1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590763 inlägg · 6217 ämnen

Luleå - Timrå IK 2009-10-22

« · 1190934 · » Till forumet

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Skarin: Naturligtvis sätter du ihop det klockrent. Det är dags för Anger att hitta hem nu och med en spelande center och en ytter som banar väg kan det gå.
Kommentera

Knylan: Sedan är det en sak jag och flera med mig ibland glömmer och det är att varje år har vi 8-10 nya lirare att spela in.

Det är ett problem det är ju ingen tillfällighet att HV går som tåget som knapp omsätter spelare, vilket i sig är en styrka.

Kommentera

Jag har en grym livskris för tillfället. Nån fler som har nån kris att snacka om?
Kommentera

haggen: Bra skrivet haggen, men du har fel tränare dock.

Redan till november vill jag se Juahni Tamminen, om inte han får fart på detta då kan vi lämna wo fram till kvalserien. Finlands sämsta förlorare, det vore något för dagens TIK.

www.hbl.fi/text/sport/2009/4/11/w26020.php
Kommentera

250kg kärlek: Han ramlade in i sargen.
Kommentera

haggen:

Exakt, börja jobba redan nu på att kenta ska göra comeback i klubben. Jag vill att han blir våran Ferguson eller Wenger. Ge han ett 5-års kontrakt , minst.
Kommentera

Kerstin_k: Till att börja med släppa hela den gemytliga "vi älskar alla" känslan som de flesta besitter. Det är dags för de som bestämmer att börja inse att vi supportrar inte kommer att ta mer skit, vi kommer aldrig att finna oss i att de som är ansvariga agerar som de gör i denna situation. Det är ni som är valda av oss som medlemmar i Timrå för att sköta ert arbete korrekt. Om ni inte sköter ert arbete korrekt och inte agerar för Timrås bästa så kommer vi vara där och påminna er om vem som ni representerar - nämligen klubben och oss supportrar, inte er själva!
Kommentera

Ambroo: En viktig detalj med pp är ju att man måste ha folk framför mål...och folk framför mål har vi ju aldrig.....
Men visst håller jag med om att man bör nöta in två pp-femmor.

Men jag kan bara få ihop EN femma. Den ser ut så här:

Styf-Erixon

Sonnie-Corso-Anger.

Just denna kedja bör spela ihop även 5 mot 5.
Kommentera

Någon som har koll på varför Karlsson utgick? Var det p.g.a. den otäcka skadan på Luleå-spelaren? Jag tycker att Karlsson började väldigt bra i den här matchen och spelade fysiskt den lilla tid han fanns på isen.

Kommentera

Knylan: handklovar brukar funka så det inte springs iväg..
Kommentera

RED DEVILS: Det var en dålig match. Men om du tycker att Lulä gör en bra match så får det ju självklart stå för dig.
Kommentera

Leffe: Att få ut sin besvikelse och ventilera sig genom att byta tankar med likasinnande helar mig en aning, men det är ju alltid roligt att man kan glädja nån.

Tycker du att det ser bra ut, kan du peka på en punkt? Är du inte orolig och hur kan du isåfall inte vara det? Har du nåt hockeyintresse överhuvudtaget? Lider du inte?
Kommentera

Dags att låna in lite spelare från Sundsvall eller vafaan finns det samarbetet till för? Nästa match kan en redan tunn backbesättning bli ännu tunnare.
Karlsson - inget jag grät över då han fick kliva av, stor kille men snäll som en kissemiss i närkamperna.
Granath synd att han fick kliva av då kan spelade bra och rejält.
Hynning - lam spelare över hela banan, ner med han i 4:e.
Pärssinen undrar nog varför han spelar i linan som han gör, klass i allt han gör men till vilken nytta när alla andra står som frågetecken.

Åkerlund i kassen många matcher i sträck nu, dags att han tar förstaspaden, Lindbäck är såååå seg att komma upp från isen och sovit på många billiga mål.

Anger riktigt nyttig, skiter i poängen han gör bara han fortsätter slita arslet av sig match efter match.

Bra med en poäng men det räcker inte då gapet växer till lagen ovanför.

Nästa år är det dags för lill-kenta att starta en ny era.
Kommentera

Jag är övertygad om att spelarna kan bättre än vad de visar. Det har de visat tidigare i Timrå och andra lag. Min uppfattning är dock att de uppträder helt utan självförtroende och fokuserar mer på att inte bli syndabock än på att bli matchvinnare.
Challes motdrag tycks vara att ge alla chansen att visa att de förtjänar en plats genom att ge dom förtroende i PP, BP, OT och straffslag. Fin tanke som jag ger några omgångar till. Därefter sällar jag mig till skaran som gärna ser ett tränarbyte.
För övrigt är Sonnenberg är en härlig injektion som för första TIKare den här säsongen tar en fight då det hettar till. Resultatet: Kvittat utvisning. Me like!
Kommentera

Leffe:

I boxplay spelar dom som är bäst på det och i Powerplay spelar dom som är bäst på det, så funkar det i Ishockey i vanliga fall.

