1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13

« · 2389665 · » Till forumet

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Sune: haha! Mm och hur mycket ytor får de ”mjukare” stjärnorna som Dahlén, Pettersson och tyvärr åtminstone just nu mjukisen Vedin (bör rimligen bli bättre med tiden) Erik Andersson, Alvarez, Halloran och tyvärr även Hartmann (fan det är inga krigare i truppen än så länge) när hela jävla strategin kring anfallsspel tycks kretsa kring sargdueller med förhoppning om pucken ska snubbla ut till någon som kan förvalta den…

Det är inte konstigt att det blir pyspunka i anfallen!
Låst ämne

Pinaceae: Jo man tar ju ett helhjärtat hemjobb i det läget för givet! Sen som sagt så har han ju inte rosat marknaden offensivt heller, men det har inte ett flertal förväntade spetsforwards heller inte gjort iofs.

Men det finns ljusglimtar att ta med sig från denna match som sagt. Synd bara att man inte vinner några poäng på hedersamma förluster.
Det är ju Ingen vacker syn att beskåda tabellen just nu. Vinner gärna på lördag redan och lämnar kvalplatsen för gott!
Låst ämne

Labban: ja de är inte defensiven som är problemet. Det är alla 300k/månad hemvändare som faktiskt inte alls har levererat. De funkar att va mjuk i allsvenskan men nu är de tvärstopp.
Låst ämne

Sputnik: Alla som såg förra säsongen vet varför man förlängde med LaLeggia. Visst han har defensiva brister, men de är inte såå allvarliga jämfört med många andra i laget. Värre är att han i år likt många andra i laget inte lyckas skapa något offensivt.

Det är sju lag som har släppt in fler mål än oss hittills. Vi ligger med det i mitten av tabellen.

Framåt är det värre, det är bara HV71 som gjort färre mål.

Min slutsats är att defensiven inte är vårat bekymmer. Kanske är det så att vi behöver släppa lite på handbromsen om vi ska kunna maxa detta lag.
Låst ämne

Sputnik: Om vi bortser från den defensiva kompetensen.
Nog borde #21 ha kört för fullt på väg hem i ett 3 mot 1 som uppstår för att han går bort sig? Känns mer som en fråga om motivation än kompetens. Antar att det lär vara med på filmgenomgången.
Låst ämne

Sputnik: han kom väl typ trea i backarna poängliga förra säsongen, men ja. Undermålig defensivt
Låst ämne

Sputnik: och att hockey är en lagsport och när lagets passningspel ser ut som nu för tiden så får han fasen inte mycket på offensiv blå att visa sina skillz på…

87% av passningarna kommer fan bakom eller framför eller ibland över den som ska ha pucken!
Låst ämne

9829: bra skrivet
Låst ämne

10017: hela laget utom jj gör inte ett Möller.
Låst ämne

Pinaceae: Ja, LaLeggias offensiva kvalietér går ju inte klaga på, men hans återkommande defensiva brister gör det svårt för mig att motivera den lön han får sett till helheten. Tyvärr var det en förlängning som Nubben bar lite för sentimental över sett till att han nog hade Kvalspelet i för stor åtanke.

Speciellt när han förmodligen är topp 10 bäste betalde backen i SHL.
Låst ämne

Per HApps: 10 dar till nästa hemmamatch men ladda på du
Låst ämne

Zäta75: Wedin är ett problem. Har man topptopp lön i ligan och har 0p på fem matcher?! Wedin har högre lön än tex Pudas vilket är makalöst.
Låst ämne

Kräks över att det finns spelare i Timrå IK som tjänar mer än Statsministern, ÖB, Sjuksyrror, etc, och inte ens är svettiga under armarna.

Samtidigt som Inflationen leker världsrekord på 100 m och gör att marginalpubliken stannar hemma sittandes på sina plånböcker och blir tvugna att byta ut fredagstacos mot en påse popcorn.

Dessa sk, hemvändares prestationer gör tyvärr att marginaltittaren stannar hemma med micrade popcorn.

