thorwald: Ja, Boyce också. Men tror ändå inte truppen i helhet är för kass, det saknas en pådrivare ala dahlen och en tränare med någon sorts idé på hur dom ska spela. Tror den här truppen +dahlen/lander och typ Leksands tränare hade tagit play-in plats lekande lätt. Nu är dahlen och lander omöjlig men tränaren kan bytas ut iaf. Det bör göras omgående.
söder över: Löööööööökeeee! Så jävla bra! Vi måste spela mot det lag som Oskars tränare kallade det bästa motståndet de mött i varje match!! Ta i nu då!
Woody: Han är lite ovän med pucken nu när det går snabbare. T.ex. den där vändningen när han lite opressat sjabblar pucken och tvingar Tim Erixon att ta den där utvisningen i en 1-mot-2:a.
Däremot är han riktigt arbetsvillig. Karln låter inte motvind tvinga ner hakan vilket man ändå måste beundra.
Woody: Mycket bra 2a efter att Johansson höll oss kvar i 1a fortsätt åk sönder Linköping inte backa hem för mycket nu i 3e så kan det bli 3 blytunga pinnar ikväll
Jag har ont i axeln och är spänd som en vajer på Högakustenbron under Timrås matcher!
Haha!
Sorry!
Ska försöka lyfta det bra med!
En detalj som jag tar med på det positiva från andra är att allt fler i Timrå törs hålla i pucken lite mer i de lägen där katastrof ändå inte uppstår om man tappar den!
Det visar på lite självförtroende och det hjälper till att skapa längre anfall och mer kontroll!
Sorry om jag kommenterar som om jag ser ett Timrå som ligger under med 5-0…
Positiv ikväll med är att bara Timrå lyckats göra mål än så länge. 😂
Imponerande 2a! Lite tveksam inledning, men sen tuggar Timrå på föredömligt och får hälarna att jobba på LHC istället. Gillar verkligen hur rörliga och trixiga man är i offensiv zon. LHC hängde inte riktigt med.
JJ magnifik så här långt. Sen har vi ju ett underbart jävla backpar i 2-85. Syns att Westerlund har fått upp självförtroendet ett par snäpp. Spelar riktigt bra fysiskt nu och inte "bara" rörligt.
Men: Hartmann är inte riktigt i slag. Han har trampat lite trög luft dom senaste matcherna. Hoppas han snart är tebaks. Ett mål för honom skulle nog smaka bäver.
20 minuter kvar, hoppas Timrå fortsätter i exakt samma stil. Ett utspritt, puckspridande LHC är lätt att försvara sig mot. Och vi fick dom dit, med bra forechecking och driv i vändningarna.
Hoppet lever, girlz and boyz. Det k a n bli poäng!
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!