1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590301 inlägg · 6216 ämnen

Luleå HF - Timrå IK 2008-02-02

« · 977681 · » Till forumet

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-02-02
Bragd-Birger: Indianare av Moe
Kommentera

Skarin: Som vi båda sagt: det blir spanking idag. Hoppet lever givetvis, men det ser långt ifrån strålande ut. Sen lär väl knappast farten och intensiteten bli bättre ju längre matchen lider. Fuck skador. Fuck hockey ö h t.
Kommentera

Och Ulf Rådbärs är ett skämt fortfarande. Det var många herrans år sedan han var bra senast.
Kommentera

Rent hockeymässigt är det en bedrövlig period. Men vi dödar av 3 mot 5 mkt bra. Lulä gör ingen bra period alls, trots en drömstart.
Synd att Regins handleder inte direkt går till historien som......ja jag vet inte.

Om Pyörälä är långtidsskadad så blir det vit rock för mig under varje bortaresa framöver.
Kommentera

RocknRolf2: Starkt ändå att klara av 3-5 men det kostar ju krafter om vi ska spela boxplay med lite folk på bänken och allt.
Kommentera

fighter: Det är också resultatet efter första. Vi har 2 min PP i början på andra att se fram emot.
Kommentera

Bedrövlig hockey i den första perioden. Dock en förbättring av Timrå de sista minuterna, men ska man ta poäng så måste man höja sig ännu mer.

Snygg uppåkning av Styf.
Kommentera

alltså vad står det? på swehockey står det 1-0.
Kommentera

RocknRolf2: Snyggt av styf att åka coast-to-coast och spela in till Regin. Sånna lägen ska dock sluta i mål.
Kommentera

Först trycker Styf undan nån fjant framför mål, sedan vettifan varför Sanny blev utvisad.
Kommentera

jonmannen: TIK har skutit tre skott på 15 minuter....!!
Kommentera

Idioternas moder är ständigt gravid, så det kommer ständigt nya Rådbjerar
Kommentera

Bergius: Fuckellifuckfuck... 5 mot 3= 2-0
Kommentera

Brummelisa: 8
Kommentera

Kerstin_k: USELT rent ut sagt...!!

Det var väl 7 sekunder mot MoDo...?
Kommentera

1-0 efter nio (9) sekunder! Haha. Det finns i alla fall mycket tid att hämta igen det på. Hellre i inledningen än med 9 sekunder kvar.
Kommentera

Va tusan efter bara 9 sekunder...suck
Kommentera

Nej, nu blir det fokus på matchen! Kämpa Timrå!!!
Kommentera

Yellowcard: Haha, jag kollar på sopcast, ganska dålig bild tyvärr. Är det någomn mer som kollar och har en aning om hur länge luleå sjungit samma "Ramsa"?
Kommentera

matchen live på nätet sopcast - sop://broker.sopcast.com:3912/38794

helt ok kvalité. synd man han beställa den på ppv=P
Kommentera

Skarin: Herregud, det där är ju inte omöjligt...
Kommentera

Ska vi vinna det här måste målvakten göra en av sina bättre matcher i karriären. Backspelet måste vara döds-defensivt. Inte ett misstag alltså. Hahl måste göra, om inte sin bästa match någonsin, så nästintill. Tenkrat måste hitta målet. 86-linan däremot måste svara för sina bästa matcher någonsin tillsammans. Bröderna brothers och Robban måste spela 0-0.
Försvarsspelet över hela banan måste vara kompakt. Vi måste tråka sönder Lulä helt och hållet. Två av deras nyförvärv spelar. Målvakten och backen.

Ska vi ha någon som helst chans måste det mesta av det nyss nämda funka.

Jag tror inte vi vinner.
Kommentera

T T: det är bara att följa timrås framfart så orkar man,jag vet inte vilket virke du är gjord av,men jag är gjord av ett jävligt segt virke,jag skriver vad jag tycker du skriver vad du tycker thats it

Pyrre,Koskinen,Pärssinen är inte med upp till lule,blir nog jävligt lätt att vinna idag 3säkra...
Kommentera

fighter: Timrå slår ur underläge idag med tanke på form och skadade spelare. Det passar egentligen perfekt som läget är just nu. Skämma ut sig kommer de inte göra.

Tipset blir 0-1.

Målskytten blir en back. Styf eller Kokko
Kommentera

fighter: Hur orkar du?
Kommentera

jonmannen: Dom lär väl skämma ut sig idag igen! kan man tro.
Kommentera

lungan: Vad är det som visar på det?

- Hur vi formerar laget vet vi inte riktigt ännu, men några stora förändringar jämfört med matchen mot Färjestad är inte att vänta, säger Challe Berglund.

