Sputnik: Hoppas innerligt inte detta var ett tecken på att hela grejen kring Ante-gate snarare stulit energi än att ha gett det. Ante har sett rätt energilös ut ett tag dessutom.
Hur påverkar det gruppen och Ante när det kommit ut att "bärande" spelare varit med och gett input till förändring?
Hoppas detta bara var ett undantag. Annars har jag en känsla av att Ante kanske inte står i båset innan säsongen är över..
cloon: Jag var väl en av de som inte ropade på Svensson. Tycker han fått lite väl mycket cred när sanningen är att han bara spelar riktigt bra typ var tionde match. Lyytinen däremot anser jag vara enormt viktig för det spel vi spelar. Sen är inställningen såklart det avgörande och där kan man spekulera i vad det beror på. Känns som spelarna redan haft sin julfest när man kanske borde haft den efter matchen mot Malmö istället. Nu är det som att spelarna kom med med inställningen att de skiter i allt och hoppas att inte så många såg vad som hände.
Jåkkinen: Jag orkar inte kolla upp det idag, men 2 mål på under 2 minuter är väldigt vanligt i alla fall så jag tror att 3 händer oftare än vad du tror.
Lag (inkl tränare) som har gett upp lyckas nog väldigt sällan med det i och för sig.
1-1 är han fel i positionen och styr pucken någonstans där han inte har kontroll över vart och följer upp det med att sparka in den… Tror att man tränar på den där biten som målvakt att inte göra massa rörelser när man inte har koll på vart pucken är.
Men skit samma…
Wedin fri
Pettersson fri
Dahlén bra lägen
Inget avslut man direkt impas av…
Fjärde linan med Oliver och co var jätte naiva med idag.
Backarna var jättemjuka.
Det här var en patetisk insats.
Ingen får godkänt!
Ante inkluderat!
Skam att visa upp sånna här insatser! Harnefjant och Folkedanz behövde inte ens vara så dåliga som dom brukar…
Jag skulle gärna se att Marklund får gå direkt och Ante får hjälp av någon som bryr sig om hur matcherna ser ut.
Vårens matcher är viktiga och det vore kul att se det speglat i lagets insatser.
Röda Tallen: I ett lag som har SÄMST effektivitet i hela serien så är det magstarkt att se en målskytt komma tillbaka till laget och prestera 1 mål på 12 matcher. Var det inte i öppen kasse han gjorde sitt enda också? Eller ”magstarkt”, det är en besvikelse. Det var ju med Wedin som vi skulle befästa oss i toppen men han har bara sumpat målchanser sen han kom tillbaka. Köper att han var ringrostig första 3-4 matcherna men när han fortfarande inte presterar ett skit efter 12 matcher så måste man börja ställa samma sorts krav på honom som dom andra dyrgriparna vi värvat.
Labban: Som jag skrivit många ggr under matchen så saknas Lyytinen mycket idag. Han betyder mycket för stabiliteten bakåt. Och Hållander för sitt slit och skridskoåkning. Vi saknar någon som går i bräschen och visar vägen idag. Samt en coach som kan tända och motivera laget.
Fy fasen vilken sur förlyst. Vi ger bort matchen mot ett svagt lag. Första förlusten på länge mot Malmö när vi hade chansen att rycka ifrån vissa lag i botten.
Labban: nja det är inte spelarna som är borta som är skillnaden. Vid senaste förlusten ropade alla på Svensson. Det är inställning som gäller i hockey och den hade Malmö ikväll.
Zäta75: Du säger Lyytinen Hållander är saknad håller med men inte Strömberg saknad haha du ska inte inbilla mig vi vunnit ikväll med Juel när backsidan är PISS RÄDDA SVAGA MJUKA
Tycker Lyytinen saknas enormt mycket. Han är en sån universaltillgång i spelet. Svenssons tillbaks men han gör väl inte sin bästa match direkt. Sen har vi ett gäng strulpellar där bak som behöver en sån som Lyytinen att lära sig av hur man spelar behärskat med puck.
Ante kastar spelarna under bussen, "Jacke gör självmål" "vissa spelare har gått på jullov", säg som det är bara du lyckades inte få spelarna redo för match
297: Håller med dig. Wedin måste börja göra mål. Mot Modo hade han tre klockrena lägen mitt i slottet. Alla i magen på målvakten. Frilägen missas hela tiden. Man kan inte bara jobba hårt. Då blir man en Päjärvi.
Nisse1: Ja sett ut såhär de senaste säsongerna. När man har chans att dra lite i tabellen och knyta ihop säcken så faller man ihop som ett korthus. Aldrig sett något så motivationstyngt lag. Ett lag som FBK som kanske är skickligast i serien åker och gör jobbet mot Modo. Men vad gör vi som har visat vad vi kan och att vi kan fightas i toppen? En plattmatch.
297: Han har varit bäst på plan i många matcher som sagt. Otroligt nyttig. Poäng lär komma om han fortsätter såhär. Han blir bättre och bättre har ju nyss kommit tillbaka från en lång skada. Ge honom lite mer tid bara
Även om han inte fått den utdelning man förväntar sig så försöker han ju i alla fall. Idag är det ju bara han som åker skridskor av forwards. Ingen annan försöker ju.
Men visst; lite mer utdelning hade man önskat sig.
297: Skönt att för en gångs skull kunna säga att någon har sopfel. Nu känns det lite som att du kastar tärning. Han är bäst i Timrå i kväll. Igen. Den enda med någon slags energi.
Timrå Isstadion: Tror tame faan att nästan alla i laget vill ha en förändring i coachningen 👍 jag tror att Ollie e rätt man på rätt plats nästa säsong! Brukar inte klyva näbb om Ante men ikväll har han slagit den sista spiken i sin kista!!! USELT HELT ENKELT MED HANS COACHNING 🤬🤬🤬
Zäta75: Vad har han producerat sen han kom tillbaka? Efter en säsong på träningscykeln? Inte ett skit har han producerat. Och innan nån säger att han faktiskt gjort 3 assist, det är mål som förväntas från honom.
Kerstin_k: Tänker vara den första som säger det. Anton Wedin är en kostsam flopp för Timrå. 11 matcher och 1 mål. Han får hur mycket speltid som helst, han har också haft hur många målchanser som helst från match 3 och framåt.
Är det inte dags Fille får en egen ramsa/sång? Vår ene rekordhållare har ju sin "Jonte, Jonte vår idol" men Hållander är verkligen också värd en. Spånade fram denna under söndagspromenaden nyss. Melodi "Vittring" med Magnus Uggla