57 minuter till ny dag och uppladdning inför hemmamatch.
Låst ämne

söder över:

Tänk om det är så här att vi kanske har överskattat dessa s.k. stjärnor? Visst, i Lander vet vi vad vi får, men de övriga? Rätt mjuka spelare stöpta i samma form. Trivs bra på öppna ytor men när det blir tajt så blir det inte lika skoj. Dessa spelare kanske är beroende av några riktigt oömma spelare som banar iväg för dem. Har Timrå det? Njaaeee. Har vi överskattat dem sitter vi riktigt illa i skiten.
Låst ämne

Sputnik: Nej men skämt åsido, tycker det finns ljusglimtar att ta med från den här matchen trots allt. Tycker främst det är Ante som måste steppa upp och få ut max av detta lagbygge. De mest kreativa och spetsiga spelarna skall spela PP, är det ens nått att fundera på?
Låst ämne

Sputnik: LaLeggia är inne på samtliga baklängesmål i de två senaste matcherna. Dessutom kör han inte fullt ut på väg hem i 3 mot 1 i dagens match, han slår av på takten av någon anledning. Vill dock ge en stor eloge till #7 för sin insats i den situationen, lyckas verkligen förstöra för leksingarna.
Låst ämne

Pinaceae: det spelar mycket liten roll ”hur det ser ut” man kan spela bra 40 omgångar och förlora hedersamt och kvala. Det är bara poäng som räknas. Där är Timrå långt ifrån trots bara uddamålsförlust
Låst ämne

"Finns ingen anledning att byta där" Var det därför han just bytte PP kedjorna???

Som åskådare så ser man att Leksand inte gjorde något värst bra BP utan att vi gjorde ett uselt PP.
Uppladdat:

0x600-screenshot-2022-10-13-225731.png

Låst ämne

söder över: Jag ser samma sak, det värsta är att det sett likadant ut i många år, och det är inte bara dessa SHL-säsonger utan även förra gången vi gick upp. Egentligen sedan Freddan blev tränare, vad som gör att det ser likadant ut nu vet jag inte, de kanske har lika tänk.
Låst ämne

Sputnik: Med facit i hand så hade jag hellre sett att Nubben passat på LaLeggia och hittat nån mer dominant back över hela isen för de där 220 000 kr han tjänar i månaden.

Nubben är ju inte dum såklart. Bäst att bygga ett ihåligt Timrå så hans HV som nykomlingar har en räddningsplank. Ser ju bättre ut än att han plockar med spelare med Timråhjärta. 😅
Låst ämne

KulltorpsOlli:

"
Nej nej nej, jag kan på inget sätt hålla med alla negativa inlägg idag.
Detta var ett riktigt stort fall framåt spelmässigt.
Kan ni verkligen inte se det???
"

Du får skriva till affekt-Affe1 och affekt-AffeX imorgon. När de sett matchen igen.
Låst ämne

Och till alla er som tycker det ser bra ut eller åtminstone inte ser isberget i dimman där MV Timrå Ik kommer seglandes…

Eftersom jag hamnade så jävla snett här inne med samtalet efter Skellefteå-matchen:

Jag tycker verkligen inte som ni! Jag ser det betydligt värre! Jag ser samma mönster match efter match och då när inget jävla avbryt blir mer än en fakking period här och där bara för att återfalla i samma tröga lunk så får ni ursäkta men jag tycker det verkar tossigt!

Med det sagt!

Jag RESPEKTERAR er!

Ni har rätt till era åsikter!

Och hör och häpna jag hoppas ni ser det jag missar!

Jag ifrågasätter inte att potentialen saknas!
Vi har bra spelare i laget.
Vi får ut snudd på: inte ett skit! Det är ju helt katastrofalt!

Så länge potentialen finns så lever hoppet om att det ska vända.

Jag uppskattar er alla!
Alla jag inte tycker samma som och ni är alla del i min ventil! HS!

Jag/vi som skriver i affekt och alla ni som kliniskt andas och mediterar igenom förluster och sedan skriver väl avmätta kommentarer skapar ett mångsidigt forum!

Tack
Låst ämne

Zäta75: hur skulle det kunna lossna rejält? Visst att enskilda spelare kommer att glänsa i enskilda matcher och det kommer ge oss ströpoäng men Timrås grundspel är det sämsta jag sett av alla lag i serien. På den offensiva halvan av planen tycker jag vi är sämre än ifjol och det skulle ju var vårt enda ”ess i rockärmen” denna säsong. Då hade vi inga pengar. Nu har vi blåst allt på ett gäng hemvändare som poängmässigt går på ganska precis 50% av vad som bör kunna förväntas av dom och i SHL tror jag inte det räcker någonstans. Ser det ut så här efter 5 matcher till så bör man sparka tränarna. Det är helt makalöst hur man kan få europaproffs och NHL-spelare att inte prestera på en högre nivå än så här.

