1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590596 inlägg · 6217 ämnen

LHC - Timrå IK 2009-02-14

« · 1127195 · » Till forumet

Sv: LHC - Timrå IK 2009-02-14
ULF L: Lotvonen och Persson ska bort, där håller jag med dig!
Kommentera

ULF L: Nej, jag orkar inte se bortamatcherna och har knappt gjort det på hela säsongen. När jag väl tittat har jag bara blivit besviken...
Vi är ett lag hemma men ett helt annat på bortaplan, verkar sitta i huvudet på spelarna och svårt att få bort. Frågan är om vi ta någon fler bortaseger denna säsong? Jag är inte så säker på det...
Kommentera

Andersson:
Jo, jag hatar Snigel! ;)
Lotvonen var bra för några år sedan, då var han ett hot framåt och var stabil i passningsspelet. Dessutom hängde han med hyfsat i tempo och med sin långa klubba,även fast han spelade som en liten nallebjörn. Men nu är han färdig som hockeyspelare.
Kommentera

RocknRolf2: Japp. Ett gnälligt skämt. Men en riktigt bra back i övrigt.

Bor du kvar i Halmstad?
Kommentera

Lehtonen måste ju vara den back i historien som är så mycket sjuk, det är ju rena lotteriet om han kommer till spel i någon match, undra vad NHL-scouterna tycker om hans vara-borta-statestik.
Kommentera

Laken: Jag ger inte mkt hopp för Skogs. Men visst borde han väl kunna vara bättre än han visat hittills. Men 3 års kontrakt för SKogs känns ju ungefär lika roligt som att Lotvonen hade 3 års. Nu vill Nubben ha Tobias Viklund till Frölunda, det lovar gott. Bara hoppas han fortsätter på sin inslagna backväg där.

RJ ska självklart INTE få förlängt. Så vida han inte spelar näst intill gratis då. Han är inte bra på någonting, ofta en ren belastning för laget. Förlänger man med RJ så är det ju bara ren tragik att man inte förlängde med en såna som Kokko eller Aalto även om de var dyrare.

Skarin: Jepp, jag bor kvar. God praise tv och streamade matcher! Är inte lika entusiastisk på att resa runt numera som tiden i div1 och allsvenskan.
Kommentera

RocknRolf2: Nej precis. Och samma koll har du ju inte heller av förklarliga skäl.
Kommentera

RocknRolf2: När det gäller Skogs var det långtifrån bara TIK som jagade honom. Men just ja, du bor ju långt där nere.

Men du har iaf helt rätt i att Skogs säsong är en enda lång besvikelse. Den stora frågan i nuläget är väl om han är så mycket bättre, egentligen?
Kommentera

Skarin: Jag ser nästan alla matcher på tv. Vad är det som gör att man får så mkt sämre koll då? Det är väl i princip omöjligt att mäta vem som har mer eller mindre koll. Men att alla som går på matcherna i ladan automatiskt skulle få järnkoll, ptja... ta backsidan t ex. De flesta menade ju att backsidan skulle bli starkare den här säsongen mot förra. Well, well...

Att Skogs var jagad av flera klubbar gör väl inte saken bättre. Flopp som flopp.
Kommentera

Skarin: Jag har lite positiva vibbar faktiskt. Lite försiktigt lixom.
Det här är en sådan match som dom mindre tongivande spelarna kan kliva fram. En riktig laginsats. En kämparseger.

Hej & hå!

Kommentera

Skarin: Du själv var nog den som höjde Skogs allra mest till skyarna. Järnkoll där som bara någon som ser matcherna i ladan kan ha.
Kommentera

MB: Precis det jag tänkte idag! Lehtonen har en bra chans på NHL. Men i och med att han bara spelar typ 70% av matcherna så måste ju scouterna som kollat in han tveka? Sedan, Lehtonen vill väl ha envägskontrakt va? Får han det tror ni?
Kommentera

Skarin: Det här skrev du 25 septemper angående Skogs: "Gick det att spela pengar på att Skogs kommer tillhöra en av de bättre värvningarna i hela elitserien så skulle jag göra det. Lugn, bara lugn."

Men just det, jag ska inte gnälla på andra skribenter med tanke på att jag bor långt söderut och därmed inte har nån koll.
Kommentera

RocknRolf2:

Det är ju så här också mister rockragge att Skogs fick bra mycket mer speltid i ett sämre Mora, alla som spelat hockey vet ju att mer man får spela som back dessutom blir bra mycket bättre, sedan spelar spelsättet in också som man är som spelare men det vet du säkert.....
Kommentera

Hoppas verkligen alla fokuserar på oavgjort mellan Rögle och Brynäs idag efter 60 min + förlängning... ;-)
Kommentera

Moe älsklingen!

fan vad nice
Kommentera

MOE är glödhet nu.. Mycket bra start.
Kommentera

Kattgubben: Helvete vad underbart! Eric Moe är i sitt livs form just nu!
Kommentera

30: När det gäller istid så har Skogs näst mest istid totalt sett av alla Timråspelare i årets trupp. I jämförelse med i Mora ifjol ligger han bara 1 min lägre i snitt per match i år. Spelsättet? Skogs har fått allt förtroende han kan få. Ändå inte bra.

