1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590541 inlägg · 6216 ämnen

Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15

« · 2391188 · » Till forumet

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
sargad: Precis. Han undviker helt enkelt att ta upp ämnet. Det hade ju lätt kunnat bli en "elefanten i rummet" av det, men han sköter det på ett professionellt sätt 👍
Låst ämne

Hörde att Malmö kommun kallat till möte idag och på agendan står byte av riktnummer. Tydligen vill man ha något som beskriver malmöiterna bättre än nuvarande siffror.
Var man fick det nya förslaget 07 ifrån har jag dock ingen aning om…
Låst ämne

Rip Kirby: Kollar på postgame-intervjun nu och jag tycker Kollar sköter det utmärkt med tanke på förnedringen dom just fått utstå, respekt.
Låst ämne

Det hade varit jättekul om vi lyckas ta 3p mot Luleå på torsdag och sedan vända hem och ta ytterligare 3p mot Rögle. Då är vi uppe på 18p och säkerligen på en 7e plats i tabellen med en match mindre spelad än hälften av lagen. Vi behöver verkligen få till en vinst-streak nu så vi kan fortsätta mala på.
Låst ämne

Zäta75: Och på lördag är vi huvudmatch på CMore, bara en sådan sak ;)
Låst ämne

Rip Kirby: jo finns på Timrås hemsida.
Låst ämne

Andersson: Ingen PK ute från matchen igår än? Hade ju varit kul att se om Kollar visar någon reaktion på domarna. 😆😅🤣
Låst ämne

Dubbeld: God morgon alla härliga timråiter! Har ni nyktrat till efter vår sköna kross igår? Nu är vi med i matchen igen. Ett par till 3 poängare på det här så. Helst redan mot Luleå på torsdag
Låst ämne

Hjärntrappan för Hartmann så vi bör väl kalla hem OJ
Låst ämne

Villervalla: föratt jag har 10 biljetter och kan inte välja sittplatser på lånsidan. Allså kan inte välja H Vänster - I Höger - C Höger och B Vänster.
Låst ämne

Villervalla: Långsida/Kortsida
Låst ämne

Zoogin62: Vi vinner ju när jag spyr galla, så det kommer jag fortsätta med. Har gärna fel bara vi vinner👍🎉🎊
Låst ämne

Villervalla: Tackar mig själv efter vinsten igår. Utan min utskällning av spelare och ledare hade det aldrig gått. Nu är vi på banan igen. Så tack till mig själv igen. Älska Timrå IK alltid.
Låst ämne

HKN: Vart står det vart du inte får sitta, jag tycker det ser ut som det är valfritt.
Låst ämne

Uppdaterar min egen post
Statistik JJ
Matcher 8 V/F 5-3 / GAA 2.09 / 92.1 % / 1 Nolla
Låst ämne

Olle: Alltså Timråiter kan ju inte annat göra än att erkänna att sossarna i Timrå räddat vår hockeyförening både en och två gånger, då i det offentliga rummet. Misstänker att det kan ha delats ut några allmosor även bakom stängda dörrar.

Men

Torskars hade sannolikt gjort någon NHC-liknande hall för kommunens pengar. Baserat på hur det ser ut i hockeysveriges mindre orter.
Låst ämne

Måste bara nämna att det var en fröjd att se en Dahlén som vågar vara lite ego och utmana/själv ta avslut ikväll. Sättet han själv sökte sig in i banan resulterade bland annat i hans mål i första, plus några till fina aktioner bland annat stolpskott. Bådar riktigt gott för hans del om han fortsätter så.
Låst ämne

kattan: Hur ser det ut med utlåningar nu för tiden? Det kom väl några nya regler som begränsar hur många lån man får göra från SHL.
Låst ämne

Oakleafer : Det måste väl bli så? Har inte följt löven. Har han levererat där?
Låst ämne

kattan: det får man ju hoppas..
Låst ämne

Sputnik: Visst fan plockar vi hem Johansson en stund nu? Vore onödigt om vi ska behöva åka upp med 11 forwards till Luleå och böka på. Eller att man lyfter fram någon annan junior.
Låst ämne

Håkkybåkky: Hjärnskakning på Hartmann, kommer följa hjärntrappan och missar matchen på torsdag mot Luleå i allafall.
Låst ämne

Håkkybåkky: han har fått en hjärnskakning stod det i ST. Så han kommer med största sannolikhet inte vara med på Torsdag
Låst ämne

Stort plus på Boyce idag. Enorm glädje på sitt betydelselösa 0-7 mål, han har inte vikt in årorna! Kul att se.
Låst ämne

Andersson: Kanske har avhandlats tidigare i tråden, men pallar inte scrolla: Ngt nytt om Hartmann?
Låst ämne

Pinaceae: 2,09 tror jag det stod
Låst ämne

Brodda13: mmm! Det är riktigt mumsiga baljor det där!
Låst ämne

Pinaceae: Aha då förstår jag gällande KHKs ekonomi men faktum kvarstår ju att Oskarshamn skulle lida kortsiktigt om dom blev tvungen att bygga ny arena (om dom inte får kommunen att ta hela smällen) och ”kort sikt” är ju allt Oskarshamn har.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15 Låst ämne

Andersson: GAA på JJ?
Låst ämne

Olle: "det ledde (indirekt) till att dom gick i konkurs."
Nä, det där är ett påhittat skäl från KHKs sida för att få en offerkofta.
Kommunen tog den absoluta majoriteten av kostnaden för hallen. KHK hade dessutom knepig ekonomi redan innan, vet att någon och eltifoso gått igenom det här för något/några år sedan.

