Nu är det ytterligare en svår match men fortsatt vi är timrå och vi ger aldrig upp! segerreceptet är 0-1 sen vinner vi matchen men bara om vi får 0-1 blir det så vinner vi med 1-3 annars blir det svårt!
tjobba: Ja, snart ska man ge sig i väg till COOPera . Har lite blandade känslor . Det kan vara Timrås tur idag , man kan slå lite ur underläge. Samtidigt sitter senaste matchen kvar i bakhuvudet, Aldrig bra att sila 7 baljor . Mycket beror på öppningen, i förra mötet gjorde Timrå första målet, men fick aldrig rida på ledningen efersom LHF kvitterade omgående. Nyckeln till matchen ligger i om man kan hindra Luleå att få tryck i Timrå-zonen och att undvika onödiga utvisningar. Jag tror att Luleå är bättre nu än dom var senast, i varje fall har dom fått upp självförtroendet och har hittat målet. Inget är emellertid så flyktigt som ett uppblåst sjävförtroende, det är väl Timrås hopp Luleå får väl dessutom gälla som favoriter i e.m. , så med en kämpainsats kryddad med klokt spel, lite flyt och bra utdelning kan det bli kul ikväll . Egentligen skulle jag negga för att förutsättningarna ska bli dom bästa, men det tar emot. Jag hoppas att Luleå går bort sig i övermod och att Timrå överraskar igen.
1:a perren klar. 2-2 i mål och 18-10 i skott. TIK 6 min utv och lulä 2 min. I spel 5 mot 3 gjorde Lulä sitt andra mål, konstigt annars.. Kom igen nu TIK.
Kan vara värt att notera att Luleå innan dagens match hade blott sex insläppta mål i box play - nu är dom uppe i nio! (Timrå har nitton, men det är en annan historia)
iggy: Vilka bra tränare vi har i Timrå, helt rätt att matcha Freddan idag, Kapanen behöver vila och bli spelsugen igen..Hoppas nu att vi vinner så Freddan får känna av en vinst på isen Det är han värt efter do två inhoppen i ett totalt hopplöst läge!!
iggy: sedan är det viktigt både för Kapanen och resten av TIK (spelarna) att dom får känna att om Kapanen blir skadad eller sjuk så kan dom lita på Freddan.
PVKS-87: "Underbar" info på din profil... Det är aldrig för sent att ge upp.... P. Pollys vänner.. sicket sällskap. Vem är ordförande? Nja..om jag säger så här: Jag är skeptisk.. till ert sällskap
dr Dängroth: Firar man att segern är klar innan matchen börjar har man inte mycket att vara glad åt efteråt. Tar man istället uppgiften på allvar så förstår man det stora i att faktiskt SPÖA Luleå på bortaplan. Det är den sanna glädjen.
segerreceptet är 0-1 sen vinner vi matchen men bara om vi får 0-1
blir det så vinner vi med 1-3
annars blir det svårt!