Laken: 4-1 till Brynäs, känns bra. Kvalserien vill man inte befinna sig i, där kan det gå riktigt illa! Visst e d trist och ekonomiskt katastrof med missat slutspel men Kvalseriespöket vill man inte träffa i vår. Framförallt inte med det darriga bortaspel som visats upp.
Laken: Om Mats Strandberg är mossig så är det bara förnamnet på Bosse Ohlsson. Fan vad han gaggar och blandar ihop lagens spelare och yrar intensivare än nysnö som faller till marken.
ULF L: Ja, vi kan inte spela borta. Vi blir passiva och man sitter bara och lider sig igenom matcherna. Till slut har också hemmalaget vunnit, oavsett om TIK varit i ledning eller ej.
Ambroo: Ja...men så har det ju varit hela säsongen, katastrofa i egen zon, så vad är nytt, sen med så mycket PP måste man göra mål speciellt mot ett lag som LHC, annars blir det inga poäng. Med deras forwardsbesättning mot våra backar i denna match är det en tidsfråga bara, Backe måste vara överjävlig om vi ska vinna denna match.
Ambroo: Som vanligt på bortaplan då... Tur att man vägrar bli besviken igen och därav inte bevittnar skiten längre! Hemma däremot, är det andra bullar! ;-)
Brynäs ska bara inte komma undan med 3 pinnar i Ängelholm. 12 skott på 2 perrar och tydligen har någon sunkig uteliggare med säckig täckjacka iförd Brunäskeps synts stå och käfta i diverse korridorer i norra skåne under dagen :-) Nää fy f... nu får Kenny o pågarna sparka in ett par kassar.
Sedan borde inte HV släppa iväg alla 3 pinnar hemma. Eller hur.
För egen del vore en poäng värdefullt mer för bibehållet go i laget än för poängen i sig. Är det första matchen utan skippern Styf i år? Han är en viktig pjäs!!! Nu får vi se om Sonnenberg o Bagarn kan ta pådrivarrollen.
Raggaren Putte: Förvisso. Men den här vinner LHC. Måstematch mot DIF, poäng där (vilket jag inte tror på för fem öre) annars börjar slutspelet kännas som en dröm igen
Raggaren Putte: Problemet är nog inte inställningen. Timrå ser ju helt slutkörda ut nu. Kommer ju inte palla med tempot i tredje... Men hoppas man har fel, men känslan säger det kommer bli LHC-vinst.. 3-1 eller 4-1. Backe som håller oss kvar i matchen
Uno Gordon: "Man står på hälarna och spelar alibi-hockey." Så här är det ju alltid på bortaplan! Det är därför jag inte orkar bevittna de matcherna längre... Ja, vi har ett mentalt spöke på bortaplan!
Sista tio är heeelt jävla bedrövliga och inte för att LHC är bra utan för att vi är odugliga i egen zon. Vi ger dem möjligheter gång på gång. Jag vet inte hur många gånger man har chansen att spela ut pucken, jag vet inte hur många gånger man panikrensar istället för att agera kyligt. Laget sjunker ner i knäna på Backe och då tycker man ju att man åtminstone ska vara tät i boxen, men istället så ligger man tre meter ifrån motståndarna. Näe, våga vinn!
RocknRolf2: Nja, ge upp behöver vi inte göra. LHC är inte heller på topp, så mest vilja kommer att avgöra. Tror att vi har hyfsad chans på poäng här och om nån innan match erbjudit 1-1 inför sista så hade jag tagit det varje dag i veckan.
Yellowcard: Klarar inte ett lag av att vara utan två nyckelbackar i enstaka matcher har man inget i ett slutspel att göra. De som är på isen i afton måste ju stämpla in. Det är ju Backe som räddar oss nu. Skrämmande!
Raggaren Putte: Fan ta om inte Timrå lyfter upp spelet i tredje. Helt jävla bedrövlig mittenakt spelmässigt. Man står på hälarna och spelar alibi-hockey.
Snacka om att Timrå ser utpumpade ut. Typiskt att Styf och Lehtonen är borta idag. Ser kämpigt ut med 3 backpar idag. Under om vi ens får med oss poäng idag.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen