1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590301 inlägg · 6216 ämnen

Linköpings HC - Timrå IK 2021-11-27

« · 2259146 · » Till forumet

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2021-11-27
thorwald: Vilken jävla passivitet. vakna!
Låst ämne

Öndulat: Men Liljewall höll knappt i hockeyallsvenskan så förstår inte varför man plockar med honom. Finns fler exempel också, som Olofsson t.ex. Okej om han hade fått en roll i fjärdelinan, men nu spelar man honom i en ledande roll.
Låst ämne

Ska man vara lite positiv kan man konstatera att JJ verkligen steppat upp!
Låst ämne

Smokey: Plankan har mycket poäng nu......
Låst ämne

Nisse1: Men det är väl samtidigt så man blir tvingad att bygga första året efter avancemang? Hoppas på att toppspelarna från HA kan anpassa sig till SHL och ta in lite spelare med SHL rutin och sen hoppas på att transor och importer faller väl ut. Får också komma ihåg att vi haft "otur" med att inte få hem någon som faktiskt brinner för klubben som kan sätta eld i arslet på dom som kanske inte bryr sig lika mycket. Hade antingen Dahlén stannat eller Lander kommit hem hade våran situation sett helt annorlunda ut, det är jag helt övertygad om.

Iofs tycker jag inte det är spelarmaterialet det är fel på utan Freddan som är problemet. Bort med Freddan, låt Ante ta över och värva ny ass. tränare. Hela idén med två huvudtränare är sinnessjuk.
Låst ämne

Nisse1: varför tar han den utvisningen? Han har ingen jävla aning om den tar eller inte. Han tar den för att han släpper klubban och skriker. På de premisserna kan jag också vara domare. Blås när någon vill det.
Låst ämne

Nisse1: En till jävligt konstig utvisning.
Låst ämne

kattan: Håller med, vi har alldeles för många spelare som absolut inte hör hemma i SHL, vi får knappt ihop 2-hyfsade SHL femmor. Halva laget håller tyvärr inte.
Låst ämne

Ser rörigt ut. Vi får vara glada över att vi har Oskarshamn som räddningsplanka i serien...
Låst ämne

VI VINN IKVÄLL 🥳🥳🥳
LÅT DÄ RINNA LÄTT I STRUPUSLINGEN 🥃🥃🥃🎶🎶🎶
Låst ämne

Rip Kirby: Ja vi skulle behöva en ny center, blir ofta gråhårig när jag ser Liljewall åka runt där ute.
Låst ämne

Brodda13: Tar Svensson 10/10 gånger både defensivt och offensivt än Zajac. Visst han har bra intentioner, men allt som oftast sjabblar han bort det på eget bevåg och som du säger lättviktare bakåt.
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: det är bara komiskt att man åker med skridskorna inåt när man förväntar sig en puck, som Hanzl gör där. Det är många i Timrå som gör massor av saker lite för dåligt hela tiden. Totalt mörker är det ju inte men å andra sidan kanske man inte kan förvänta sig så långa stunder med puck i anfallszon när man knappt kan slå ett pass till rätt adress. Hur går det med nyförvärven nubben? Är det på paus nu när vi vunnit några matcher?
Låst ämne

Synd på Hanzls självmål. I övrigt gjorde han en riktigt bra period. Precis som hela den kedjan.

Symptomatiskt att det var en miss i puckhanteringen när Lalle skulle gå framåt i typ 2a bytet som gav LHC ett monsterbyte i Timrås zon. Och sen momentum ett par minuter efter det. Timrå är väldigt sköra och lättstörda.

I övrigt en rätt ok period. Men nu kommer eldprovet: den förhatliga andraperren. Hoppas verkligen Timrå står upp från start och inte låter LHC få gasa ostört från egen zon. Då lär det smälla.
Låst ämne

Rip Kirby: Ja dnacka om att slänga bort en PP formation med Liljewall inne..
Låst ämne

stoff: Inte en passning sitter på bladet. Vår forecheck, vilken forecheck? Vi kan inte dumpa en simpel puck ur zonen. Jag frågar mig vad vår spelidé är. Det ser ut som vi försöker spela av matchen redan från början. Finns ingen glöd. Zajac är en säkerhetsrisk. Vet faktiskt ärligt talat inte vilka offensiva kvalitéer han påstås ha för allt jag ser är en snubbe som dräller med pucken och hamnar fel i positionsspelet. Nej det här bådinte gott :(
Låst ämne

Rip Kirby: Inte helt osynlig var han ju, fixade till en utvisning på sig själv. 😡
Låst ämne

thorwald: ja… mycket kan man kanske hitta i Timrås bås men aggressivitet finns bara hos en enda spelare under första perioden i Timrås trupp…

Boyce.

Som en iller!
Ja kanske även JJ…

Resten av spelarna glider runt och jämför läppstift och drömmer om nästa sko inköp…
Låst ämne

Rip Kirby: Ja Liljewall vet inte vad man ska säga. Bra kille, men håller inte på denna nivå. Måste kännas surt för Rattie
Låst ämne

söder över: Allt blir så mycket tydligare när man ser live. Otaliga ggr denna period som man varit frustrerad över hur mjäkiga man är i defensiv zon framförallt. Pet med klubban i 50/50 situationer istället för att gå in rejält och stänga vid sargspel, man spelar fast sig helt i onödan för att man inte går in 100 procent.
Jag är inte jättehoppfull inför de 2 sista perioderna om man säger så..
Låst ämne

söder över: Liljewall iskall. Hur, HUR kan man sätta ihop en "offensiv" kedja med honom och Ty Rattie? Lundin grötar och köttar väl mest. Men ngn ska väl ta skitjobbet också. Lööke kommenterar jag inte. Osynlig såhär långt men kan ju slå till när man minst anar det 🙈👍
Låst ämne

erathoo: Gamla synder är tillbaks, duttigt och fjuttigt, dåligt markeringsspel. Dags att göra en bra andra period.
Låst ämne

söder över: Aggressiviteten som vi hade för några matcher sedan känns som bortblåst. Kommer kosta oss matchen.
Låst ämne

Olle: å nu väntar den aldrig så hopplösa 2a perioden.
Låst ämne

stoff: De där målet kan man inte rå för de händer alla lag de e bara att bita ihop för fan!!!!😇😇
Låst ämne

Jag avskyr Daniel Eriksson.

Han personifierar vad som är korrupt med svenska domare.

Otroligt färgad i sin bedömning i varenda jävla ingripande.

Som när han släpper Gallos tripping från 1 meters avstånd.

Hans kollega från 25 meter häpnar och tar den 3 sekunder senare!

Annars då?

Liljewall?
Lundin?
Walli?
Alvarez?
Hanzl (ja jo målskytt jag vet)

Men vad vill ni?!

Vinna matcher?

Ta jobbet?

Kämpa lite för fan! Rör på benen och använd fysiken!
Dom ser sjukligt passiva ut för fan!
Låst ämne

Olle: Vi har nog svårt som det är så vi behöver ju inte göra självmål lite då o då... blir så less på alla skitmål vi släpper in i varenda match!
Låst ämne

Undrar hur länge ledningen ska leva på att vi tog tre raka. Freddan lät totalnöjd i intervjun innan matchen.
Låst ämne

Så urusel vi är, totalt utspelas... Ska vara glada att det är 1-1 och inte 5-1
Låst ämne

Villervalla: och ett jäkla självmål. Total Kalle anka-insats än så länge.
Låst ämne

Hanzl tvåmålsskytt....suck!
Låst ämne

Vilken klass skillnad på lagen, hoppas vi håller tätt nu, trots att vi är 2a på alla puckar
Låst ämne

Hanzl dominerar fullständigt
Låst ämne

Vilken pissutvisning.
Låst ämne

josha840: vet inte om jag såg fel eller om det rättades i efterhand. Olofsson nätade inte för Frölunda.
Låst ämne

erathoo: 👍
Låst ämne

eliassjo : ok tack för info
Låst ämne

snushane: Har ju krympit i tvätten bara 2,..... O 100kg nu mer
Låst ämne

Nisse1: Elegant! EA är en av dem som höjt sig! Jobba på nu!!! Fysiskt spel och skridskoåkning!
Låst ämne

{hahah tji fick jag för att jag sa att andersson inte skulle spela där. fan va bra!!
Låst ämne

snushane: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Låst ämne

snushane: Meen dan såte'n i alla fall!!!!!!!!🙌🙌🙌🙌🙌😇😇
Låst ämne

Modano: Jävla fin passning av Andersson va?
Låst ämne

snushane: Så dåligt passningsspel, lika dåligt som vanligt men nu blev det mål Timrå.
Låst ämne

JonteD: så jävla liten är du ju inte, 215 cm och 150 kilo..😂🤣
Låst ämne

TD: Gallogris
Låst ämne

josha840: JJ har börjat me att stå på hööve!!!!🙌🙌
Låst ämne

LHC gasar dags för snabba spelvändningar och se upp för Gallo en stor spelare