Väljer att kopiera Zäta75:s frågeställningar inför kvällen:
1. Kommer Leksand att köra 3e målvakten och juniorer ikväll för att inte riskera skador? Jag skulle ha gjort det iaf. De kan ju inte förändra sin placering. 2. Spelar skägget Svensson? Det vore bra med minst en match innan slutspelet istället för att slängas in direkt i hetluften. 3. Förändrar Ante något i kedjorna och i PP? Vi har nu bara en producerande kedja och det håller inte i ett slutspel. Perfekt att testa nytt ikväll inför slutspelet när det inte gäller så mycket förutom 7-8e plats 4. Spelar vi på resultat för att få Modo om det är möjligt? 5. Sist men mest spännande. Vilka får vi i åttondelen. Jag hoppas på Modo och publikfester. Skulle vara skönt att slå ut som också. I andra hand Örebro som vi har revansch att utkräva mot från förra året. Rögle är dem svåraste matchen. Tror att vi får tufft om det blir dom men vi kan slå dom helt klart.
Hälge: Jag förväntar mig att Timrå kliver ut med huvudet under armen och skridskorna kvar i bussen dom tio första. JJ släpper ett par billiga puckar, WHL levererar lite tryck men avslutar utanför eller mitt på målvakten. Övriga kedjor spenderar sin tid i egen zon eller i sarghörnen. Eronen eller Rindell står för en bjudning deluxe.
Erre92: Klasskillnaden sitter i energin. Den är som bortblåst sen längesedan. Man fick ju lite hugg när man skrev att man gett upp denna säsong redan för mån månad sen. Men man såg ju vart det var på väg..
Jokinen, hoppas du kan komma in med lite ny energi, Matchcoachning, förmåga att sätta fungerande kedjor, förändra ett icke fungerande PP. Med mera med mera..
Först var det Guld, sen var det semifinal, sen var det kvartsfinal. Och nu är det åttondel snart. Många som varit naiva är det. Just nu möter TIK Rögle i åttondel.Tror nån poäng mot Rögle? Edit Luleå leder 2-0.
Man ska ha inställning föratt vinna något. Timrå har det inte. Man kommer aldrig vinna guld eller nånting utan det gäller Allsvenskan eller några år på SHL som mittenlag inget mer.
Något som stör mig kopiöst är när kommentatorer i lite mindre matcher så tydligt visar att de inte har någon koll utan kommenterar kontextlöst.
Helt yra citat än så länge: * "Timrå har en dålig trend" - Nja, vi har varit det bättre laget i 4 av 5 senaste matcherna men förlorat OT/Straff-lotteriet.
* "Timrå har det lättast mot Modo" - Nej, vi har 2-2 i matcher mot dem, men Örebro har vi varit bättre än alla matcher men förlorat 2 av 4 på Övertid/Straffar.
Är vi lika dominanta och spelar på det sättet vi gjorde mot Luleå så vinner vi enkelt en åttondel mot Rögle eller Örebro.
söder över: Jag tänker att det här blir min sista kommentar i frågan (mest för att det inte riktigt leder nånstans). Jag vet inte om det är medvetet eller omedvetet man försöker missförstå och när argumenten börjar närma sig "ah men dom ... | #Läs mer ·
1. Kommer Leksand att köra 3e målvakten och juniorer ikväll för att inte riskera skador? Jag skulle ha gjort det iaf. De kan ju inte förändra sin placering.
2. Spelar skägget Svensson? Det vore bra med minst en match innan slutspelet istället för att slängas in direkt i hetluften.
3. Förändrar Ante något i kedjorna och i PP? Vi har nu bara en producerande kedja och det håller inte i ett slutspel. Perfekt att testa nytt ikväll inför slutspelet när det inte gäller så mycket förutom 7-8e plats
4. Spelar vi på resultat för att få Modo om det är möjligt?
5. Sist men mest spännande. Vilka får vi i åttondelen. Jag hoppas på Modo och publikfester. Skulle vara skönt att slå ut som också. I andra hand Örebro som vi har revansch att utkräva mot från förra året. Rögle är dem svåraste matchen. Tror att vi får tufft om det blir dom men vi kan slå dom helt klart.