Ledare, spelare och fans, läs inte vad alla dessa lismande tidningsmurvlar och mediamoguler skriver och säger om klart ES-kontrakt hit och imponerande dit. Alla har dom onda uppsåt i avseende Timrå IK. Nu stannar vi i den paranoida bubblan till KS sista avblåsning, capisci?
Per HApps: En bra sammanfattande artikel.
Ett litet ovidkommande fel dock, Björklöven gick aldrig i konkurs.
Per HApps: HAA!! Inte en chans att vi konkar! 15 mille är ju skitpengar i sammanhanget. Det kan man ju nästan slanta av själv.
Men är det Djurgårdarnas sista chans så låt dem hoppas ett tag till för deras hälsas skull ;-)
Jag har sett två matcher live den här säsongen, kalla mig medgångar (eller småbarnsfar...). En torsk mot DIF uppe i Timrå, en torsk mot AIK på Hovet. Men nu ska jag och Redax2 till Örebro på lördag. Det räcker med en poäng för mig.
T T:
Haha! Det där var väl min idé? Med texten på baksidan:
"Gör man tre mål har man en bra chans att vinna. Släpper man då bara in två, ja... då vinner man ju!"
Bör ju pumpa "The kristet utseende - Tommy Tommy" hela vägen till Örebro.
"Tommy Tommy led mig i fördärv
Tommy Tommy smaken är så kärv
Jag vill vara din i natt"
Olle:
Jag tar inte credit för citatet, men däremot idén om att trycka det på en T-shirt tillsammans med Tommys nuna. :)
bisterfinnen:
Nån som tar tag i det lär bli en rik man. För man lär ju köpa ungefär tre stycken var, för tre är ju mer än två.
Modano:
Det var inte länge sedan det snackades om derbyn mot Sundsvall. Nästa säsong kan Timrå spela i Elitserien och Sundsvall i Division 1. Snacka om att det svänger fort.
Modano:
"För vi är Sundsvall, ja Sundsvall Fans är vi
Och aldrig, aldrig, aldrig går vi upp!"
ÖstrandsNisse:
Aldrig spela i Allsvenskan nästa säsong?
Den är ju nästan lika bra som klassikern:
"Ännu är han den första spelare som har lämnat MoDo för NHL"
1 Timrå IK 22 +8
2 Örebro HK 14 -2
3 Leksands IF 14 -3
4 BIK Karlskoga 14 -4
5 Rögle BK 13 +1
6 Djurgården 13 0