Hemma igen. Kändes som att vi stal tre poäng idag. Men gärna för min del. Stal sittplatserna i bussarna hem också. Kände mig som Kung i Timrå-tröjan bland diverse MIF-halsdukar. Har alltid betraktat Malmö Redhawks som ett ödmjukt gäng. Trevliga arrangemang, ibland sköna poäng att hämta, ingen publik som vill starta jävel etc…
Kerstin_k: ja Lyytinen var ju ett rejält lyft på backsidan så där finns det kanske ett behov. Om inte annat för att vi även behöver lite bredd även på backsidan. Forwards uppsättningen är väl fortsatt bland de bästa i SHL men jämfört med t ex Växjö har vi en tunn back besättning.
JanneH: Enig. Nästan hellre att man vill ha tillbaka några Stockholmslag i SHL(det tar emot att säga). Hade det velat sig illa hade Västervik kunnat gå hela vägen med sitt själadödande spel när vi gick upp. Västervik sinnebilden av ett småländsk rövgäng med 900 pers i snitt på läktaren. "Roligt" med derbyn mellan Västervik, OIK Växjö o HV🤮
297: exakt, HV har jag väldigt svårt för, ända sen bataljerna under 00-talet med skridskoskenan som kulmen på lidandet. Men jag får ogilla lite i smyg, eftersom frugan är smålänning från början, så halva släkten hejar ju på skrotgänget. Men kanske bättre att Oskars är kvar nästa säsong som sagt.
kulltorp: OINK är i SHL på våran bekostnad. De fick en fribiljett pga Corona. Jag har inget till övers för Six Finger Banjo i Dövik men småländska jävla bönder har vi fan nog av i SHL. Jag vet i fan om jag inte hellre skulle se Mordor ta OINKs plats.
erathoo: Ser gärna att Oskarshamn blir kvar ändå. Tror de kommer bli ett av bottengängen nästa säsong. Det går inte att ersätta bärande spets säsong efter säsong utan att en bärande stomme.
Karlkvist och Soumela mfl kommer ju alla lämna och jag tror inte de kommer lyckas fylla de luckorna på ett bra sätt denna gång. Deras problem är ju att de har för liten hall och färav sämre budget än övriga lag. Därav uteblir en tydlig satsning och man kommer aldrig lyckas behälla sin spets därför.
erathoo: Karlkvist känns lite som en Dick Axelsson 2.0. Inte vidare snabb, ser stundtals nästintill lat ut, men skicklig med puck och sätter likt förbannat mål på halvchanser.
erathoo: Den är knivig. Man vill ha ner LHC i skiten, samtidigt vill man ha ner OINK i skiten. Sen vill man att HV71 ska vara kvar i skiten. I långa loppet vill jag ha två kvallag klara tidigt. Klarar vi oss från kval är jag nöjd, allt annat är bonus.
Det blir intressant att se om kapanen hittar nyförvärv under uppehållet.
Kerstin_k: Fick uppgifter på att Juolevi var tänkt som förstaval före Lyytinen. Och att det sket sig på det. Men det kan ju vara jättefel iofs. Kan vara att Juolevi fejkat sin "skada" och är redo att flyga hit under uppehållet.
Synct: ja det börjar lukta topplag över detta. Istället för att torska när man gör en bra match så tar vi 3 fucking poäng trots en mindre bra insats. Det gör man INTE om man är ett lag för nedre halvan av tabellen utan sånt är det bara topplag som lyckas med. Säsongen är lång och poäng man plockar när spelet hackar är lika mycket värda som när vann går som tåget.
Skönaste stölden som man kan göra perfekt gå på uppehåll med en sån seger Johansson 5+ Tim 4+ Svensson 3+ Strömberg 2+Lander 1+ övriga godkänd för kämpa trots man hängde mot repen var nere på nio
Vilka hejar vi på i kväll? Håveåå eller Färjestad. Jag hejar på färjestad. Kan inte släppa att håveå slog oss några år i rad i slutspelet runt 2005 med hjälp av domaren.
Sputnik: Ja, fenomenet är på riktigt rätt märkligt. I mina interna gruppchattar ser jag också att jag snarare klagar än hyllar. Rätt absurt beteende. Det slutar nu. Vi får göra hur jävla dåliga perioder som helst så länge vi fortsätter ta poäng och de fortsätter producera.
9908: Ja och nånstans får man se ännu mer positivt i det hela. Här sitter vi och önskar mer ur våra hemvändare men sitter ändå inför landslagsuppehållet med en topp 5 plats i handen.
Förlunda utbuat i sin egen hemmaarena till exempel. Ja allt är relativt i slutändan.
Sanny klassar hemvändarna i Timrå som ”succé”. Upplever själv att många förväntar sig mer, och upptäcker att jag själv också hittar mig själv i ett mer förväntande stadie snarare än ett tacksamt. Egentligen, vad fan håller man på med? Lander Dahlén och EP är internt topp 3 bästa poängplockare. Vi har tagit poäng senaste 8 matcher av 9 (varav 7 av dem är vinster).
Nej. Det här är ju såklart fantastiskt, och våra grabbar är så sjukt fina även om allt inte stämmer hela tiden. Fan vilken fin lördag och vad jävla trevligt med ett uppehåll!
Brodda13: Håller inte med, visst spelar de ett fysiskt spel men tycker de idag hade bra forecheck och bra passningsspel. De etablerade ganska lätt och vann tillbaks puck ofta. Sen hade inte Timrå idag spelet att ta sig förbi forechecken mer än ibland.
söder över: Haha. Tror det blir rätt tråkig underhållning faktiskt. Av alla intervjuer jag sett med Erixon så ser han inte ut att trivas bakom kameran alls. Rätt fåordig överlag. Keep it simpel, lite som hans spel på isen.
The great one: jag tänker inte säga att det var min förtjänst att vi vann men ni förstår ju själva att om man går ut och säger att man ska splitta på förstalinan och sen gör dom ett drömmål så att vi vinner matchen…då är det min förtjänst att vi vann.
Men hörrni, vilken trevlig kvällsjävel det här blev då! Gled in i hallen i god tid, käkade lite buffé, fyllde på stashet av nödvändiga produkter för klädnad och heminredning, kollade värmningen. Grabbarna såg laddade ut. Modoliderna ... | #Läs mer ·
Fattar inte riktigt vad du vill ha sagt nu. ÖFK vann matchen och är klart för kval. Bra så eller?