Precis .. förde diskussioner med lulefans, och vi kom överens om att DIF passade LHF så mycket bättre. HV skulle i våra planer få möta TIK, men det blev ju inte riktigt så ..
Zoogin: jag blev glad att det blev luleå vi fick möta, inte för att vi skulle vinna Däremot en kanon matchserie.... trodde det skulle bli roliga matcher och det blev det...
pallekuling: Jag var definitivt inte glad att Luleå fick möta Timrå, jag hade mycket hellre sett Djurgården som Luleås motståndare för jag tror att Luleå hade haft större chans mot dem än mot Timrå.
Jag ser inte heller var erat problem ligger. North Bank Supporters t.ex. har alltid kört med 50 extra för ickemedlemmar, funkar kanon. Idag ägde dom t.ex. globen... :)
Johan J: Det är ingen tillfällighet att TIK tog fyra raka, man skulle kunna jämföra med (7-5,7-6,6-4) i tennis . Hårt, jämnt men rättvist. Tycker inte att Timrå klappade igenom i 6-3-matchen heller, mitt i serielunken och LHF:s enda formtopp under säsongen, plus att en mängd tillfälligheter gick vedhuggarnas väg. Det var snudd på burop efter 1:a perren i den matchen från Lulepubliken, sen gick allt Lules väg efter straffräddning av Hento. Sen har ju Timrå visat med all önskvärd tydlighet vilka som är BÄST!
Jag ska inte göra någon hemlighet av att jag inte gillar LHF:s s.k. krafthockey, mycket smälla på och grisa i sarghörnen är det . Samtidigt måste jag erkänna att jag är övertygad om att det närsomhelst i slutspelsserien kunnat bli så att Lule fått medgång och att vadsomhelst kunnat hända. Underbart att Timrå visat sån kyla och styrka och helt enkelt kämpat ner och manövrerat ut Lule !
Jag ska säga att många i Luleå är chockade över hur illa det gått. Alla i Luleå var lika glada över lottningen som Timrå-fansen.Tror inte att man tagit Timrå riktigt på allvar,d..v.s. supportrar, förståsigpåare och skribenter har inte gjort det. Jag tror nog att spelarna i Lule gjort sitt bästa, men det verkar som om man drabbats lite av Brynässyndromet, dvs att lita på gamla beprövade kort typ Bulan, Skuggan , Åkerström, Burström o.s.v. som inte riktigt hållit måttet. Jag skulle misstänka att det är sorgkanter i lokalpressen i morgon. Med all rätt, det är inget annat än ett fiasko för Luleå, men en succe för Timrå. Det är också ett friskhetsteckecken för svensk elithockey att nya, fräscha Timrå vinner i fyra raka över ett etablerat slutspelslag som Luleå.
Fy fan , vad sköööönt livet är !!!!!!!!!!!!!! Älska Timrå for ever !!!!
Red Rocker: Klarar man av att betala 100-150 kr mer varje gång så klarar man 200 en gång. Men tycker man det är pinsamt att vara med eller av andra skäl inte VILL vara med i supporterklubben, Varför ska då en styrelsemedlem jobba för den???
TITAN: Du skriver "smäll på 100-150 spänn" för de som inte är medlemmar. Det är lika mycket som det kostar att bli medlem!?!?!? Jag förstår inte problemet??
willysson: fattar du ingenting? jag, som ej medlem, vill åka på 1 resa. betalar 100-150 mer än en medlem. alltså... får ni in 100-150 MER, än om jag inte åkte. 1+1=1, eller?
Johan J: Jag kan förstå att man kan tycka så, Men ska alla vänta med att åka till slutspelet så behövs ju inget kort överhuvudtaget.. Vet man at det krävs ett medlemskort så köper man det i början av säsongen, så kommer inte chocken i slutspelet...
TITAN: Luleå hade inget krav på medlemskap, istället fick de betala 50 kr mer än de som redan var medlemar. Tycker att man kan göra som Luleå där. Nu i slutspelet i alla fall. Har för mig att för ett par tre år sedan var det så. 200 kronor är mycket pengar, speciellt om resan f.ö går på uppemot 500 kronor ibland. Kanske blir ett större intresse då och speciellt nu när vi kommit så långt som till semi final!
TITAN & willysson: Visst har Willysson rätt i att styrelsen i arbetar för sina medlemmar men jag förstår samtidigt TITANs argument. Det borde gå att göra undantag för en enskild match eller liknande. En supporter som har för avsikt att åka med på flera matcher å andra sidan har ju all tid i världen att lösa medlemskap.
Ett konstruktivt sätt att locka fler till både resorna och supporterklubben vore att subventionera priset på resorna för medlem med avgiften för medlemskapet. Det ger incitament för icke-medlem att gå med i supporterklubben samtidigt som vederbörande får följa med på anordnade resor.
willysson: du missar en sak, å det är att alla inte vill vara medlem, men ändå åka på en enstaka resa. det finns kör-kort, id-kort vid påstigning, eller hur? man kan id-kolla alla ändå...!
