1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591089 inlägg · 6217 ämnen

Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15

« · 2391072 · » Till forumet

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Tom Topp: håller bara delvis med gällande Leksandsmatchen. I två perioder tycker jag vi gör ett kanonjobb för vi åker på en massa boxplay och får inte chansen att riktigt spela. I tredje kanske det var lite soppatorsk på grund av domarnas usla insats men vi skjuter faktiskt första skottet på mål efter 12 minuter. Med vår offensiva spets tycker jag man kan förvänta sig mycket mer när man skjuter +30 skott på mål.
Låst ämne

Dubbeld: Väldigt lik Bläckvard.
Låst ämne

Olle: men sen så måste man också se att laget gjorde en bra bortamatch mot Leksand, även om det inte blev några poäng! Jag skulle vilja påstå att det missflyt vi hade i förra matchen fick vi igen med råge idag!
Låst ämne

Denna min räcker gott och väl för hur Malmö summerar matchen.
Låst ämne

söder över: Gällande Alvarez i synnerhet och laget i allmänhet så tycker jag inte att man ska skämmas för tidigare sågningar, både han och laget gör en riktigt bra match. Personligen har jag slutat bli elak när Alvarez missar mål, han är helt enkelt ingen målskytt.

Sen finns det alltid såna på forumet som Zoogin som tycker att man är skyldig en avbön när tidigare underpresterande spelare helt plötsligt gör sitt jobb, där håller jag inte med. Det är glädjande att det lossnar för Dahlén och co ikväll men man behöver inte skriva spaltmeter om det så fort en spelare gör sitt jobb. I så fall skulle vi enbart skriva om JJ, Erik Andersson och våra defensiva backar (som släppt till 1 mål på två matcher).
Låst ämne

Synct: Komarek 3-0 för Luleå. Muhahahaha😁😆😅🤣
Låst ämne

Olle: Ja det handlar kanske om rollen…

Alvarez lyckades missa ett bra läge idag med. Han missade hela målet från nära håll.

Men han tycks ha köpt att det är i smeten skymmandes motståndarmålis där han ska vara. I den rollen har jag ingen invändning alls.

Den största skillnaden jag lägger märke till är annars att han vinner dueller.

Handen på hjärtat mellan november-21 och april-22 kunde man fan räkna antalet vunna närkamper på en hand…

Jag ångrar inte mina sågar av Alvarez.

Kan inte se varför jag skulle det.

Jag är däremot genuint glad att berömma han nu!

Han ryktas ta bra betalt och när han då tillför så ger det laget den där dimensionen man kanske saknar mest i offensiven.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Förra säsongen var alvarez en besvikelse men då fanns det också, initialt, andra krav på honom. I år tycker jag han går från klarhet till klarhet och har tydligt växt av en ny omgivning. Inte så att han har börjat smälla in en massa poäng men han gör sitt jobb betydligt bättre än ifjol. Sen blir det ändå dom där små Berglund JR-besvikelserna när han kan skjuta tusen skott i rad i magen på målvakten.
Låst ämne

bgs: 4917 är ju ynkligt i den jättehallen , men de är väl bättre än 419 som de var sista minuten
Låst ämne

Nisse på Mon or: Även jag har sågat Alvarez, det ångrar jag bittert!
Hade inte sett hans kvaliteter och undrade hur i helvete kan man sätta in honom i PP!?
Nu vet jag, han är ovärderlig!👍🙂
Låst ämne

EP’s mål var fint men Stenkvists…

Det var jävligt skönt!

Det är något förbannat trevligt med stenhårda slagskott som sitter högt!

Det målet var så härligt!

När backarna får puckar där dom ska vara och inte behöver sträcka sig framåt eller agera akrobater baklänges då kan det bli riktigt härligt!
Låst ämne

Nisse på Mon or: En utav våra bästa FW idag. Han har helt klart fått en nytändning, det syns väldigt tydligt, riktigt roligt att se. Det började redan på försäsongen.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Är det någon i detta forum som inte gjort det?

Han har steppat upp riktigt inför denna säsong!
Låst ämne

Kan vi fortfarande slå fast att Malmö inte är ett lag för kval?
Låst ämne

Kanske dags att pudla big time angående Alvarez. Nog inte bara jag som sågat den gode Robin.
Låst ämne

Olle: jag gillar idéen om att OJ ska spela där han får utrymme att lira mycket.

Men saknas folk så är det inte mycket att orda om.

Yalla! du ska inte lirar farmarhockey mer!
Låst ämne

Andersson: Kärnkraftverken är stängda och det blåser inget så isen har smält.
Låst ämne

”När matchen startade” *fniss*
Låst ämne

Olle: Japp, han ska tillbaka. Tycker även att Värmehed borde få chansen om Kapanen står vid sitt ord att juniorer ska få chansen
Låst ämne

Andersson: Stämmer bra det, bytte sedan namn till Vipers. Nu kallar de sig HK. Miljonären som fick upp dem i Allsvenskan och senare SHL har näringsförbud. Mycket tyder på en "Kindbergare" med vissa mindre skillnader.
Låst ämne

söder över: ser ut att ha blivit en kort sejour för OJ i löven med hartmann och Halloran skadade.
Låst ämne

Andersson: Ja, isen börjar komma ikapp verkligheten av vart dom befinner sig, snart följer laget och föreningen med.
Låst ämne

0-7 glada miner 😀
hehe
Låst ämne

RasmusVS: Ingen aning, men känns bra nu att man har allergi mot alkoholfritt
Låst ämne

söder över: njaaaaaa

Armbågen kanske följer med genom tacklingen men det är axel mot huvud som är första träffen.

