1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590397 inlägg · 6216 ämnen

Lilla SM 2012

« · 1485606 · » Till forumet

Sv: Lilla SM 2012
U137: Med bara uddamål och ett par övertid kan det bli så här:

1  Timrå IK         22 +8
2  Örebro HK       14 -2
3  Leksands IF    14 -3  
4  BIK Karlskoga  14 -4   
5  Rögle BK         13 +1
6  Djurgården      13  0    
Kommentera

Thornet:Ja visst är det tämligen lustigt :) Fast jag måste ju säga att jag blev en smula överaskad över förvandligen också. Vilken rationell människa hade kunnat förutspå den här utveckligen, om man nu ska försöka förhålla sig objektivt till saker och ting :) Jag är grymt imponerad!
Kommentera

Kattgubben: U are Welcome!

Annars måste jag säga att Lundströms räddnings% är grym: 94,37%. Och med det i tanke så kan man ju inte låta bli att le lite i smyg när man tänker på vad Expertisen sa innan KS: "Timrå har två andramålvakter", "DIF klarar sig lätt - man har ju Wesslau". Wesslaus räddnings% är 90,11%....

Redigerad kommentar

Kommentera

Thornet:Tack!
Kommentera

Timrå Icon: Brroooochhaaannnn :-P
Kommentera

Kattgubben:

Så här fungerar det:

1.      Ordningsföljden mellan lagen i en serie avgörs med antalet vunna poäng.

2.      Vid lika poängställning avgör målskillnaden, d.v.s. skillnaden mellan antalet gjorda och insläppta mål.

3.      Är målskillnaden lika stor, placeras det lag främst som gjort flest mål.

4.      Har lagen gjort lika många mål, är lagens inbördes resultat avgörande.

5.       Kan ordningsföljden ändå inte fastställas spelas skiljematch på en av SIF fastställd bana, dock endast om utgången av matchen har betydelse för serieseger, upp- eller nedflyttning i seriesystemet.

Kommentera

stoff:Jag är vidskeplig. :)
Kommentera

Kattgubben: så du tror inte ens på 1 poäng mot örebro du?
Kommentera

Förra frågan leder oss in på hur läget i spelartruppen ser ut inför morgondagen ?

- Det är bara Stefan Ridderwall som inte är tillgänglig för spel imorgon, i övrigt är alla disponibla.

-----

Bagarn ? Tillbaka?

Kommentera

Om vi hamnar på samma poäng och målskillnad som DIF i sista omgången, går vi vidare på inbördes möten då, eller har antal gjorda mål överordnad prioritet?
Kommentera

beställer man resan på tikare.se? 
Kommentera

jå1: Beror på hur ÖIK hanterar det faktum att nu är det även teoretiskt omöjligt att nå ES. De är helt borta ( i praktiken redan tidigare) och har inget som helst att spela för för egen del, annat än hedern och för att kunna djävlas med andra lag. Antingen lägger dom ner eller så spelar dom otrooligt bra utan nån som helst press. Så det gäller verkligen för Timrå att vara fokuserade i morgon.
Kommentera

Simmalugnt : Det känns nästan som ett.. .övergrepp!1!

Jag har bra mycket mer respekt för experter som erkänner sina missbedömningar och bjussar på sig själva istället för att försöka förvränga historien. Narcissister och ego maniacs är bara läskiga som sagt.

Kommentera

Kattgubben:

Nä, tänkte på Wennerholm. Det är väl enda nackdelen med att vi spelar bra att han ska börja slicka röv på oss, känns liiiite olustigt.

Kommentera

Simmalugnt:Vadå? vem? jag? :) Wennerholm är en lustig kuf som sysslar med journalistisk revisionism. Han säger en sak i början, sen om det visar sig vara käpprätt åt fanders så justerar han sina tips lite obemärkt åt ett annat håll successivt, så att han till slut när allt landar, ändå kan hävda att han hade rätt från början - typ.

Jämför med Orwells 1984 "We have ALWAYS been at war with east asia"

"Jag har ALLTID trott på Timrå"

jojo, lustig man - och en smula obehaglig för oss sunda själar!

Kommentera

Kattgubben: Haha, kanske är så det ligger till:)
Kommentera

Kattgubben:

Med sådana vänner behöver man inga fiender.

Kommentera

Simmalugnt:Frågan är om det är jinx, eller om herr Wennerholm helt enkelt vänt kappan - ni vet, hans paradgren ;)
Kommentera

Hahl Bundy:

Satan Satan Satan! Jag får verkligen panik i kubik när Wennerholm tippar att vi ska slå Örebro. Jinxarjävel!

