det i tolv månader. Lik förbannat så vägrar folk inse vad som är på väg att hända utan tror att ett gäng av medelmåttig AS-klass ska förvandlas till The Big Red Machine över en natt mitt i en serie.

Kommentera

El Maco: Ja skruva ned den där skithallen och åk hem så sopar vi hem resten av den här lall-serien
Kommentera

Erytrocyt: känns säkrare med Lundström i kassen, bra. Fortsätt så.
Kommentera

Erytrocyt: Tja, jag har i alla fall inte gett upp topp två. Tror inte man måste vara Big Red Machine för att fixa det. Sex omgångar kvar.
Kommentera

El Maco: 4 vinster av 6 matcher krävs troligen av de resterande matcherna. Kan vi vinna bägge mot Rögle så är vi med igen.

Redigerad kommentar

Kommentera

El Maco: Nä, va faen. Kvalserien är ett krig i tio omgångar. Många lär falla på vägen. Låt oss se vad som händer när LIF får seriös elitserievittring, t ex. Där har det kukat ur sig förr, milt sagt. Örebro är svårt att ta på allvar.

Det här kan gå. Men som sagt, kvalserien är en vidrig seriejävel.

Kommentera

Bragd-Birger: Dahlroth, vilken star!
Kommentera

Bragd-Birger: Timrå Brown Eagles. Lite tröttare, lite tråkigare, lite sämre
Kommentera

Erytrocyt: Jag leker inte lallande fåne. Jag har följt Timrå IK i över 20 år. Och mitt engagemang är inte beroende av vilken serie laget spelar i.
Kommentera

Kan någon sluta spetsa Gunnos vatten med valium?
Kommentera

Vi får väl hoppas att det här inte blir en målskillnadshistoria i slutändan...
Kommentera

Bragd-Birger: PIIIIIIIIIINSAMT!!!
Kommentera

Bragd-Birger:

Ja inte fan lär tik klara sig med detta katastrofala spel. Blir överkörd av ett allsvenskt lag. Hittar inte ord
Kommentera

timrasuppi08: Ja,fy faen. Brunare än så här blir det inte.
Kommentera

Hur pinsamma vi än är så är det ännu mer pinsamt att trottoarkungarna ens tar sig ton......
Kommentera

Kan ingen bryta benen av Dahlroth där uppe?
Kommentera

Timrå Icon:

Du menar kommunhuset?
Kommentera

Erytrocyt:

Föreningen har ju själv satt sig i den här situationen med hög kompetens, så vad ska man säga.
Kommentera

Erytrocyt: Det är väl för fan ingen som förväntat sig det? I stort sett alla har hela tiden vetat om att det här kommer att bli jävligt tufft. Du snackar ju bara en massa skit.
Kommentera

Hur fan kan man ta ut målvakten vid 5-2 när inget på hela matchen säger att vi kan vända,  då fixar man än sämre målskillnad. Idiotcoachning......

Nu får fan 08 coachen låta Jocke stå.

Kommentera

Bäst i Timrå idag var Jocke Lundström
Kommentera

Timrås insats idag var bedrövlig, men det värsta är nog Montens kommentarer: Vi var bättre än Leksand i 1:a perioden...

Vad kollar han på för match???

Johan Andersson måste ha gjort något som har retat upp Monten ordentligt, för platsar man inte i detta säckgänget ja då är det nog bara att lägga skridskorna på hyllan.

Vi har ju en ordentlig tur och får tacka Södertälje för att dom inte lägger sig idag.

Örebro är ett riktigt Miracle on ICE, det kan bli Timrås räddning iår om dom inte orkar hela serien.

Redigerad kommentar

Kommentera

hubbenorlen:

"Vi som var med under de svarta åren vet att en seger mot Asplöven betyder så jävla mycket mer än en seger mot Färjestad."

Det anser jag vara en klockren lallande fåne kommentar. Vill man inte spela så högt upp som möjligt?

Jag håller med dig om att engagemanget inte är beroende av vilken serie laget spelar i. Men vissa här verkar tävla om vem som kan vara mest oberörd över en degradering. Jag säger inte att du är en av dem.

Jag erkänner utan omsvep att en degradering skulle vara en katastrof i mina ögon då jag inte vet om jag någonsin får se Timrå i ES igen.

Vissa, återigen, jag säger inte att du är en av dem, verkar tro att det bara är att "börja om" och bygga nytt i AS i något år och vips så är vi tillbaka.

Överlever vi ens en degradering?

Kommentera

Pinsamt att vara så chanslösa mot Leksand. Hade räknat kallt med en förlust men inte att vi skulle bli så krossade. Nu ser det inte alls bra ut inför den fortsatta kvalserien. Dessutom vann Örebro. De två i topp har dragit ifrån...

Många matcher hade man på sina kanaler i kväll. Roligast var Granlo BK:s urladdning mot Storvreta. Där har vi ett lag som är på väg uppåt även om det blir tufft i Uppsala på måndag...

Med Timrå var det bara skit i afton...