TITAN: Tycker att det är bra med krav på medlemskap... Dels för att man har kontroll på vilka som är med, och att det är ju trots allt för medlemmarna i supporterklubben supporterklubbs styrelsen jobbar. Det är medlemmar som röstar in dom och det är för dom man jobbar...
fortfarand fel tråd...orkar inte leta...men nån var så förvånad över att så få ville åka på borta-matcher...! kan det ha å göra med medlemskap? jag å fler åker när ni vill. det enda man hör är att det är ett krav på medlemskap, vilket är crap. jag är 33 år, vuxen med 2 barn, inga tidigare våldsbrott reggade. törs ni inte låta mig åka med? BSKV, om ni vet vad de är, är brynäs supp.klubb väst. de kan ta med mot-ståndar supp. mot en extra avgift på c:a 100 spänn. inget krav på medlemskap. GUD, som brukar skriva här, får åka när som helst med BSKV. jag anser att kravet på medlemskap är skapat av TIMRÅ´S reseansvariga, inga andra.
*Underbart*.. Timrå IK är klara för semifinal!!.. Nu kan alla timråfans och spelare vila sig lite efter en tuff vecka med matcheer varannan dag!!.. Hoppas dom går t final så åker ja å farsan å kollar.. Han har lovat.. Lovar man ska man hålla d ;)!!
Att Timrå dominerar får man väl hålla med, efter 4 - 0 i matcher. Däremot är det inte så konstigt att ni har flest fans här, då detta är en sida skapad av Timråanhängare.. Andra lag har egna gästböcker på andra sidor. HV har t.ex. två hyfsat aktiva forum, då är detta inte inräknat då aktiviteten här är rätt låg..
irre: Timrå dominerar... kolla in beökfrekvensen i HS-gästboken just nu - 50 Timrå gäster, Frölunda 13 gäster och neråt för resten av lagen, ett axplock FBK 1st, HV71 1 st. Rögle 6 st ! ikväll känner man sig odödlig..
detta måste vara en av de skönaste segrarna vi tagit eller alla segrar vi tagit denna säsong har vart lika underbara!! Ångrar inte en ända sekund att man åkte hem tidigare från fjällen för att se detta... FoRZa Timrå!!! //erica
mac3boy: Övergången till Färjestad är tills vidare att betrakta som en tidningsanka. Så sent som i förrgår placerades Valeri Krykov utanför Timrås trupp av samma tidning. Idag skrev han på för Timrå...
willysson: Nej, jag hade på känn att Timrå skulle ta hem matchserien relativt enkelt. 4-0 i matcher låter starkt och visst, trots att alla matcher varit jämna så har Timrå varit det bättre laget i alla kamper. Har sett Luleå spela tre gånger på bortaplan under grundserien och uppfattade Timrå som det bättre laget frånsett genomklappningen i 3-6-matchen.
Luleå har blivit stillastående och frånåkta av de skridskostarka, fartfyllda spelarna i Timrå. De har tvingats ta till utvisningar men inte lyckats. Timrå är starkare i varje lagdel och har vunnit rättvist.
Stor eloge till Luleå som har gått så här långt. Nästa år blir det tak över spelarbåset och fler täta matcher med vinst i Timråfavör?
SMÅLAND: har haft lite trubbel med datorn ett tag, sen har inte njurarna hämtat sig från gbg-resan heller!!! Jag dricker mjölk ikväll, pallar inget mer faktiskt!!! lite pinsamt kanske, men så är det! Du då är det bira eller diesel som gäller???
willysson: Nämen.....det var länge sedan.....kul att du lever!Jag trodde du fastnat i fyllefinkan i Gbg.....men ja hade fel....va dricker du en sån här vårlik och trevlig o fantastisk kväll i marsmånad?
Över en vecka till nästa match!!! Känns långt men härligt. Nu får man suga på den här karamellen några dagar innan nästa nervösa period närmar sig! Vad SKÖNT det var att se Kapanen spela sådär bra som bara han gör!!! :))))))) Timrå i Semi? Ofattbart, sanslöst, otroligt men helt underbart!!! ÄLSKA TIMRÅ!!!!
SMÅLAND: Du menar att Timrå skall ställa upp och genom en välgörelsematch skänka hälften av publikintäkterna till Sundsvall Hockey? Visst, varför inte.
TITAN: Jag är stolt för att jag hade tron på mitt lag när alla andra tippade Timrå till Kvalserien och jag var lika stolt när jag blev farsa för tredje gången...Skål!
Precis .. förde diskussioner med lulefans, och vi kom överens om att DIF passade LHF så mycket bättre. HV skulle i våra planer få möta TIK, men det blev ju inte riktigt så ..