Kommentera

Blizzard: Internet är satans påfund. Alla dumheter man häver ur sig finns kvar. :-P

Men det får duga med en hennatatuering...

Redigerad kommentar

Kommentera

mikenomad: ja försök inte nu ;)

"F.ö. vet jag inte om jag hoppas att vi håller oss kvar. Isf har jag i ett svagt (onyktert) tillstånd lovat svågern att tatuera in örnhelvetet över hela ryggen. Hur hardcore är det?
Kommentera

mikenomad: Det lär du bli varse i klacken när du hör ett surrande ljud bakom dig åtföljt av en ihärdig nålanade smärta i pausen på tisdag ;-)
Kommentera

Hahl Bundy: Jag har tänkt lite...försökt minnas tillbaka. Måhända sviktar minnet en aning men jag vill bestämt komma ihåg att tatueringen utlovades i händelse vi skulle klara oss undan KS. Men jag kan ha fel och det lär jag isf bli varse om, svågern har järnkoll på sånt här.

Ang. jämförelserna om mig som piprensare så haltar den en aning. Visst, ryggtavlan är kanske inte så imponerande. Men någonstans mitt på är omfånget ganska så väl tilltaget...

Kommentera

Hahl Bundy: åh helvete, dina bodyshots lär ju mörda
Kommentera

Hahl Bundy: Ääääh ni kan få grupprabatt :-). Dagens dubbel he he
Kommentera

Bragd-Birger: Passa på njut, jag orkar nog inte posera nåt mer på ett tag.
Kommentera

Hahl Bundy: Fuskat med försäsongs träningen ?
Kommentera

Timrå Icon: Ja men nu var det ju inte jag som skulle tatueras utan piprensarn. :)
Kommentera

Twittraren om Tommy;

"Han kör det klassiska ledarkonceptet morot eller piska. Enda skillnaden är att han slår oss med båda."

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy: Den där (fast framifrån) har jag som skrivbordsunderlägg efter gårdagens pålkransfestival i webcamen.
Kommentera

Hahl Bundy: Är du tvillingbror med Berglund.....? Måste rulla in en hel tunna bläck om jag ska tatuera den ryggen!
Kommentera

Timrå Icon: I jämförelse med mig, ja!

Nu kan ni alla morsa på mig på Tisdag.
Jag är inte blyg så här får ni en bild på mig vid datorn.

Kommentera

Hahl Bundy: Bah! Jag är ju anorektisk....
Kommentera

Timrå Icon: Han är inte i min el. din viktklass direkt så.....ja. :)
Kommentera

Hahl Bundy: Jag kan hjälpa dig. Jag har precis gjort en tatueringsmaskin av en gammal rakapparat.

Jag gör en örn-mall. Hur bred rygg har Nomaden....? Som piprensare.....?

Kommentera

Blizzard: Ja det är jag som har äran att tauera dit den. :)

Grymt snyggt blir det......säger min 4:a åring som sett min Örn på ritpapperet.

F.ö håller Jimmy på att räkna lite.

Kommentera

Hahl Bundy: Hahl Bundy: Vi får hoppas att timrå gör jobbet till 110% för jag börjar bli sugen att se den där örnen på mikenomad's rygg ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Blizzard: Borrk i XP idag:

"Och Örebro kan lägga krokben för alla lag utom för Timrå i striden om andra­platsen.

Timrå gratulerar jag redan nu till en elitserieplats."

Kommentera

Blizzard: Ja, det är bara att hoppas att laget fortfarande har full fokus på att vinna matcher och inte börjar ta allt som klart redan. Det kan ju lätt bli så att man rycks med av alla andra.
Kommentera

Hahl Bundy:
"Jag har svårt att se att jumbon från Närke ska bli det första lag som slår Timrå i kvalserien."

Just det som skrämmer..
Kommentera

Skarin: Ja, helt jävla kört är det inte.
Kommentera

Det kan gå.
Kommentera

Hoppas att det är samma buss som i lördags, 220v vill vi ha !
Kommentera

121 anmälda, 23 platser kvar!
Kommentera

Mackelito: Lyssna på webradion då, snålis!
Kommentera

Hahl Bundy: Min favorit är = War :  Edwin Starr
Kommentera

spud:precis hemkommen till sverige missade första 6 omgångarna så er om ursäkkt för det
Kommentera

spud: Betalar ikke ett öre till MTG. Därför letar jag efter sajter liknande Myp2p.eu

Kommentera

Mackelito: Halvvägs in i KS och ni håller fortfarande och undrar en sån sak? 
Kommentera

« · 1485606 · »