Aldrig har väl Nannes låt gjort skäl för namnet som i kväll, Upp i serieledning och Frölunda på lördag livet leker. Grattis också till Mora IK som kopierar Timrå IK och gör det mycket bra, trodde på kryss i övik men skit i oddset nu när Timrå går så bra!
"Miika Kiprusoff var overkligt bra, och vann matchen mot landsmannen Norrena när Timrå vann mot Linköping med 2-1. Det var Timrås 13:e seger på 14 matcher."
Chief: Kiprusoff var ju omänsklig, framför allt när han plocka Söderströms skott på en utmärkt pass från Eklund. Inte många målvakter som är med på sånna pass...
NHL kedjan med Husse, Morrison och Knuble snurrade rejällt med Timrå spelarna, men även Söderström, Za och Nordgren snurrade på friskt.
Chief: Tror jag det! Det börjar likna skräcklag, banne mig. Ja, Timrå för LHC, alltså.. ;)
Ja, han gjorde några räddningar som var i hästväg ikväll. Fast det börjar faktiskt bli något av en en vana att man bjuds på det. Tänker väl närmast på ett par som lätt platsat i "NHL-power-week" mot HV hemma, som jag iofs bara fick berättat för mig. Men då publiken står upp och skriker som om det vore mål för hemmalaget säger väl det mesta.... ;)
Känns nog gott att vara Tikare överallt ikväll! Nästan overkligt bra, även där... ;)
Selina: Tror de satte ramsorna i halsen vid ett par tillfällen. Men deras klack är rätt duktiga på att hålla igång hela matchen. Även om fantasin tryter ibland. Sittplatsarna däremot är en annan femma... Räknas visslingar och andra missnöjesyttringar förresten? ;)
Selina: De kämpar lite i motvind, men gör så gott de kan. Inte lätt när inte resten av hallen hänger på. Men visst kändes det lite avslaget från klackhåll, har hört dem bättre förr. Vet inte om det har med hallen att göra. Eller också är jag helt enkelt bortskämd från Timrås hemmamatcher...:)
Chief: Jag tycker du beskriver situationen rätt bra. Klacken försöker allt som oftast, men sittplats är svårflirtade, åtminstone oftast. Stundtals i går vaknade de, men för sällan.
bobbe: Jag måste säga att Robban har gått fram nåt ootroligt som kapten. Han har verkligen lärt sig att snacka med domaren, få en bra dialog. Davidsson har varit mästare på detta o äntligen har vi fått en också, retar hemmapubliken på bortaplan, men ack så viktigt!!
Vår gamle "kompis" från LHC, Lukkinen, förnekar sig aldrig!!! Här kommer hans kommentar om matchen från Hockeybulletinen..
(Ej lämpligt för känsliga personer)
"Jag står inte ut med torsk mot äckel-Timrå! Vilket lag som helst men INTE Timrå! Satans fuskare! Samvetslösa äckelpottor hela jävla bunten! Timrå får mig alltid att tänka på hemskheter som kommunister och feminister och sånt pack. Fan ta dem! " //Lukkinen
Den här gången tror jag att han tog i så att det kom en tesked vått i kalsongen minsann! Det är sånt som får en att njuuuuta extra av en seger mot LHC!