Johnny Bravo: Som ungdomarna hade sagt: "LOL OMG WTF?!" Tror nästan jag sket på mig. Känns inte heller som att jag behöver byta ämne från "verklighetsflykt" för att kommentera det där.
Jag har hört en sämre och det var något som Frölunda hade på sin officiella. Refrängen löd helt enkelt "Frö-lun-da" och det var en massa indianer som åkte runt i videon och tacklades och sköt fladderpuckar. Ångrar att jag inte sparade den videon.
pefr: Egentligen är det ju ingen skillnad på det där och alla dom där som är med i idoluttagningarna i början. Vissa människor vet inte sina egna begränsningar och kan behöva en skopa sanning...som Hirschovits!!
Kattgubben: Jag tror både vi, MoDo, Skellefteå och Brynäs vinner faktiskt. Och till skillnad från nomaden så bryr jag mig. Eller jag bryr mig bara om Timrå. De andra orkar jag inte fokusera på
Timrå Icon: Helt ärligt är jag nyfiken på Foppas comeback. Lika ärligt är jag jävulskt uppgiven inför slutspurten av ES. Blir det KS? Fine, lite kassaklirr och en jävla massa nerv på nytt...lite uppfriskande onekligen. Ingemansland...puh, ekonomisk katastrof men hey! Garanterat ES-hockey en säsong till.
Men de sista 14 matcherna? Väck mig när det är klart.
mikenomad: Varför är du nyfiken på Foppa....? Till 90% säkerhet är foten 95% bra för att spela 50% av matcherna för Colorado. Det tror jag iallafall. Ganska säker....nästan 100 faktiskt :)
Timrå Icon: Ja, vi hade ju en absolut worst case-omgång i lördags.. sannolikheten för att den upprepar sig bör inte vara så hög :) Som du ser börjar det där förbannade hoppet smyga sig in igen... jag hatar hopp!
"I don't want hope. Hope is killing me. My dream is to become hopeless. When you're hopeless you don't care. And when you don't care, that indifference makes you attractive." /en klok man (eller rättare sagt George Costanza)
Kattgubben: Ja Costanza vilken hövding! Men "when you don't care, that indifference makes you attractive". Undrar om det stämmer egentligen....? Isåfall skulle hela Timrås styrelse vara jädrigt snygga
Timrå Icon: Jag vet inte. Jag kan inte förklara mitt sjuka intresse...det är som med de där tidningarna man gömde under madrassen när man var yngre. De man gömmer i träningsväskan nu...
Men skillnaden idag är att jag inte är ett dugg taggad på match, jag förstår inte vart jag ska hitta glädjen vid ett TIK mål, jag ser ingen glädje vid TIK vinst. Detta lag har rövknullat mig så många gånger iår, dom har släppt sådana dumma kommentarer och ingen i detta lag känner ens 5% så mycket ångest som mig förutomVåra äkta lirare.
Tar vi 3P idag har vi endå bara ett snitt på 1.2P/match, jag har krävt 1.5-2 för att ens ha chans på Slutspel, förlorar vi har vi snitt på 0,6P, woooho eller nått...
Nej, jag kommer inte vara överlycklig vid vinst, vad är vårat mål liksom, att undvika KS och hamna på plats 9-10, ja men det var ju kul....NOT, vilket mirakel...NOT.
Nej idag tittar jag på matchen för att jag älskar ishockey, inte för att jag och timrå ik har samma krav.
mikenomad: Ja just det den ja! Den där lilla tidningen som man kunde gömma i en större! Ja det var tider det. Nu får man i bästa fall rensa historiken för att mörka sånt :-(. Tänk vad dagens ungdom går miste om....
Timrå Icon: Ja fy sjutton.. vad tragiskt egentligen, att mina pojkar förmodligen inte får uppleva glädjen och spänningen med att ha skogsgömmor etc.. Well, those were the days i guess.