Självklart ska man matcha när det behövs.
Kommentera

Förövrigt är det dags att avgå NU! Challe, TJ och resten!
Kommentera

NYP: Vad är din första insats i agerande då? Vad föreslår du att vi andra ska göra? Hur set din plan ut?
Kommentera

Ambroo:

Snacka om att Hedström lever på gamla meriter. Man väntar fortfarande i Luleå med omnejd att det ska "lossna". Ha ha. Dom fattar inte att jontes karriär tog slut i Ducks.
Kommentera

Ambroo: Ja Jonte går ju från klarhet till klarhet :) Benämningen årets flopp är väl ingen överdrift direkt...
Kommentera

Ambroo: Det som är så talande för hela situationen är att det inte finns en människa som på allvar skulle ta Charles i blodigt försvar. Skrivs det syrliga blogginlägg uppe i Luleå så garvas det istället och länkas. Det är en väldigt märklig situation just nu. Likgiltigheten tar ett hårdare och hårdare grepp om mig. Man klipper nästintill banden bara för att sitta vid sidan och betrakta alla taffliga försök till förbättring.

Ungefär som ett förhållande som är inne på sin absoluta slutfas och som gått i slentrian sedan en väldigt lång tid tillbaks. Båda vet att det egentligen bara finns en lösning och det är att lägga ner, men man ska försöka ändå. "Vi kan väl försöka med något nytt i sängen? Kan vi inte båda ha reflexvästar?" eller nått. Likgiltig skit är vad det är.
Kommentera

Vart är frustrationen och känslorna? Det är dags att börja markera nu. Det fungerar inte att tyst stå och se på hur denna klubb missköts!
NU JÄVLAR ÄR DET DAGS ATT BÖRJA AGERA!
Kommentera

Bänke Moe förevigt tack, killen kan inte ens åka skridskor.
Kommentera

Ambroo: roligt att läsa vissa kommentarer. ena stunden skall det bänkas folk som inte producerar, andra stunden är det fel att bänka, ena stunden skall det toppas andra stunden gnäller ni över fel toppning vid fel tillfälle,
Kommentera

Undrar vad TJ gör ? Sitter han hemma och räknar alla enorma summor man sparat på årets trupp ? Blir inte mycke slant i klubbkassan om det 3500 pärs på matcherna alla Axa sportcenter... Vi é faan nya SSK ! Helt jävla menlöst lag utan klubbkänsla lr hårt jobb !
Kommentera

Ambroo: Äh, bättre en tragisk forward som inte gör mål istället för en tragisk back som i princip gör självmål.
Kommentera

Skarin: Oj vad jag tycker synd om dig, hur mår du?

Avgjort tidigare i matchen, Timrå skall vara väldigt nöjda med att det inte blev 5-2 eller något liknande till Luleå. Det är bara tur att Luleå gjorde sin sämsta hemma match denna säsongen. Annars hade Timrå varit helt överkörda,

Så här det kommer att vara denna säsongen, men skämmes tame f^n. Jag vägrar att acceptera detta, att jag skulle inse att det är så här det kommer att se ut. Nej tack jag avstår.

Om inte coachen eller coacherna bytes ut mot precis vad som helst å det snaraste ja då kommer det att se ut så här.

Isprinsessor i ett dockhus.
Kommentera

RED DEVILS:

Inte ens i ungdomslagen matchas det så lite som i A-laget...:)
Kommentera

RTS: Jonte är tragisk att se. Han hade varit sämste TIK:are. RJ såg jag knappt till idag och det är väl ett gott betyg för honom kanske.
Kommentera

RTS: det som räddar oss u är vi supportrar stöttar laget och gör så gott vi kan. påverka det vi kan pårverka. sluta gnälla och hålla huvudet högt! 1 poäng idag blir 3 på lördag!
Kommentera

Ambroo:

Lägg till att MPS får ta mycket skit i media från den gode Charles.

Nä, Challe var ett misstag som tränare från dag ett. Tänk om Sanny hade kommit tillbaka och vi haft Kenta som coach. Det hade det sett annorlunda ut. Men nu är det som det är och bara att försöka tänka postivit.
Kommentera

HATA ALLT! AVGÅ ALLT OCH ALLA NU!

Vilket jävla skämt. AVGÅ NU!
Kommentera

Dock skönt att slippa Jonte o RJ.

Kommentera

The Fat Bastard: PP 13 min in i sista perioden skulle det ha varit befogat med en time out, och en riktig uppställning. Men det är klart med råsopan i båset så lär det ju aldrig hända.
Kommentera

Kerstin_k: Nej visst spelar det in att dessa utgick, men jag försöker finna något possitivt i detta och håller med att detta gick iallafall inte åt fel hål.

Erixon är en fröjd att se.

Vi tar 3p nästa match.

