1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06

« ˇ 2625773 Till forumet

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Det svänger fort i hockey, så här skrev en "expert" efter 13 omgångar
Uppladdat:

0x600-img20240107120050.jpg

Låst ämne

DenRöda: Gillar allt innan jag fullkomligt satte tungan och kaffet i halsen av att du vill ha Edfeldt på point? Haha..? Jag gillar Edfeldt men har har väl topp tre såsigaste skott i serien 😂 Gäller ju att kunna hota från alla positioner.
Låst ämne

jhnd91: hahah!!
Nä anledningen till varför jag sätter han på Point är för att han är snabb. Främst i sidled. Höger och vänster tekningscirkel ska stå för 70% av skotten. 15% ska Edfeldt lyfta in i kontoret för dels styrning/gruffmål. Andra 15% får komma hur som helst, varifrån som helst.

Det är just skridskoåkningen jag vill se. Många gånger fastnar man just där och sedan blir det en chanspuck någonstans vilket blir att motståndare får puck.

Förlåt för att jag hängt upp mig på Edfeldt senaste veckan men jag har precis sett den enorma potential han har.
Låst ämne

roger_sundsvall: ja tänk om alla kunde höja sig samtidigt... eller åtminstone några fler så vi kunde bygga en liten streak.
Låst ämne

Olli Nomadinen : Är riktigt trött på experter överlag. Oftast är det 90% ordbajseri och klyschor. Ingen gör några djupgående analyser. Tycker dom svänger lika mycket i sina åsikter som oss supportrar. Om jag skulle vilja ha en analys om exempelvis Timrå så lyssnar jag alla dagar i veckan på en Jimmy Hamrin, eller läser en text från Bragd-Birger och andra.
Låst ämne

DenRöda: jag hade velat haft hanzl som point i ena pp och forsmark i andra
Låst ämne

Olli Nomadinen :

Samtidigt var det väl exakt samma tongångar från lulefansen under förra säsongen, slutade med att man var det lag som var närmast med att rubba lejkerz.

Sen kan man väl ha förståelse för luleåfansens frustration då man inte lyckats ersätta vissa spelartapp på två säsonger, dock vittnar väl många sportchefer om att marknaden är rätt tungjobbad och har varit så ett par säsonger.

Så man kan undra om det är värt att chansvärva bara för att blidka fansen?

Ibland känns det som att sportchefer tvingas värva för att visa att man gör nåt även om värvningen har marginell effekt.
Låst ämne

Det är ju löjligt vad bra man mår efter en vinst.
Sjukt att ens välmående hänger på hur favoritlaget presterar.
Sa jag att man förmodligen har en skadad gen?
Låst ämne

DenRöda: är det 2 olika lag i 2 olika serier? Varför börjar den senare serien nu?
Låst ämne

Trilske: just därför måste det vara viktigt att ha en bra ungdomsverksamhet. Det är dyrt och chansartat att ta in någon "stjärna" där bäst före datum har gått ut! En 18-20åring kostar nog bara en tiondel, och kan nog tillföra lika mycket på att gå på ren inspiration.
Låst ämne

Tom Topp: ja, och innan vi har en bra ungdomsverksamhet (= kontinuerligt producerar A-lagsspelare) måste vi bli bättre på att fynda billigare talanger som vi själva utvecklar. Minns Nubbens tvåstegsraketer (Strålman, Regin t ex). Unga lovande spelare som fick en liten roll säsong 1 för att sedan vara tongivande säsong 2.

Nu är ju inte det någon enkel procedur med given utgång, men jag tänker mig att det är sånt vi har den där finske scouten till.
Vi har stora problem på backsidan i år, samtidigt finns det ett antal backar i icke-SHL-siktande lag som från säsongsstart näppeligen legat under Edfeldts nivå. T ex.
Vi är ju uppenbarligen fortfarande bra på att utveckla spelare. Forsmark är redan topp2 bland backarna, OJ en ordinarie SHL-forward, och Edfeldt har tagit stora kliv.

Timrå behöver föryngring och lite entusiasm underifrån. Vi har det näst äldsta laget i serien, och det känns inte riktigt Timrå. Eller hållbart i längden.
Låst ämne

Bragd-Birger: ja hugga på dyra etablerade spelare ā la Linkan är inte Timrå. Vi måste hitta guldkornen som går att utveckla och gärna ha lite tur med nån ungdomsstjärna i Medelpad som kan slå sig in. Tänk att vi ändå fått fram spelare som bröderna EP, Lander, Pääjärvi och Dahlén. Kan man få drömma om lite nya sådana tack.
Låst ämne

Bragd-Birger: Undra om inte Kapanen och Jokinen lyckas locka över supertalangen Konsta Helenius från Jukurit. Den hade kittlat rejält. Finns en del spännande unga namn i det laget.
Låst ämne

Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
Ska vi bryt hemmaspöke imorgon?
Int fan ska vi väl torsk 4 raga å nu mot viktiga Abbotts??
Nä nu ladd vi tusen å kör rent 🥳🥳🥳
Ge Barbara va ho tål ikväll 💪💪💪
Halleluja 😇😇😇
Låst ämne

SMÅLAND: Rinna lätt Ikväll ?
Låst ämne

SMÅLAND: Good game 😁
Låst ämne

Charliejfz: Ja vi ladd redan ikväll 🥳
Detsamma 😇
Låst ämne

Andersson: Ja man måst fyll på procenten 🥳
Låst ämne

10473: Helenius har fortsatt kontrakt med tappara nästa säsong. Bara utlånad till Jukurit.
Huuhtanen däremot är aktuell för SHL. Dock är Rögle närmst enligt MrMadhawk. Inget klart än så vem vet?
Låst ämne

DenRöda: Om jag inte har helt fel så ska vi väl få mer TV pengar nästa säsong?
Kanske har råd att värva en eller 2 bra backar då?
Låst ämne

Zoogin62: Om jag minns rätt så ska tv pengarna gå från 45 miljoner ish till 60 miljoner
Låst ämne

DenRöda: Ah okej!
Låst ämne

« ˇ 2625773