Villervalla: ante har väl helt slut på alternativ med Dahlén? Tänker att man petar ner honom i tredje som ett sista hopp om att han ska leverera i ny omgivning. Han gör åtminstone inte så mycket defensiv skada i spel 5-5 om man begränsar istiden för den kedjan.
Olle: Färre byten men högre energi per byte är väl ungefär vad Dahlén behöver så det blir bra. Man behöver inte fästa så mycket vikt vid numret på kedjan.
vonDöbeln: Vi har inte mycket i spelvändningar eller puckkontroll (förutom det långa trycket mitt i perioden) men vad gör det när vi är täta bakåt? Perfekt bortaperiod än så länge.
kulltorp: men Luleå är ju också det lag som har sämst trendform (efter oss) senaste 5 och det speglar sig kanske lite i deras spel? Dom ser lite avvaktande och håglösa ut, det kommer säkert att förändras ju längre matchen lider, som det brukar se ut mot Luleå.
Men grymt bra bortsperiod av oss! Vi är så jäkla mycket bättre när vi inte förväntas föra spelet.
DenRöda: Själv hann jag bara se sista 5. Det går alltid som bäst när jag inte tittar. Jag kanske borde slå av igen. Ett snyggt mål och en fin tackling har jag förstått av kommentarerna här inne. Annars då? Tajtare försvarsspel, några chanser i övrigt?
DenRöda: Simon Forsmark, snacka om ett levande exempel på att man inte ska kasta yxan i sjön förrän käringa har kastat ut kattjäveln på baksidan. Han kommer som junior till oss från Örebro, han börjar säsongen svajigt men kolla på honom nu. Han går lätt in på 3 backpar, faktum är att han är femma i interna poängligan och har bäst +/- i laget. Säger bara WOW!
Skulle säga att han är en mycket stor anledning till att vi inte tappat i tabellen trots alla skador vi haft. Snacka om att steppa upp när laget behöver det som mest.
Jävlar vad luleå suger jämför med tidigare. Dom har inget och EG trött o Omark ser mätt ut. Aja kanske man får äta upp detta innan feta damen sjunger.....