Byta målvakt är väl en ganska stor förändring och det skulle han väl sagt isof, iofs är Challe alltid väldigt hemlig om laget. Men jag ser inte mkt som tyder på att det skulle bli ett byta och jag hoppas att det inte blir det
Kommentera

lungan: Tycke Lander borde få mer chanser också, han har varit het varje match han spelat.
Kommentera

lungan: Det man kan tyda ifårn hockeyligan är att den målvakt som idag vaktar kassen är Magnus Åkerlund.

Rätt att ge han förtroendet igen så pass tätt inpå HV-matchen han måste vara i matchform inför slutspelet!
Kommentera

lungan: Lander har då sett bättre ut än MSP de senaste matcherna. tycker jag iaf. Verkar vara lite skottvilligare om inte annat
Kommentera

Dagens Trupp:

Målvakt:
31.Johan Backlund
1. Magnus Åkerlund

1: Femman

29. LOTVONEN, Kimmo 2. MOE, Eric
26. SVENSSON-PÄÄJÄRVI, Magnus 32. HAHL, Riku 62. TENKRAT, Petr

2:a Femman

8. LINDSTRÖM, Sanny 36. STYF, Pär
12. CARLSSON, Robert 17. ANDERSSON, Johan 11. ANDERSSON, Erik

3:e Femman

30. KOKKO, Petri 4. JONSSON, Robin
16. AXELSSON, Anton 13. REGIN, Peter 10. SUNDH, Oscar

Extra spelare
24. LANDER, Anton

Ja mycket bättre kunde den nog inte bli, det är dessutom goda förutsättningar för att Pääjärvi gör någon poäng idag :)
Kommentera

Inte nog med att vi har få spelare vi får den enda dommaren som inte har dömt en enda Timrå seger i år. Ulf Rådbjer...

Dags att visa Svenska folket att du är en opartisk dommare!
Kommentera

Jag undrar hur laget blir, frågan om, om inte Pyrret lirar en stukad fot??? Linda plus att man har hårda skridskor på sig?? Svensson kan man räkna bort då han fick en hjärnskakning, Koskinen har pajjat knät så han blir också borta??

Vi har 4 centrar att bistå med om nu Hahl väljer att lira annars erbjuder vi verkligen ett B-uppställning

Carlsson-J.Andersson-Tenkrat
Axelsson-Regin-Sundh
Lander-E.Andersson-Pääjärvi

HEHE vi ställer upp med denna forwardsuppsällning har vi ett lag där vi har en 74:a en 77:a en 84:a 4:86:or och två 91:or. Snacka om låg medelålder den hamnar på 22.5:) Att vi har ett ungt lag jo visst!

När vi endå är så barskrapta tycker jag att Åkerlund ska få en revanch efter HV-matchen!

Skador: Pärssinen Hahl Pyrret Svensson Hynning Hedström?

Det är ett skämt att alla dessa är skadade på en och sammagång? Varför blir bara Timrås stjärnor drabbade så hårt, nu är iofs Jönsson och Nordström också borta i FBK men. det är två av 5 stjärnor som vi har borta!

Hahl lirar väll idag men han är inte återställd, vila killen idag istället...Vi vill inte att han ska bli borta till det eventuella slutspelet.

Att plats 1-4 kommer vara svåra att ta är det ingen tveckan om men en plats blad de 8 främsta måste vi väll ändå ta?
Kommentera

Brummelisa: Ja du behöver inte jämföra bara Peltomaa kolla på våran Älskade Hedström, vart har hans ilska varit under denna säsong, vart har hans aggretioner varit?

Ett lag som vill vinna är innan match inställda på att ha Knytna nävar, en frustration och kroppen och en vilja att bara köra över motståndarna.

Ett lag som skulle köra stentufft, skulle inget annat lag orka möta de skulle bli trötta på en gång.

Få vi se lite kämparglöd i laget, ja då kan de gå vägen detta.

Instämmer matchen emot Frölunda och Brynäs, speciellt Brynäs, vilken match,

Vi ska ha samma inställing som emot Brynäs.

Det roliga i det hela var att efter matchen sa nån i intervjun att vi som lag bestämmde oss för att se till med djävulskap och kriga ner Brynäs. Vadå gör man inte detta inför varje match?

Ut och tackla sönder Luleå, ge dem skador, tror Timrå är det enda lag som har för mycket moral i laget. Skit i om ngn blir skadad ut och kör ba!
Kommentera

skall bli jäkligt gott med en fet seger whiskey ikväll,skall sitta i soffan och bara njuta av hur grabbarna knyter ihop varenda säck och kommer hem med 3 poäng
1-3
ps. det blir soffan pga att jag bor låååångt bort ds.
Kommentera

lungan: Kunde inte sagt det bättre själv....

Såg lite glöd när vi sist hade många skador, då fattade de att de måste jobba som fan för att vinna....

