Det blir jävligt svårt när våra bästa forwards är borta. Inte så konstigt. Men är det bara jag eller har domarna dömt märkbart mot Timrå de senaste 4-5 omgångarna?
Backsidan är lam för att den i vissa ögons oersättliga Nubben värvade två floppar dit
PEN: Det är bildstörningar på samtliga matcher som sänds via PPV/Säsongskortet... Verkar inte som om dom försöker göra nåt åt det heller för skiten rullar bara på... Timrå må vara kass, men när sändningarna är så här dåliga blir man ju fan vansinnig!!
Simmalugnt: De flesta målvakter brukar ju spela bra mot Timrå sen om de alltid formtoppar då (tveksamt) eller om vi har dåliga avslutare med lågt självförtroende (troligare) kan man ju såklart spekulera i :P
uhahl: På webradio så är LG positivare efter andra iaf. Timrå dominerar andra perioden säger han och tror att de kan vända detta. Sidekicken är negativ och ttror att Challe har kört slut på de 3 kedjorna han har spelat mest med (En timråsupporter i smyg kanske?)
jonmannen: Visst fan var andra bättre än första, no doubt. Men poäng känns jävligt långt borta. Vilket, när man kollar laguppställningen och jämför med ens förväntningar innan match, väl är precis som det ska vara. Men det är plågsamt att bevittna detta.
Mackelito: Fick tillbaka min 2 min innan slutet av andra, det börjar väll igen till tredje :) Så man slipper se detta skitspel från Timrås sida.
Ett spelssystem som bygger på att man ska vara i hörnen, har jag hört är ett bra spelsystem för att inte vinna matcher, ett annat är när man kommer med fart igenom mittzon och går rakt på mål och det har jag hört fungerar om man vill vinna matcher.
Vi får se vilket Timrå kör i tredje men andra perioden emot Brynäs va i alla fall det andra av mina exempel och då gjorde vi 3 mål på 1.38 minuter
jonmannen: LG må va positiv,men spel i sarg hörn skott från blå utan trafik på mål. Timrå är inte sig själva i år,det har varit ngt som inte stämt från början. Man ger inte allt.
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!