1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590670 inlägg · 6217 ämnen

Luleå HF - Timrå IK 2006-01-09

« · 652467 · » Till forumet

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2006-01-09
RocknRolf2:
Jag förstår att du inte förstår...

Vart ska du ta laget på träningsläger??

Blir det på hemmaplan..??

Har du fixat nya spelare redan??

Tar du även över styrelsen jobb??
Kommentera

RocknRolf2: Personligen tror jag inte att en sådan situation skulle uppstå mellan Kenta och Nubben. Tror nog de drar åt samma håll. Det är nog pengarna som ställer till de största problemen vad gäller Timrås bristande kvaliteter denna säsong. Men det är som sagt spekulationer från min sida.
Kommentera

Bragd-Birger: nejdå. Warg är ju bra. Synd bara att inget lag pallar endast en Warg på typ 5-6 spelare.

gud: ja, jag har läst intervjun och jag håller inte med Nubben.

Bra tryck nu! ...men rätt få avslut. fixa ett pp iaf
Kommentera

Och Modo ger Brynäs 3 poäng.eller
Kommentera

"Vi tar med oss tredjeperioden till nästa match".
Kommentera

Talangscouten:Precis min tanke inte en 3-2:a igen

Kommentera

Hade man satsat på måltipset i varje omgång med TIK förlust med 3-2 så skulle man ha varit rik nu...
Kommentera

RedEagleJkp: tänkte på ditt "Ring mig när du satt ihop ett lag Nubben så skall jag se vad jag har att jobba med och göra så gott jag kan". Det vore ju en sak om Kenta inte hade kontrakt, men eftersom han hade det, vad kan han egentligen säga till om. knappast "Nej jag avgår om du värvar dem spelarna".
Men vad vet jag, antagligen har väl även Kenta ett finger med i spelet, även om jag tror att hans inflytandeinte är så stort
Kommentera

Bragd-Birger: >Sedan följer han upp med överlevnadsläger med huggormskost för att "lära-känna-varandra-lite-bättre".
Flytter därefter omgående hemmamatcherna till Bergeforsens uterink, för publikens närvarokänsla.
Kommentera

Bragd-Birger: Nu ska vi inte hacka innan han tillträtt. Det verkar ju som om han kan sin sak.
Kommentera

Rooster23: Rolfans första åtgärd blir förhoppningsvis en sparkning av Warg, denna misslyckade/meningslösa budgetvärvning.
Kommentera

Herminator:Verkar somTIK alltid vaknar i tredje synd att det inte räcker alla ggr
Kommentera

RocknRolf2: Då får du ta dig tid Rolf. Vi behöver dig! Du är mitt enda alternativ. Ställ upp nu.
Kommentera

RocknRolf2: Din återkomst på HS känns lika välkommen som en snorkråka på plattskärmen.
Sluta gnäll någon gång, TIK med Nubben som sportchef, har gjort 2-3!
Kommentera

RocknRolf2:men nu kom tvåan iaf
Kommentera

2-3! fan vi kan ta poäng, kom igen!
Kommentera

RocknRolf2: Ja någon måste ju vara ytterst ansvarig och det är Nubben som förhandlar om kontrakten, men vore jag tränare så inte fasen skulle jag låta någon annan sätta ihop mitt lag. Visst finns det pengar som styr, men jag skulle då personligen tro att Kenta har sagt vilka spelare han vill ha. Om han sedan får det är ju en annan sak.

Jag säger definitivt inte att jag nödvändigtvis har rätt i mitt antagande om ovanstående då jag inte har någon som helst insikt i hur det egentligen går till bakom kulisserna, men det låter långsökt att Kenta har en idé om vilket spelsystem han vill använda och vilka spelare han tror att han behöver för att sedan luta sig tillbaks och hoppas att Nubben ska råka skriva kontrakt med just rätt spelare.

Vad du menar med "Dessutom var ju Kenta redan klar för flera år när det började ramla in nonames på våren" får du förklara. Möjligtvis är det desperationen som gör att jag är yrare i mössan än vanligt men jag ser inte kopplingen med mitt tidigare påstående.
Kommentera

gud: lite bra!!!
Kommentera

RocknRolf2:

Du missade denna del...

"Jag var ju tvungen att sätta ihop ett lag så tidigt så möjligt och NHL-pengarna fanns ju inte i våra händer vid den tidpunkten då vi började presentera nyförvärven och vi kan ju inte heller vänta hur länge som helst på att värva spelare. Men vi är ju inte ensamma på banan att leta efter spelare, det måste vi ju förstå. Vi kan inte leva i någon fantasivärld att vi är nån slags mecka och att vi kan få allt vi pekar på."

FATTA NÅNGÅNG...
Kommentera

RocknRolf2: Jag tycker att vi börjar rensa ut direkt. Bort med Nubben, Kenta, Ström, Wennerberg, Sloan, Warg m fl. Så ska vi se om det inte blir bättring i tredje.
Kommentera

RocknRolf2: Älta detta med Nubben, Ordf. tills ni dör.. Vad hjälper det .
Kommentera

Readeaglejkp: Dessutom var ju Kenta redan klar för flera år när det började ramla in nonames på våren
Kommentera

Per HApps: Han slår på hans klubba och får man inte göra det då ligger väl rinkbandy närmast till hands.
En helt felaktig utvisning,dessutom så borde Wennerbergs+ luläspelarens utv kvittats då hade det blivit 5-4 för Lulä. Fel igen alltså. Strålmans friläge - solklar hakning!!! men han är ju från Gävle han Andersson....