För övrigt önskade torskars att de kunde få hjälp att motivera kommunen att bygga ut sin hall eftersom de halkade efter ekonomiskt med så få platser.

Så det där hallkravet gjorde nog gott för klubbarna i slutändan.
Låst ämne

Börjar bli stabila siffror på JJ 8 matcher / 5-3 / 1 nolla / 92,1 %
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Han var smart, kände till lagets form och var matchen var på väg, så han Schemitsch.
Låst ämne

Pinaceae: jag vill fylla på i oskarshamnshatet. Karlskrona hade krav på sig att bygga ny arena när dom gick upp och det ledde (indirekt) till att dom gick i konkurs. Oskarshamn har väl fått dispens på samma krav och det betyder att man nu kan ta med sig flytmadrass när man ska kolla hockey i den skithallen eftersom isen smälter?
Låst ämne

Fråga; man betalar 2500- för 10 (pott) biljetter och man får inte sitta på H Vänster, I Höger, C Höger och B Vänster. Resten kostar ju redan 260 vuxna och 210 ungdom? Varför betalade jag 2500 för 10 biljetter? 260x10=2600.. tydligt info om långsidan saknas.. det var faktiskt inte snällt av Timrå ik
Låst ämne

Henrik_Tikare: Finns det möjligen en viss humor i att det här är reklamen som parats till kvällspostens artikel om att Malmö är inne i en svacka?
Låst ämne

söder över: tycker nästan Stenkvists var snyggast idag haha men då är jag ju jävligt svag för slagskott från backplats upp i krysset också 😉
Låst ämne

Henrik_Tikare:

"Kärnkraftverken är stängda och det blåser inget så isen har smält."

Hur kommer det sig att all övrig el fungerar i hallen?

Var garanterat ett försök till time out. ;-)
Låst ämne

Pinaceae: jag var lite kritisk mot ante tidigare då han sågade domarna i match efter match men Fillander i paus mellan andra och tredje mot Luleå säger alltså att medicinen för att vända matchen är att ”gå ut och köra över nån jävel”. Wikegård tyckte det var coolt men jag tycker det börjar låta som att bönderna nere i Oskarshamn börjar svettas. Stänger man ner kedjan med Karlqvist så är det bara ett allsvenskt lag kvar. Måtte dom äntligen åka ur denna säsong.
Låst ämne

JanneH: Hade Pantzare inte knäat vår bäste målskytt i huvudet, så hade jag varit mer accepterande av utgången. Dock aldrig gillat lag som har Wimbledon FC - mentalitet.

Att de sedan haft historiens mest lyckosamma första säsonger är närmast overkligt.
Låst ämne

Pinaceae: ja men framförallt är väl ingen av oss bitter över att de där tandlösa småländska jävla bonnläpparna är i hockeyns finrum på vår bekostnad... "ja e inte bitter"
Låst ämne

mattias - 74:

"
När Malmö för 18 år sedan förlorade med sju mål (1-8) var det även då mot Timrå. Sanny Lindström öppnade målskyttet.
"

Mys! Kul att åka ner till Skåne och visa varför de aldrig borde köpt ihop ett lag från början.
Låst ämne

JanneH: Gillar OINK men föredrar torskars.
Låst ämne

Olle: ja och glöm inte att "det går fort i hockey". Ett bra exempel på det är när jag imorse satt här och läste ett inlägg (kommer ej ihåg från vem och även om jag gjorde det skulle jag ändå inte hänga ut någon), där vederbörande frågade varför inte Patrik Karlqvist m fl inte behövde nån uppstarts period utan kunde producera direkt från seriestart. I min besvikelse över våra stjärnors frånvaro i målprotokollet tyckte jag hans fråga var förbannat bra... efter dagens 7-0 mot MIF och OINKs 1-4 mot Lule så ligger OINK näst sist och vi 10a. Så jävla bra är tydligen inte Karlqvist och Co. trots allt 🤣 ... "det går fort i hockey" 😉
Låst ämne

Olle: ja vi har en förbaskat tunn trupp! Fast det känns bra att Edfeldt har gjort det bra, dom minuter han har fått!
Låst ämne

Tom Topp: tycker OJ borde fått chansen redan innan dom här skadorna men ja, han har sett vass ut dom få minuterna han fått. Den enda turen i oturen är väl att det inte är på backsidan vi fått dom här skadorna för då hade vi varit illa ute.
Låst ämne

Olle: skadorna oroar just nu, även om jag tycker att det ska bli kul att OJ får en ordentlig chans. Jag tror mycket på honom!
Låst ämne

Tom Topp: Leksand är inget dåligt lag men det finns inget lag i den här ligan som är så bra att dom inte släpper till ett skott på 12 minuter när motståndarna jagar kvittering. Vi hade också våra chanser att kvittera tidigare i matchen med 5-6 pucktapp i Leksands zon där vi inte kan ta vara på chanserna, vi bränner två frilägen och missar nån chans med helt öppet mål. Med det i åtanke vill jag nog ändå hävda att vi faller på vår egen ineffektivitet snarare än att Leksand spelar en bländande defensiv. Som sagt, dom släpper ändå till 30 skott på hemmaplan med bara ett boxplay (?) på hela matchen.

Men! Desto trevligare med rejäl islossning ikväll även om Hartmanns skada lägger sig lite som en blöt filt över hela tillställningen.
Låst ämne

Olle: men Leksand är också ett bra lag, framförallt med publiken i ryggen!
Låst ämne

« · 2391188 · »