Kommentera

Erytrocyt: Jag hittar ingen som säger att det är bra att åka ur. Däremot hävdar åtminstone jag att chansen finns även efter att ha failat borta mot Leksand. Comprende?
Kommentera

Erytrocyt: Du får tycka precis vad du vill. Och jag har inga illusioner om eventuellt allsvenskt spel. Men jag ser inte en degradering som slutet av vare sig TIK eller av mitt engagemang för klubben.
Sessioner: vi är TRE poäng från fortsatt elitseriespel i dagsläget. Tagga ner.
Kommentera

hubbenorlen: Bedrövlig jävla insats idag och just nu känns läget minst sagt dystert. Men det är 6 matcher kvar och vi ligger 3pinnar från ett ESkontrakt (dock målskillnaden spökar).
Kommentera

El Maco:

Det är klart att chansen finns.

Men jag har råpanik och nerverna utanpå kroppen varje match. Att då ser hur vi ger bort matchen i dag gör i alla fall inte mig lugnare.

Visst jag kan också sitta och tycka att det löser sig nog. Och det kan det absolut göra fortfarande. Men om man forsätter att spela som i dag så tar vi inte en poäng till.

Alla verkar så jävla lugna och jag fattar ingenting. Det är mycket kvar, men känns det ärligt som att det är positivt i dagsläget?

Kommentera

hubbenorlen har ju rätt , bara bryta ihop och krossa Rögle
Kommentera

hubbenorlen: Nä vi är fyra poäng ifrån elitseriespel och skillnaden mellan 3 och 4 poäng är enorm. 4 poäng eftersom vi aldrig kommer att ta in leksands målskillnad.
Kommentera

RED DEVILS: Jaa,fattar inte varför inte  A.wedin och Johan A platsar dom slår nog ut dom flesta i detta gäng tyvärr är det så,dålig cotchning eller personliga skäl ??
Kommentera

Erytrocyt: Vissa viftar med vit flagg, andra ritar röda ränder på den. En inställningsfråga.
Kommentera

Klasskillnad.

Timrås försvarsspel har varit direkt pinsamt hela Kvalserien! Bellissimo räddade oss mot Örebro (h) och Västerås (b) om ni glömt det.

Kommentera

Olle: Beroende på målskillnad, ja.
Kommentera

El Maco:

Så länge spelarna tillhör den första kategorin så spelar det ingen roll hur stor den andra kategorin är.

Kommentera

Olle: Dessutom kan vi ju passa på att komma ihåg att Modo säkrade sitt kontrakt i sista omgången bara för tre år år sedan.
I Kvalserien kan allt hända. Och till skillnad mot de flesta andra serier så gör det faktiskt det, gång på gång. 

Kommentera

hubbenorlen: Sen så är det ju väldigt nobelt av dig att deklarera ditt engagemang oavsett vilken serie laget spelar i men nu är det ju samtidigt så att Timrå IK's existens bygger på bra mycket mer än såna som du som kanske går på alla matcher oavsett vilken serie man spelar i.

Man kan inte bara säga att "ja jag kommer i alla fall stå där när vi spelar mot Enköping hemma" för att 90% av övriga publiken gör inte samma sak. Vi är sedan länge förbi den tidsålder då man kan driva ett allsvenskt lag på biljettintäkterna från några tappra själar på hemmastå och några termittuggade träklubbor från Torspo. Hockey idag, både i ES och AS, är business och Timrå kan inte nå upp till dom kraven som ställs för att ta sig tillbaka till ES igen. Det är min fulla övertygelse.

Fan folk tycker att det är svårt att locka talanger till Timrå IK idag och då spelar vi ändå i högsta ligan. Hur i helvete kommer det då att se ut om vi spelar i Allsvenskan eller Div.1?

Kommentera

RED DEVILS: Jag håller med Monten att vi var bättre i 1:a perioden. Den känslan fick iallafall jag. Vi spelade runt, hade tryck i zoon och la mycket puckar på mål. Leksand satt sina lägen därav 3-1 till Leksand efter 1:a. Sen spelar det inte någon jävla roll alls om man är bättre än sina motståndare om man släpper in fler mål än man gör själv. Fram till 3-1 målet såg jag ett lyft i Timrås spel. Mycket bättre än mot både Västerås & Örebro. Tack vare Timrås första period ser jag att det fortfarande finns en stor chans att klara oss kvar. Fan, vi har TRE poäng upp till en elitserieplats med 6 omgångar kvar. Tagga ner lite nu. Två raka segrar mot Rögle och vi har revansch att utkräva mot Leksand hemma. Efter det kan vi börja prata om hur det kan tänkas sluta.

Håller dessutom med de som säger att en seger mot Asplöven kan vara skönare än mot FBK i omgång 30. Passionen i Allsvenskan är större samtidigt som jag alltid vill att Timrå ska spela i högsta serien.

Det här grejar vi. Kom igen nu Timrå.
Kommentera

hubbenorlen: Det året hade ju ändå Modo spelare som Sundström, Nagy, Bartecko, Richie, Danielsson med flera. Vi har istället satsat allt krut på spelare som Erixon och crippe och dom hör inte ens hemma på en hockeyrink. Båda två borde verkligen byta karriär medan det fortfarande finns tid för detta. Dom kommer definitivt inte rädda oss i något kval.
Kommentera

hubbenorlen: Kul att du har en optimistisk syn på den prekära situationen. Självfallet har vi fortfarande en möjlighet att avancera i tabellen och återta elitserieplatsen, men om inte kvalitén på spelet skruvas upp markant känns den möjligheten försvinnande minimal. 
Kommentera

« · 1571727 · »