haggen: Javisst är det så,man bara njuter av att det går dåligt för sillstryparna på jobbet är det inga höga nackar på frölundafansen,men nu ska vi inte gå händelserna i förväg 2-0 är ingen betryggande ledning det vet vi alla som älskar timrå det vänder fort.
Fortsätter det så här behöver vi ju inte ha några backar ändå, de flesta är oresoluta, tafatta ja fan vet om inte Wandell ska va back ändå, eller vilken forward som helst hehe. Skogs är ju orsak till 2 baklängesmål men ända hyllas han? Ja vette fan jag kan väl inget om hockey då. Blir väl bättre!!?
haggen: Icingpuckar är rena drömmen jämfört med duttandet som de håller på med inledningsvis denna säsong. Har bara lett till baklängesmål eller utvisningar hittills, mer rejält spel tack.
Känns bra iallafall att Riku Hahl inte ljög när han flytta till Frölunda.. Jag menar, finns det verkligen så mycket större utmaningar än att spela och överleva kvalserien i dessa tider?
haggen: Fel, varge icingpuck är ett mål mindre i baken och skapar lugn och ro i spelet. Enkel regel kan man inte skapa ordning på något annat sätt så slå puckurschlingen så långt åt h-vet man kan,,
Djurgårde då de vart svenska mässtare, de var mässtare på icingpuck, de kunde stå en hel match och slå icing eller sarg ut, tråkigt spel men effektivt.
Frucktansvär bra insatts av hela laget att så dessarmerat med folk och ändå se till att lhc gick poänglös för första gången iår
haggen: Inget lag är för bra för icingpuckar, annat är rent skitsnack. Ibland är det rätt att slå icing även om det betyder att man inte får byta nu för tiden.
Nån som har info kring de nya skadorna som TIK drabbats av, tänker på Jonte, Lehtonen och Lotvonen?
Härlig seger idag men lite svårt att glädja sig när vi kan konstatera att vi hann till omgång 4 innan det fullständigt absurda skadehelvetet åter var ett faktum....
Ja jävlar, det här var minst sagt ovanligt! Efter att ha följt matchen via text-TV mellan varven (kollade på Bajen - TFF i fyran) fram till tredje perioden beslöt jag mig för att gå tvärs över gatan och se den tredje perren på sportbaren. Då hade LHC hunnit göra 4-3 och enligt kommentatorn fanns det inte mycket hopp för Timrå. Men så dök detta fantastiska pp-läge upp från ingenstans. Spel 5 mot 3 - pang, 4-4! Spel 5 mot 4, pang 4-5! Sedan ett gastkramande slut med stolpskott och pucken fri bakom Backlund etc... Men vi höll distansen ut! Och känslan efteråt var att man på något sätt bidrog till vändningen i och med pub-besöket. En skön promenad vidtog därefter...
Olle: Styf har ont i en höf, var länge osäkert om han skulle spela idag men hade tydligen för ont. Pärssinen får svar från röntgen på måndag och innan dess chansar man inte. Björn är långtidssakdad och Moe likaså (ev på G snart?).
mikenomad: Förhoppningsvis kan vi ju få tillbaka Lehtonen, Lotvonen och jonte inför luleåmatchen iaf. Riktigt trist om det ska bli ett skadehelvete igen...
Sune: Ganska lätt att få ett sånt rykte att ta fart när två landsmän får ryggskott på en värmning...Jag har sällan hört om ett ryggskott på värmning, än mindre två! Kanske går att skriva in 71 på samma lista...
Tjalle: Tror nog med på Jonte. Han fick väll operera bort massa magmuskler o.s.v? och nu hade han fått en bristning där, inte konstigt när han berätta innan säsongen på första ispasset att det inte var lika starkt som förut och det.
nectis: Skedde det kvällen före en bortamatch mot LHC är det djupt tragiskt. Nä, nåt sånt tror jag inte det var...måste isf vara nåt annat. Om det helt enkelt ändå inte är så att de verkligen ÄR skadade. Vet inte vad som är bäst eg....
haggen: Ja, Hedström är kanske inte det största problemet...men han är ju inte direkt ensam på skadelistan. Dessutom tror jag att en hel Hedström kan bli viktig ju längre säsongen går.
På PPV sa de tom att det var dåligt med publik, man blev nog inte så lurad framför tv:n ändå.