Blizzard: Känner exakt samma sak som du beskriver. Hittar ingen glädje, Trodde aldrig jag skulle komma till denna punkt gällande Tik. Stod o valde om jag skulle se matchen ikväll eller följa med en kompis och "sladda" skoterleder, det blev det sistnämnda. Det valet trodde jag aldrig jag skulle kunnat göra om någon frågat mig för 1/2 år sedan.
Det komiska är att jag skrev en bubbla till en vän här inne för ca 20 min sedan och det medelandet är nästan identiskt med ditt inlägg fastän jag inte läst det. Undra hur många inbitna som känner just så här?
RTS: Uppgivenheten är skrämmande. Jag har också tappat glöden. Detta känns livsfarligt för att vara uppriktig. Sladda säger du. Vill ni ha hjälp? Jag tänkte också spendera kvällen på skoter. Det rensar hjärnan och får en på andra tankar.
RTS: Ja det är sjukt egentligen, jag som är killen som snackar timrå i sömnen, allt är timrå, jag lever som timrå. Men så på några dagar nu har allt rasat. Visste inte att detta kunde hända.
Hade min skoter varit hel just nu hade jag också varit ute och lekt, inte en tvekan, nu är den tyvär inte hel så då får man väl kolla på lite skit hockey då.
Blizzard: Skotrar, p-tidningar och öl....det känns nästan som man är inne i Luleås GB! Nä nu tar vi dem!! PW spikar igen! Lundmark, Lander och Murley leker till oss tre friska pinnar!
Timrå Icon: Ääh 3P eller inte, man blir besviken endå, inte blir det bättre av att bif och aik möter varandra idag, kan dom få 0P var eller...
Murley gör självmål, Lundmark drar på sig 5min och sedan skadar han axeln, Lander kommer på efter 1:a att han är sjuk och vips så var dom ledande gone.
Blizzard: Det du skriver på slutet är ju lite av roten till uppgivenheten nu. Slutspel kan man ju glömma så att det bara sjunger i baljan, det finns inte på kartan. Då återstår kvalserien eller ingenmansland.
Kvalserien ger ett plus i kassan som förmodligen är enormt välbehövligt. Ingenmansland ger andrum och ekonomisk katastrof (?). Således kanske man borde hoppas på kvalserien...det skulle jag också göra om jag inte trodde att vi skulle åka ur.
Pine: Förra säsongen hade vi i alla fall två livlinor, Lindbäck och Sonnie/Corso. Då var det på det berömda. I år har vi varken en matchvinnande målvakt eller ett producerande forwardspar. Dessutom känns vi sämre på alla positioner än vad vi var förra säsongen. Ingen har ersatt Caslava, Piros är ju hästlängder bättre än vår uttalade förstecenter. Murley har ju verkligen tagit Sonnie plats o.s.v. Njae, det finns inte mycket som gör att mitt hälsotillstånd skall förändras.
Jag vill att Perra i den inledande intervjun är jävligt kaxig och säger att Timrå ska gå ut och ta tre säkra poäng, på samma vis som Challe gjorde innan den där fantastiska bortamatchen mot HV71 då HV vann skotten med 58-20 eller vad fan det var, men Lindbäck stängde igen totalt och vi vann matchen med 2-0
BESTÄM er för att vinna och agera därefter. Det finns liksom inte så många andra alternativ längre. Nu har vi satt oss i den här sitsen och nu vill det till att vi vinner nästintill varenda match hädanefter - det är liksom ingen önskan utan det är ett KRAV jävlar i mig.
"Niklas Rubin är klar för Kärpät. Foto: Tomi Hänninen/Bildbyrån Kärpät meddelar via sin hemsida att den tidigare SHL-målvakten Niklas Rubin skrivit på ett 1+1-årskontrakt med klubben.
Jag har hört en sämre och det var något som Frölunda hade på sin officiella. Refrängen löd helt enkelt "Frö-lun-da" och det var en massa indianer som åkte runt i videon och tacklades och sköt fladderpuckar. Ångrar att jag inte sparade den videon.
Redigerad kommentar