ISMANNEN: Hmm, har ismaskinen skurit eller vad gör du här vid den här tiden på dygnet? Borde du inte vara ute och producera fin ny och spegelblank is som man kan snubbla på blålinjerna på?
ISMANNEN: Apropå Moverare.Var på hockey i Kovland idag.Mattias Wiklund gjorde hemmadebut för Kovland.Har inte sett så många S-valls mössor och halsdukar på länge samtidigt.Jag har svurit på honom många gånger men han är en ikon i hockey medelpad.
Bo Bly: Kul. Min stora ikon och idol är ändå Moverare. Han är som humlan som egentligen inte ska kunna flyga. Han har inte begripit att han inte kan spela hockey, men han gör det ändå så bra. Jag gillar djur och folk som skiter i att det inte ska kunna gå.
ISMANNEN: Tackar, tackar. Gav själv förslaget på skolan att det borde vara jag som är årets lucia. En massa muttranden och ett eller annat kvävt skratt hördes från eleverna.
Daniel och Henrik får nog i så fall vara Lucia tillsammans, det är svåra att sära på.
Vad som dock är pinsamt är att timrås bäste spelare, Niklas Nordgren är en MODO-it. Fostrar ni inga egna. Ryktet säger även att Niklas är sugen att flytta hem till Ö-vik.
Han får gärna bli vår Lucia, bara han kommer hem någon gång....
ska vara Lucia.