Lule manövrerar enkelt ut Timrå. Lallig andraperre, aldrig nära i tredje. Svedberg måste stå på huvudet för poäng, börjar bli ett tag sen han gjorde det. Jaja.
Sen: lägg puckarna på mål förihelvete! Är det något som borde vara tydligt efter det här dubbelmötet är det att saker kan hända då. Jävla oskick att spela pucken ner längs sargen hela tiden, särskilt från backplats.
Nej. Svårt att vara positiv nu. Måste hända något på värvningsfronten. Vi behöver två stabila SHL-pjäser. En back, en center. Annars är vi helt avsågade innan november är över.
Nisse1: Var ju precis samma sak förra säsongen tyvärr, då var vi ju i HA och dom funkade inte ens i pp där heller. Så man tycker ju Freddan borde lärt sig vid det hör laget...
Jockz: Börjar tveka på Freddan. Mycket konstiga beslut. Berglund Boyce i PP....Hur faaaan tänker han där? Hoppas verkligen att Wedin håller ihop hela säsongen.
Tikkare: Inte själv såklart. Tycker att alla spelartyper behövs för att göra ett lag starkt och då menar jag inte bara fysiskt. Jag håller inte med snacket om stora spelare. Det behövs såklart stora fysiska spelare att matcha ihop med de som inte är lika stora och fysiska. Tycker att Drugge sågas orättvist. Med rätt backkollega och förtroende från tränarna skulle han få blomma ut. Han har styrkor i passningsspelet som Timrå skulle behöva. Tycker du det ser bra ut just nu med bla Jalasvara i pp?
Olle: Det är inte lätt att vara målis i Timrå nu. Jag tror inte ngn målis skulle orka stå emot alla öppna lägen vi släpper till. Sedan så är det inte ok att spela Boyce och Berglund i PP Freddan. De är helt ofarliga i målväg och dessutom otekniska. De är de sista 2 förutom målisarna som ska vara inne i PP.
Smokey: vi kan inte ens ta ett extra varv när vi har pucken i anfallszon, jag tror inte självförtroendet finns där att göra det som siste man i boxplay.
Luleå har PP och timråbacken fiskar upp pucken mellan blå och mål. Har inga spelare direkt i närheten. Då skickar spelaren pucken direkt upp mot Luleås zon. Varför tar man inte ett varv med pucken och dödar några sekunder till?
Olle: tycker det är lite enkelt att skylla på målvakten matcher som denna, bedrövligt spel ofta i egen zon vilket gör att motståndarna får farliga chanser från ingenting! Och varför inte börja vinna några tekningar i egen zon...
SMÅLAND: alltså bänka dvärgen Berglund..motståndarna fiser ju bort han i närkamperna. Vet inte hur många ggr han förlorat puck i närkamper. Han är för liten för det här.
Nisse1: ”you have to spend Money to make Money” som man brukar säga. Töm all aktiepotter och spargrisar och panikköp varenda finne vi kan komma över som vi gjorde på tidigt 2000-tal.
Börjar seriöst tveka på att det här laget kan överleva ett kval.
uhahl: håller med. Det känns ”sådär” att av våra två största löneposter så har vi skickat en spelare till Luleå och den andra förlorar matcherna åt oss mot samma lag.
Kanske inte bara Svedbergs fel men det känns som en sjukt blek målvakt just nu.
Ahpl: Jag tycker Drugge genomgående visat upp ett väldigt tveksamt passningsspel och hans kroppsspråk kvalificerar honom inte för spel i SHL på långa vägar.
Vi har svårt offensivt. Jag har en idé. Låt oss testa TVÅ gnuggare i powerplay med vårat enda offensiva hot och ställ en stabbig finnejävla på blå som inte kan röra på sig och skjuter i täck. LÄR GÅ JÄVLIGT BRA DE GRAPPAR
söder över: Jag tänker att det här blir min sista kommentar i frågan (mest för att det inte riktigt leder nånstans). Jag vet inte om det är medvetet eller omedvetet man försöker missförstå och när argumenten börjar närma sig "ah men dom ... | #Läs mer ·