Kände igen mitt kära TIK då...

Mer illska och knutna nävar...

Vem mins inte Peltomaa, som när han ledde utvisningsligan var kung....året efter när han blivit snäll var han bara en skugga av sitt forna jag.
Kommentera

Nä idag är man så säker på en förlust att man nästan ska beställa matchen och se den för att verkligen få det bekräftat, att Timrå är påväg ner för en lång brant nedförsbacke och den är inte slut på många mil!

Hoppet är det sista som över en men det är inte mycket till hopp kvar!

Man kan lungt kalla det KRIS det laget befinner sig i om det torskar idag!
Kommentera

lungan: 'Inte ens ett guld kan få denna säsong att bli bra'. Hehe. Dagens?

Matchen idag känns ju festlig värre. Om nu inte Pyrret heller kan lira ser det ju jättebra ut framåt. Bara 3 av topp 4-spelarna borta.
Jaja. Lika bra att gå ner ordentligt i skiten nu och göra en omstart efter uppehållet. Då jävlar måste truppen vara intakt (Jonte undantaget). Får man inte ihop grejorna då finns i a f inget att skylla på.
Kommentera

lungan: " Inte ens ett guld kan få denna säsong att bli bra. Ärligt hur förtjänta är vi av guldet?"

Ja, hur jävla välförtjänt var MODO av guldet under serien ifjol?! Inte ett dugg, ändock stod dom där som segrare - välförtjänt! Vi tar en sak i taget. Vi lugnar oss med att avgöra huruvida vi är förtjänt av ett guld (personligen anser jag att vi alltid är det, oavsett spel och placering) efter slutspelet. Okej?
Kommentera

De roliga i fair play ligan är att vi inte har några 5or 10or eller 20minutare utan bara en massa tvåor, och de är väll dessa tvåor som pajar matcherna?
Kommentera

Har en fråga? Är det verkligen bra att leda Fair Play ligan?

Har vårat lag gått och blivit mesar?

Ett matchstraff på hela säsongen säger det mesta, var är fightern glöden viljan och det lilla fula spelat som får motståndaren att tappa fattningen?

Kolla vart topp lagen ligger speciellt HV71, DE LIGGER SIST!

Ja, ska man vinna matcher så ska man ta i och vara en förbannad pissmyra på isen.

Timrå skärp er, Bli tuffare stå upp och kötta och krossa motståndarna!
Kommentera

Skarin: DU behöver vård? Ja det är väl inget mot vad i stort sett hela Timrås trupp behöver....
Kommentera

Ja hur det går i dagens match emot Luleå, spelar ingen roll. Det är lika bra att ridån är nere även under dagens fight. Så att vi kan börja på en ny kula efter uppehållet.

Då är det 11 matcher kvar och nu handlar det om att kriga om plats 5-8 tyvärr. Sen i slutspelet kan allt hända. Jag har varit bitter hela säsongen och nu orkar jag inte mer.

Att jag ska gå och vara bitter och låta mina agretioner kring Timrå denna säsong gå ut över mina näsrmaste är nästan patetiskt.

Jag hoppas laget går till slutspel, hoppas laget kan hämta sig efter alla skador och skadal rykten.

Vi blickar framåt emot nya tider, 08/09. denna säsong är redan slut. Inte ens ett guld kan få denna säsong att bli bra. Ärligt hur förtjänta är vi av guldet?

Slutspel är idioti, en rak serie där den som vinner serien vinner guld.

HV är det enda värdiga laget att vinna SM-GULD.
Kommentera

Jensen_12:

Nubben tänker på annat, 2008/2009.
Kommentera

Jensen_12: Vadå Agera??? lite sent för det, nu är det bara att köra med det vi har...
Kommentera

Skarin: Inte bra alls det här. Att Pärssinen är borta och Hahl har ont är väl illa det. Sen att Pyörälä ska missa matcher är ju spiken i kistan. Detta håller inte. AGERA NUBBEN! eller?
Kommentera

Skarin: Okej de var ingen rolig nyhet, Tenkrat lär iaf få spela med Hahl och nu kan Sundh visa vad han går för.
Kommentera

Snoop: Nej.

God natt. Eller god morgon om ni så vill.
Kommentera

Skarin: vaa, är inte Pyörälä med mot Luleå ?! :(
Kommentera

Det räcker tydligen inte med att vi har Jonte, Hynning, Pärssinen, Svensson och Koskinen frånvarande i dagens viktiga match.

En annan landslagsman vid namn Mika Pyörälä kommer heller inte finnas med på isen. Han vrickade tydligen foten mot Färjestad.

Lägg till att Hahl fortfarande har ont.

Jag behöver vård, eller nåt.
Kommentera

« · 977681 · »