Jag kanske felbedömer ante men jag tycker det ser ut som att han inte vet vad han håller på med. Skyller på domarna, kommer aldrig med nån djupare analys. Det kanske bara är så han är som person mot media men andra coacher i denna serie som intervjuas efter en torsk har i regel en ganska bra förståelse för vad som gick fel och förmedlar det till studion på ett bra sätt. Är det en ynka trepoängare vi har nu på 8-9 matcher? Tror faktiskt vi hade 2 vid samma tid förra säsongen. Jag är helt övertygad om att det finns massor mer att hämta från hemvändarna men det här måste börja omsättas i praktiken snart annars får man hitta nån som kan fixa det.
Låst ämne

Synct: Det krävs ingen större insats för att inse att det värdet är abnormalt lågt.

1 för vs 6 emot.
Låst ämne

Synct: Med tanke på hur Ante kastade bort det sällsynta PPt så kan vi likagärna vara utan PP framöver med. Där hade vi en rejäl chans att få momentum i matchen.
Låst ämne

Har ni sett presskonferensen? Ante och Styf. Det sista dom sa till varandra gav mig lite gåshud. Styf är Timråit!
Låst ämne

Modano: Wedin behövs verkligen i gammalt gott slag. Förr om åren åkte han ifrån sina spelare och gjorde mål. Hoppas att vi får se det igen. Helst inom kort.Att det inte tar hela säsongen att komma iform och inte tänka på axeln. Han går inte alls in hårt i närkamper som det är nu det syns tydligt. Han bör fortfarande ha det i sig. Så mycket bättre och snabbare har inte backarna i SHL blivit.
Låst ämne

297: hahaha!

”OoooOoooo ”Leksands målvakt var riktigt vass”. ”Årets räddning” enligt Pettersson. Nej sanningen är att han har halva målhelvetet öppet men lyckas skjuta pucken utanför det halvöppna målet, PÅ målvakten som gör en sidoförflyttning.”

Jag satt här och morrade när det hände och sa att han missar ju mål för fan!

Haha skönt att du märkte sak!
Låst ämne

297: Jo det finns en ursäkt, Timrå som förening skulle inte erbjudit honom denna höga lön, naturligtvis försöker han få ut det maximala men som förening måste man kunna säga nej.
Låst ämne

297: Håller med bara Lander godkänd av Jesus spelarna övriga för mjuka rädda finns inte på kartan de klarar av att ersätta Rattie Lodin som båda kunde avgöra bryta mönster på matcher nä blir nog tyvärr kval igen om det inte AGERAS. Lander Johansson Strömberg Svennson godkänd övriga div1 nivå
Låst ämne

297: Är ni andra oroliga för kval eller kommer det att lossna rejält snart tror ni? Jag tror på laget, men måste erkänna att jag känner lite oro
Låst ämne

Hank: ”om bara lagkompisarna hade varit lite bättre…”

Philip Holm, matt Caito, Kristian Näkyvä, Samuel Johannesson, Lukas Bengtsson, Joel Persson och David Sklenicka. Där har du sju backar i typiska mittenlag som alla ligger topp 40 i poängligan. Dahlén ligger på plats 53. Han är en av dom absolut bäst betalda spelarna i ligan. Topp 10 i ligan snittar nu minst 1 poäng per match. Det finns inga ursäkter.
Låst ämne

7043: Är nog som han sa i intervjun, att han inte litar fullt ut på axeln ännu. Men vi har inte råd med det här fler matcher. Top 5 måste upp och det är nu.
Låst ämne

hockeyärnice: En till spelare som inte är sig själv. Utmanar inte som han brukar. Väldigt ofarlig och hamnar på utsidan. Kanske beror på hans skada, eller att vi saknar struktur i spelet. En kombination av båda skulle jag tro.
Låst ämne

GurraG: gå och lägg dig. Kommentera matchen när du inte är i affekt
Låst ämne

Hank: Jag klagar inte bara på honom, jag kan klaga på många men han är så hypad och är som någon slags Jesus som ska lösa allt och det är han långtifrån. Bäst ikväll, JJ, PS. Alvarez var riktigt bra stundtals, Lander stabil och Wedin verkar vara på gång. Hanzl kan få lite cred också. Resten då, ja man kan begära lite mer.
Låst ämne