Yes! Moe 1-0, DÄR kan vi prata bra back!
Kommentera

Andersson:
Moe! Kidsen kan man lita på!
Mats Strandberg på Radiosporten påstår att Magnus Åkerlund och Erik Andersson är dom som saknas i Timrå...bra koll, NOT!
Kommentera

RocknRolf2: Moe steker värre än Stureplan..hetare än hetast....
Kommentera

ULF L: Bäst före datumet har väl gått ut på honom för ett antal år sedan. Men samtidigt så har han ju inte helt fel.
Kommentera

ojojojoj.. där hade vi änglavakt
Kommentera

Raggaren Putte: And who the fuck is Wandel, Bosse Ohlsson? LÄR DIG NAMNEN!
Kommentera

Satan, det var nära..
Kommentera

Raggaren Putte:
Åkerlund och Andersson är ju old news, Lehtonen och Styf känns ju lite mer som en nyhet värd att nämna i matchinledningen.
Kommentera

ULF L: Du har för höga krav på journalisterna. Man får vara glada så länge det de säger/skriver inte är helt fel. Att de generellt är inkompetenta är ju också old news.
Kommentera

Timrå spelar frejdigt hemmaspel borta i linkeboda... borde nog rita kors i taket
Kommentera

Raggaren Putte:
Får nog banne mig byta jobb från Fritidspedagog och börja kommentera! :)
Tycker att Strandberg borde reagera och höja på ögonbrynen när han får laguppställningen framför sig, eller? Dom som har noll koll på läget i laget inför match blir ju blåsta. Men visst, han börjar bli mossig!
Kommentera

Men hur fan filmar karln... Fipplar med zoomen hela tiden.
Kommentera

meeen typiskt
Kommentera

Kattgubben: Styf skadad eller sjuk?
Kommentera

Yellowcard: Sjuk va?

Jag vet inte faktiskt...
Kommentera

En helt ok bortaperiod. Speciellt de första 12-13 minuterna. Linköping relativt bleka och visst fan är det nästan begravningsstämning i hallen.
Kommentera

Raggaren Putte: Ja dålig stämning. Timrå spelade klockrent bortaspel fram till utvisningen - då tappar vi rytmen och tempot. Vi hittade dock tillbaka till det på slutet.
Kommentera

Hmm, svåranalyserade resultat så här långt. HV-ledning självklart bra, men vad ska man egentligen tycka om Brynäs- och Djurgårdsledningar?
Kommentera

Tycker Wandell gör sin bästa period på länge. Backlund vaken i målet
Kommentera

Riktigt bra period av Timrå. Första 10 klockren.
Är det några fler än mig som tycker att Nr 33 presterar mindre o mindre.

Sen ang Kontrakt 2009/2010 så har ju nr 8, nr 29 och Nr 4 visat nu efter snart 50omg att man inte förtjänar nytt kontrakt.

Kom igen Timrå
Kommentera

Raggaren Putte: kryss i Rögle-Brynäs vore ju fint. Men förlorar Rögle så är väl kvalspöket helt bortskrämt. Modos Foppaeffekt gick ju över snabbt...
Kommentera

RTS: Tycker ändå RJ spelat helt ok hitills idag iaf.
Kommentera

RTS: Jag tycker inte 33 ska få nytt kontraktsförslag. Han har gjort ett ok jobb som stand-in under säsongen men det är ingen spelare att satsa vidare på. Går garanterat att få bättre valuta för pengarna. Gärna nån som har lite mer fart
Kommentera

RTS: "Är det några fler än mig som tycker att Nr 33 presterar mindre o mindre."

Han har ju helt klart inte varit lika bra efter skadan som innan. Men samtidigt så har han ju också blivit utlokaliserad till mindre produktiva omgivningar, så jag vet inte hur mycket enbart han ska lastas. Så länge den kedjan spelar 0-0 så är det ok tycker jag.
Kommentera

RocknRolf2: Måste ju finnas någon hyfsat ung och bra center i allsvenskan att satsa på.
Kommentera

Yellowcard: ja var 10:onde match kanske.
Kommentera

RocknRolf2: Höjde honom mest vet jag väl ändå inte men däremot trodde jag oerhört mycket på honom och var dessutom helt säker på att det skulle lossna för honom en bit in på säsongen. Jag och säkert många, många fler har haft på sig en dumstrut och jag skäms faktiskt lite ;)

Får vi en tvåmålsledning så tror jag vi vinner denna match. Det vore nästan för bra för att vara sant.
Kommentera

RTS: Precis, hoppas det är 1 av 10 idag då!
Kommentera

RocknRolf2: Jo, kryss utan bonuspinne 'är nog bäst i båda matcherna. Men om man nödvändigtvis måste plocka en önskad vinnare så är det svårt.

Kvalserien är ju trots allt så jävla olockande så att klara sig från den tidigt är inte helt fel. Klarar vi sedan inte av att gå till slutspel av egen kraft i de matcher som är kvar, så har vi ändå inget där att göra.
Kommentera

RTS: Det är väl inget fel på RJ. Han tacklar och står upp på ett mycket bra sätt. Men det är ju två perioder kvar. Ska vara det då.

Nej men jag tycker inte RJ varit så dålig som vissa andra här uttrycker sig. Men han måste minimera utvisningarna men fortsätta spela väldigt hårt och tufft. En inte så alltför enkel ekvation.
Kommentera

Skarin: Ja hans stora problem har ju varit idiotutvisningarna.
Kommentera

Skarin: Ok, fredspipa. Men RJ tycker jag är Timrås svar på kejsaren utan kläder. Tycker inte han har någon direkt styrka alls.

2-0 till Timrå känns som en ren utopi
Kommentera

« · 1127195 · »