vonDöbeln: Vi har väl även varit bättre än Modo i 3/4 matcher? Sedan förlorade vi en pga slarv och den sista kan man ju bara glömma, en riktig plattmatch. Men spelmässigt har vi varit det bättre laget överlag.
Labban: Absolut. Men att spela mot vår absolut största rival när vi kommer in med stukat självförtroende när de kommer in och går på ruset av att inte spela negativt kval?
Vi har precis allt att förlora. Modo har ändå en bragdsäsong även om de torskar en åttondel mot oss.
Rip Kirby: kanske missförstår dig men jag tror att Jokinens framtida spelidé inte kan få mindre medhåll av spelarna än antes spelidé. Personligen undrar jag om ante ens har en spelidé. Han kan aldrig ge en djuplodad analys av nånting. Det är ”kämpa bättre”, ”täta defensiven”, ”bli mer rejäla”. Bara plattityder hela tiden, nonsens. Jag kan ha fel, jag är ingen hockeytränare.
Karlsson74: viktigare att vinna kommande matcher ellerhur? Man kan inte vinna alla matcher, men bra om man kan vinna rätt matcher, och det gjorde de inte innan denna så bättre att blicka framåt! Hur det går i denna återstår att se!
vonDöbeln: Vad är det för vanära vi riskerar, tycker du vi skrinnat runt med stolthet denna säsong? 😀 Det skulle vara ett lika stort fiasko att åka ut i play in oavsett vilka vi åker mot.
Olle: Att missa topp 6 med 1 poäng mindre än förra säsongen är ett misslyckande utifrån målsättningen vi hade.
Jag vägrar att tro att du inte tycker det är någon skillnad att förlora en åttondel mot Rögle istället för mot Modo. Det är fan att gå lite väl långt även för dig Olle.
Ja ag vet inte, men jag tycker våra forwards är usla på att söka sig till öppna ytor när de inte har pucken.....känns som om man alltid står stilla i hörnet upp vid blå och väntar....hur svårt är det för motståndarna att läsa det spelet?
vonDöbeln: Sen så vore det ju ovärdigt Ante att sluta sin tid som Timråtränare med en fiaskoförlust i en matchserie mot Modo - även fast Ante visat med all önskvärd tydlighet att han inte är ett framtidsnamn.
Förlora åttondel mot Mögle. -Trist -Nästan väntat med hur de har sett ut den hära säsongen.
Förlora åttondel mot Modo. -Rubriker överallt i Media -NYKOMLINGEN BESEGRADE RIVALEN -Gör att framtida spelare kommer att blicka uppåt mot Dövik istället för Timrå. -Ett jävla liv här på HS
nila: klart .. vinner vi resten av matcherna och promenerar hem ett sms guld så vinner man "rätt"matcher ... Nu lär det ju knappast bli så... Nu kämpar man ju för fullt med att hitta ett vinnande spel ...för att ge sig själv en bra känsla. Och att ge fansen hopp bland annat Avslutningen på den här serien har hitills varit allt annat än bra. Tyvärr .
Nisse på Mon or: Ärligen, vad dåligt skrivit. Man kan ha åsikter om hur man spelar men att säga att man spelar för pengarna och inte skäms är bara plumpt. Den kravbild de sätter på sig själva är något många av oss aldrig kommer i närheten av i våra liv. Så lägg ner det där skitsnacket! Kom med konkret kritik om du inte gillar det du ser!
vonDöbeln: initialt skulle det så klart vara jobbigare men i ett längre perspektiv spelar det mindre roll. Jag har fullständigt kapitulerat denna säsong. Visst finns det hopp om en otrolig förvandling i slutspelet men jag har lite svårt att se det, som laget uppträder i slutfasen av säsongen.
Känns som spelarna längtar efter sommarledigheten mer än att brinna för chansen att ta ett guld. Nu är det inte så troligtvis, men kroppspråket talar ett annat språk. Gjort så länge under säsongen även. Vi känns lite för bekväma, lite för mätta osv. Det här laget skulle behövt en Manderville eller Sonnenberg.
Dubbeld: Ja jag undviker gärna att riskera att Modo får ett sprillans nytt trumfkort att spela. För i ärlighetens namn, det hade varit en större nagel i ögat att de skrällvinner sig till kvartsfinal mot oss än det som hände i slutet på 2000-talet - då var i alla fall lagen någorlunda jämbördiga.
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!
Örebro är ju den bästa tänkbara motståndaren, dom dem har vi ju varit det bättre laget i 3 av 4 matcher denna säsongen.
Vore det inte för ekonomin ser ju annars rankingen typ ut så här:
1. Örebro
2. Rögle
3. Covid-uppehåll
4. SHL-lockout
5. Modo