Jag pudlar armbågen.
Låst ämne

Min kompis frågar om det går att blanda före-matchen-sobril med seger-bärs?
Låst ämne

Sune: SHL domarna måste vara bra jävla avundsjuka på din förmåga att hitta en konsekvent nivå!
Låst ämne

Andersson: Problem med isen igen sa de på radion.
Låst ämne

Har nått hänt i oskarshamn ? Dom visar den andra matchen nu på cmore
Låst ämne

Zoogin62:

AVGÅ ALLA!
Låst ämne

Henrik_Tikare: bästa komplimang ett bortalag kan få är när hemma supportrarna går hem
Låst ämne

JanneH: stolta Malmö supporters
Låst ämne

Zoogin62: nej jag är väl en gammal syniker som hellre drar igång motorsågen än korkar upp hyllnings-champangen
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15 Låst ämne

Började flå en älg 15.15 så missade matchen live. Sett 2 perioder och kände mig trygg med vinst så vågade mig in och läsa här 😁 Kul med islossning!
Låst ämne

Olle: Kan inte denna skamfläck OIK åka ur SHL?
Låst ämne

Bragd-Birger: mmm det blir inte akut om några av delarna funkar.

Idag fungerade försvaret klart godkänt och Malmö blev sällan giftiga utom vid chanser där det studsar lite på chans.

Offensiven var det inte något att gnälla över! Idag tog man pucken på mål!

Det blev riktigt bra!

Jag som kanske hör till gnällgänget här på forumet hade säkert gnällt om det bara var Dahlén Pettersson och Lander som levererade.

Men en match där Boyce tar en styrning i luften och gör mål då har dom stängt den dörren med.

Uppspelen kan man alltså fortsätta prata om för är dom dåliga men matchen slutar 0-7 då är det inte ett akut problem..

Fruktansvärt jävla skön match!

Fruktansvärt skönt att inte behöva dampa lös på domarna för det känns ynkligt.

Jag tycker att det ser ut som att han med det polskklingande efternamnet träffar Hartmann i huvudet med sin armbåge i uppåtgående rörelse.

Jag tycker således bedömning av situationen från domarna var korrekt…

Lander fick med sig en riktigt billig 2 framför Malmö-kasse men han fick betala med en ännu billigare 2a för Holding rätt sent i matchen så sett till helheten var det här en ordentligt ångestdämpande tillställning!

Jävligt bra jävligt stabilt!
Låst ämne

JanneH: oj oj oj, äntligen en positiv kommentar från dig!🙂
Det är man inte bortskämd med!😀
Låst ämne

Zoogin62: vad är det du saknar i kommentarsväg känner du?
Låst ämne

Olle: Jag är naturligtvis glad över denna seger!
Även fast jag tycker att Malmö var jävligt bleka
En sak som jag är förvånad över är att de flesta och största domedagspredikanterna blir helt tyst!?
Tänker närmast på dig, snushane, Sune m.fl.
Är det bättre när vi förlorar och ni kan "spy galla" eller har du nån bättre förklaring
Låst ämne

Olle: tycker nog att Malmö var tunga och jobbiga från början, men vi höll dom mestadels på utsidan! Sedan så var det här en sån match där det mesta gick emot Malmö. Men att kasta in en iskall målvakt mitt under en femminuters utvisning, det borde vara årets hjärnsläpp!
Låst ämne

Dubbeld: exakt, vem fan kan hantera mobilen i sån här glädje yra.
Skapligt skön hemresa för laget!
Låst ämne

Linkovich: inte oväntat tyvärr när man såg smällen
Låst ämne

Olle: Hartmann hjärnskakning :(
Låst ämne

Tom Topp: fantastisk islossning ikväll! Dahlén äger banan och framförallt sköt han precis hela tiden så det var glädjande. Vi fick några skott från blå som går in och det är alltid kul. Hanzl får också det att släppa i offensiven. Sen blir det ju en konstig match när vi avgör med 3 mål i PP inom loppet av 5 minuter, från 0-2 till 0-5 och efter det blev det ju en ganska slät historia. Hoppas nu man kan bygga vidare på detta även om Malmö var riktigt svaga ikväll, även långt innan matchen är avgjord.
Låst ämne

Jag är fortfarande nykter , men så ##% glad när JJ motbevisar allt och alla . Målvakterna är timrås svaghet i år ... jovisst . Lätt topp 3 i ligan
Låst ämne

Tom Topp: Tänkte precis samma sak. Alla är väl nöjda nu i princip och har inget att klaga på. Vid förlust ska alla in och klaga och skriva av sig. Speciellt de som alltid är pessimister
Låst ämne

Dubbeld: kan tänkas! 😄
Låst ämne

« · 2391072 · »