Sen är vi ju bedrövliga i egen zon oavsett utv eller inte......

...och inte mycket bättre i anfallszonen även om det blev en liten uppryckning i 2:a
Kommentera

Regin förövrigt den enda tillsammans med Warg som lyser i vintermörkret.
Kommentera

Bragd-Birger: Jag är smickrad. Men tyvärr, jag har inte tid. Så vad finns det för andra alternativ?

Readeaglejkp: Visst inflytande har Kenta säkert. Men jag tror knappast han har nån veto direkt.
Nubben säger själv " jag är ytterst ansvarig för spelarvärvningarna och jag gör fel".
Kommentera

Lite positivt på slutet, men man spelar ju som ett pojklag långa stunder. In med Molla!
Kommentera

Och inte blir det ju bättre av att Brynäs leder med 1-0 efter att ha spelat i numerärt underläge i 5 minuter =(
Kommentera

Det hade jag inte en aning om men...
1. Vad grunnar domarskrället kvittning på ? Dubbelutvisningen innan Luleå 3-1
mål skulle inte den ha kvittats????

2. Sedan då följden av dubbelutvisningen... Dubbelutvisning och då 4 - 4 på plan, En TIK:are till åker ut. Lule gör mål i 4 mot 3. Då tas den TIK:are in med minst utv.tid kvar. Detta får till följd att när Luleå spelaren sedan kommer in så blir man 5 mot 4 igen. Har man inte då fått två fördelar lixom??????

FORZA TIK........alltid, alltid.........
Kommentera

RocknRolf2: Du är fortfarande inställd på att Kenta inte alls har något med vilka spelare som man skriver kontrakt med? I så fall tror jag Kenta är den ende tränaren i Elitserien som sagt: Ring mig när du satt ihop ett lag Nubben så skall jag se vad jag har att jobba med och göra så gott jag kan.
Kommentera

Jag vill också ha dig som sportchef, Rolfie. Dags för en namninsamling?
Kommentera

Rooster23: Helvete vad tungt det ser ut då... Inget funkar, inte ens i närheten. Jävla sarghörnshockey i anfallzon och något slapphänt i försvarszonen. Skall till ett smärre mirakel om vi ska vända detta
Kommentera

RocknRolf2: Du kan väl inte kalla dig TIK supporter,så jävla negativ som du är.
Kommentera

Jag tycker Tomas Andersson har varit jävligt tveksam i 2a perioden, han har ju missat en hel sjö med hakningar på timråspelare, bla. när Strålman blev hakad i ett väldigt bra läge av Harjo. iof fick TIK en utv. med sig i slutet av perioden, men dom borde fått minst en tidigare.
Kommentera

RocknRolf2: Jag tycker det finns det. Säkert5 flera. Men i mina ögon passar du bäst.
Kommentera

Rooster23: ja för det finns ju inga alternativ i hela universum förutom Nubben.
Kommentera

RocknRolf2: Jag har redan föreslagit dig som sportchef. Tror det kommer att kännas tryggt.
Kommentera

Per HApps: Vi har inte tempot eftersom vi "bor" i utvisningsbåset.
Det är bara att konstatera att vi inte räcker till i Elitserien i år.
Kommentera

3-1.

Nu skiter jag i det här. Bara hoppas att vi med tur håller oss kvar och fixar ny sportchef, ny ordförande, ny klubbchef osv till nästa säsong.
Ett tiotal spelare ska bort också.

Jag blir förvånad men lycklig om vi undviker kvalet.
Kommentera

Fråga till Johan Svedberg:
Hur smart är det på en skala 1-100 att ta en utvisning i anfallszon så att det blir spel 3 mot 4 , som sedan blir mål?

Jag personligen tycker -7000, läge att ringa Thoresson?
Kommentera

RocknRolf2: God natt
Kommentera

bättre intentioner i spelet men så en skitutvisning på Svedberg. Nej det blir ingen vinst idag heller... skit!
Kommentera

Manderville:Underbart Robban mycket viktigt
Kommentera

Kom igen nu, Robban visar vägen...........................hoppas jag
Kommentera

RocknRolf2: Nu får du fna ta och ge dig. Jävla påhopp.

Mål i a f .
Kommentera

Underbart..kämpa in 2 till nu..
Kommentera

2-1 Robban lirkar in pucken
Kommentera

TIKbiff: Nubben? Det är bara att hoppas att han följer Maskens exempel. Lagbygget är rent uselt.

lagkapten: långsam JA. Hade han varit snabbare hade han slagit ut pucken vid 0-1. Svår att gå förbi 1-1? äsch. Minns Lhc hemma t ex. Jag föredrar spelare som kan slå en passning rätt.

Tänk att man har lyckats sabba allt man byggt upp (ja förutom arenan).
Kommentera

TIKbiff: Jo lite nya snitsare skulle inte sitta fel .kan knappast bli mörkare än det e nu..
Kommentera

TIKbiff: Det är ju det vi gör! Fast vi döljer det väl, till skillnad mot er *ler*.

Frella: Den handduken åker ut igen, ögonaböj!!!

Jag önskar er fortsatt lycka (?) i afton. Själv åker jag och tampas mot era veteraner nu.
Kommentera

Timråå: bara att hoppas att det tokringer hos nubben av spelare som vill provspela hos oss nu, skulle behöva ca 10 nya gubbar för att fixa detta.

Gonatt
Kommentera

« · 652467 · »