Ambroo: Nej med dig. Men jag håller mied dig. Det var hönsgård långa stunder. Än är jag inte impad av Challes spelsystem. Men Backlund... Backlund för helvete. Oksavarning
Uno Gordon: Men guuud vad tröttsamt. Vilka bjudningar åt båda håll...
Och vad gör Backlund på 2-2 målet? Det är ju en dödssynd att stå och kladda med pucken på det där viset. Våran egna misstag, odisciplinen och vårt loja spel i tredje perioden fäller avgörandet.
Men om man skall plocka fram några plusvarianter så är det ju helt dessa:
* Magnus Pääjärvi-Svensson (vilken kille, ja jag vet att det är ett understatement i dagsläget, men det tål att upprepas).
* Challe Berglund. Aktiv coachning matchen igenom, en förmåga att syna korten, reagera och agera. Helt rätt att ta time out när vi gick bort oss i defensiven och bara slängde iväg puckarna utan adress ut i mittzon som fångades upp av LHC-spelare och gjorde att vi knäade. Så långt höll Backlund oss kvar i matchen.
* Mika Pyörälä. Oj vad viktig han kommer bli i vinter.
* Riku Hahl. Vilken match han gör idag. Kanske inte något vi kommer minnas i den 35:e omgången när utgången av matchen nu blev vad den blev, men ändock, Riku är tillbaks med besked. Fint som snus vettu ;)
* Kalle Koskinen. Äntligen! Vilka passningsspel. Kan Kalle hålla den nivå även i fortsättningen så får jag fanimej en orgasm alltså.
Finns säkert nånting mer att plussa för men just nu står det still...
Värt i övrigt att notera:
Thomas Andersson är och förblir en pajas. Usel publiktillströmning i Cloetta Center (endast 7071 i en premiär). Vart var resten?
Timrå får ta med sig spelet från första halvan av matchen tills på torsdag. Krympa ytorna och kommunicera mera. Idag är vi alldeles för långt ifrån varandra i uppspelsfasen. Anpassa nivån och värdera lägena bättre. Upphöra med klubborna i skrevet på motståndarna. Och framförallt åka skridskor igenom hela matchen och inte stressa upp sig i onödan. Vi måste ha fart igenom mittzon och hjälpa varandra. Det var för mig utav 1 mot 1 ikväll.
Fullt hus på torsdag och tryck i hallen samt en total aggressiv attack hockey alá Sovjet på torsdag. Klapp-klapp-klapp och mål.
Då blir det en härlig torsdagskväll helt i en sann hockeyälskares smak.
Ambroo: Jo tempot var under all kritik. Jag hade dock räknat kallt med en dålig start på årets säsong av diverse anledningar jag inte orkar dra upp just nu. Vi kommer bli bättre allt eftersom, när Hedström höjs vi ett snäpp. Sedan när Tenkrat ansluter blir ännu lite vassare förhoppningsvis. Jag tror att Vi kommer bli vassa efter jul.
Snabb hobbyanalys; För dåligt tempo, stabbigt backspel, för mjäkigt framåt (bortsett från förstalinen). Backes miss sänker oss tyvärr tillsammans med de onödiga utvisningarna i matchens sista tredjedel. Challe och Co har ett och annat att fundera över för detta var för dåligt...
Men Backlund... Backlund för helvete. Oksavarning