Kommentera

Idag håller jag faktiskt med Charles "Charlie" Berglund. Det missas för mycket målchanser helt enkelt. Från Hynning till finnen till en del andra också.

Puckmotaren Lindbäck tar skotten som ALLA elitseriemålvakter ska ta varje dag i veckan, men släpper ju in en dundertavla och sista målet slinker in för lätt. För dåligt.

Men som sagt. Vi borde avgjort tidigare i sudden, eller varför inte tidigare i matchen? För även om det är en dålig hockeymatch och att "spelet" är ungefär lika dåligt som vanligt skapar vi så pass mycket att det borde räcka för en seger. Lulä är ju inte direkt bra heller om man säger så. Milt uttryckt.

Dagens Timrå påminner en hel del om tv-spelet NHL10 då man inte haft möjlighet att byta på ett bra tag. Segt, trögt, trögt och segt.

Men självklart är det ett gäng som får godkänt och mer därtill. Men jag har en stark känsla av att det är så här vi är, och kommer att vara denna säsong. Nu måste väl alla inse det om inte annat ;)
Nu har vi inga skador att skylla på, ingen fart, inget riktigt spel, ingen skymmer motståndarnas målvakt utan står 3,7 m bredvid (läs: Pärra), för orejält, för få backar som visar klass i egen zon, för få forwards som håller klassen framåt, för dålig förstemålvakt.
Kommentera

RTS: Seb, men han hade fixat det ändå...

Näe, det är ju snarare så att han håller tillbaka de egna istället. Moe har inte varit sig själv sen sågningen och det syns att han inte känner ett dugg förtroende. Ytterdravlet med Lander säger det mesta och MPS som gång på gång får finna sig i att nöta bänk så fort han gör ett misstag och då kan han ändå ha gjort mål i bytet innan.
Kommentera

Ambroo:
Luleå var inte alls bra i dag, prcis som alla andra lag vi mött i år för den delen! Vi möter lag som inte alls tar oss på allvar, går ut o gör lite halvdana insatser, men vinner ändå....

Men om nån tror (styrelse o ledning för TIK, incl.) att man kan göra en höna av en fjäder så ser vi resultatet ganska tydligt! Hoppas verkligen att det är sista året man tänker chansa o spara sig i mål...

Det blir nog en låång-kall o jävlig vinter i år.....
Kommentera

The Fat Bastard:

#13 i box menar jag.
Kommentera

The great one:

Challe måste bort!

Hur i helvete kan han köra med yrhuvudet i boxplay????
Inte en matchning under ordinarie speltid.

Nu är man less att se på eländet.
Kommentera

RTS: Jag ville bara förevisa mig om att du INTE hade missat det. Jag trodde inte att du hade missat det. Tänkte att möjligheten fanns att du hade missat det. Så jag ville bara dubbelkolla det.

Men visst, jag håller med dig i din frågeställning. Skogs är inte den spelare som ska ha mest istid just nu.
Kommentera

Foyn: Han kom igång utav JVM, där kom hans förvandling,

Säger du Lander så kontrar jag att vi inte vet hur långt han kommit med rätt förtroende.

Kommentera

Foyn: Äh, det är solidariskt att låta alla köra. Nån gång i omgång 54 har säkert alla formationer gjort mål. Perfekt så!

:/
Kommentera

PEAP: Jo de är trollkarlar med de resureserna som sagt, de matcherna dominerade de men har ingen renodlad målskytt, igår kom en skadad som varit borta de matcherna tillbaka och levererade direkt.

De skulle passa Timrå nästa år......
Kommentera

Kerstin_k: Vad är det som får dig att tro att jag missade det?.

Det finns minst 5 andra än Skogs som förtjände den tid han hade.

Kommentera

The great one: Exakt ! Alla lag kör ju så... Utom Timrå då
Kommentera

Ambroo: Håller med, PP är ju för bedrövligt. Challes uppgift att fixa det nu !!!
Kommentera

RTS: Sebbe ?
Kommentera

Ambroo:

Du har helt rätt. Spela ihop en pp enhet som får nöta extra varje träning.

PP1:

Corso (spelfördelare) Sonnenberg (framför kassen) Pärssinen (på kanten).

Sebber Erixon och Styf som backar (med klubban inåt banan).

Kör en simpel paraply-uppställning!

Hur svårt kan det vara?, egentligen.
Kommentera

Ambroo: Pratade idag med en Kille som sa en intressant sak:

"Vilka förutom då möjligtvis Wandell har utvecklats under Challes ledning"?

Kommentera

Pärsinen måste ju avsluta från det där hållet framför kassen i 4 mot 4..Han ställer ju Corso totalt med passet där!Sen Hynnings försvarspel bakom egen kasse innan deras backskott kommer alldeles för dåligt!Hynning släpper ju ut Lulespelaren för ett upplägg för enkelt där innan backskottet och mål!
Kommentera

« · 1190934 · »