Wedin behöver snart producera också. Visst han har haft en skada men vi behöver honom snarast.
Låst ämne

Hank: Dahlén var helt ok. Dock kanske han borde gjort mål själv istället för att passa en iskall EP. Gör som Walli vettja
Låst ämne

Men alltså, ni som klagar på Dahlén, vilken match såg ni idag? Hade Emil Pettersson varit något bättre än Emil Berglund hade Dahlén haft 4 ass idag.
Låst ämne

hockeyärnice: Torsk mot Malmoe och det ser rätt mörkt ut. Ber till gudarna att vi sätter chanserna mot dem och vinner
Låst ämne

KulltorpsOlli: Jo det kanske såg bättre ut men det måste generea poäng. Ett måste mot Malmö :)
Låst ämne

Synct: Då blir ju frågan, varför kommer han inte till avslut då? Du har din tro och jag min. Enligt mig kommer han inte till avslut för att han inte kommer till de lägena riktigt.
Låst ämne

Per HApps: När det gäller hemvändarna så tycker jag Lander är riktigt bra, övriga presterar under all kritik.

Tycker Timrås största problem är att vi har lagt all deg på stjärnor som bara kan glänsa i PP. I spel 5vs5 är dom för veka, för långsamma och har för dålig kreativitet. Och det största problemet med det, i förlängningen, är att vi aldrig får PP för vi har inte spelare som utmanar motståndarna i offensiv zon. Så vi får noll utväxling av alla dom här miljonerna vi lagt på stjärnorna.

Är det den av forumet bespottade Halloran som ska bära allt ansvar att fixa pp åt våra slöa utlandsproffs? Är det Per Svensson som majestätiskt ska transportera in pucken i zon som en jävla finlandsfärja? Har vi sett nog av Hartmanns transporterande av puck i mittzon där han åker baklänges med en hand på klubban och ramlar på röven när motståndarna stötbryter?

Nu åker vi från Leksand med en huvudcoach som tyckte vi gjorde en jävla bra match, vi lyckades bara inte trycka dit den och Leksand var bra och bla bla bla. Sanningen är den att Leksand var kass. Dom får vadå, 6 PP och stannar ändå på färre avlossade skott än Timrå. Dom tappade pucken i uppspelsfasen 5-6 gånger i första och andra perioden, chanser som vi förvaltade värdelöst. Och sen står vi där igen i nästa match och ska låtsas som att det är ok det ”stjärnorna” presterar medan INGEN adresserar det faktiska problemet. Det har sett likadant ut sedan match ett, det här är inte ett problem som bara kommer lösa sig av sig självt.

OoooOoooo ”Leksands målvakt var riktigt vass”. ”Årets räddning” enligt Pettersson. Nej sanningen är att han har halva målhelvetet öppet men lyckas skjuta pucken utanför det halvöppna målet, PÅ målvakten som gör en sidoförflyttning.
Låst ämne

Synct: Håller med. Upplever Dahlén som väldigt kvick i tanken. Sen kan man ju önska mer deltagande i spelet generellt sett så klart.
Låst ämne

Synct: Tyvärr är det något jag tycker Dahlén tappat på semare år och något jag eftersträvade även senast i HA.
Han måste börja böi lite mer ego och gå ännu mer på instinkt. Han har ett grymt skott som han använder allt för sällan.
Låst ämne

söder över: Nej nej nej, jag kan på inget sätt hålla med alla negativa inlägg idag.
Detta var ett riktigt stort fall framåt spelmässigt.
Kan ni verkligen inte se det???
Låst ämne

Pinaceae: Vi har spelat 7 matcher nu och vi har inte haft övertaget på pp ännu. = sämre än motståndaren.
Låst ämne

Pinaceae: På två hela matcher och en övertid, 125 min, har vi haft ETT PP, om jag inte är ute och cyklar.
Låst ämne

Villervalla: Även om han slog bort ngn passning, så var Dahlén faktiskt den som slog de flesta öppnande passningarna idag. Sen att Emil bommade två är ju en annan sak.
Låst ämne

hockeyärnice: Med tanke på vad laget består av för typ av spelare så är det extremt ofördelaktigt att konstant ha färre Powerplay än motståndet.

Vore intressant att se hur utfallet blir med omvänt upplägg, i övrigt är det omöjligt att förenka betydelsen av skickliga och konsekventa domare.
Låst ämne

« · 2389665 · »