1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Malmö Redhawks - Timrå IK 2025-02-15

« · 2822505 · » Till forumet

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2025-02-15
Lomond: Fram med en Norrlands och varva ner. Play in? Not a chance!
Låst ämne

Eugen Sandberg: Tänkte samma tanke. Det såg lojt ut. Laddade du upp i Köpenhamn igår?

Sedan, med nio omgångar kvar, så törs jag säga att "in your face-hockeyn" är död - om den någonsin levt. Just nu känns det som Timrå förlitar sig på en stark defensiv, grym målvakt och snabba spelvändningar.
Låst ämne

Sanyet: Örebro ska man bara heja på i yttersta nödfall
Låst ämne

Känner stark oro över att det inte verkar finnas någon kraft i benen. Inte ens Hållander kommer fram. Lagfest igår kanske?

Å andra sidan tycker jag det sett ut såhär mest hels säsongen. Övertygar sällan men vinner ändå. Eller som idag, kändes som förlust redan efter första minuten.

Jaja, det är bara hockey.
Låst ämne

Kom igen Örebro Luleå o Rögle nu då.
Låst ämne

P A: Om man inte har nåt liv utanför hockey ja. ;)

Det är bara att ladda om. Sorg tillhör hockeyn! Äta god mat, dricka gott och njuta!
Låst ämne

Sanyet: f_cking turgubben Challe. Modo Hockey kvar i SHL 100%! Kan inte hata lillebror som många andra gör. Vi behöver dem å dem behöver oss. Derbyn är en viktig faktor för alla i hela Västernorrland. Huvudsaken är att vi är bättre än dem sett över säsongen och tar oss till slutspel. Forza Timrå Ik 👊❤️🏒
Låst ämne

Karlsson74: ni måste sluta ta betet. Oavsett resultat och hur det sett ut är edlundpojken här och trollar om Dahlén.
Låst ämne

Degenerate: Vi slog Rögle på bortaplan där deras supportrar skrek "visa hjärta"! Det händer inte bara Timrå. Hur jag tycker dom spelade? Inte tillräckligt bra. Är jag som flera andra som går bananas så fort det blir förlust och tror att vi ska kvala? Nej.
Låst ämne

Andersson: Japp, absolut. Jag hoppas verkligen på våra länsvänner från norr. Hejar faktiskt på dem förutom mot oss såklart. Modo ska vara kvar i SHL till 100%
Låst ämne

Edlundpojken:om du nu spelat hockey på.någon nivå så skulle du för det första ha koll på vilken typ av spelare Dahlen är ..(eftersom du tog upp honom som exempel)
Han är ofta rätt osynlig i matcherna.
Och för det andra och för det andra förstår att det är tränarnas ansvar att använda spelarna rätt..kanske ge heta spelare mer speltid. Man ska inte vara garanterad massa speltid bara för att det står tex Dahlen på ryggen..
Fast sådan a enkla saker ser man kanske inte om man bara "spelat" hockey?
Låst ämne

KulltorpsOlli: Räcker att säga bedrövligt!!!😈

Från spelarna och från Jokinen! Och några av våra s.k. "ledande" spelarna är ruskigt bleka...

Tror tyvärr vi får rikta in oss på play-in dessvärre.
Ruskigt besviken på detta uppträdande 💣
Låst ämne

Olli Nomadinen :
Sätt Lander och Dalen på bänken tills dom stoppar upp lite grann. Dalen måste tordas gå in i kamp vid sargen annars kan han spela med Sundsvall. Lander är en skugga av sitt tidigare spel.

BARA TIKARE
Låst ämne

Kung Challe. Väl värd! Rönäsa hem i bussen ikväll.
Låst ämne

Rico01: Hur tycker du att dem har spelat? Så jävla döfött så det är inte sant
Låst ämne

Perspektiv på Timrås förlust:
Hade man hållt på Modo hade man tagit bilen till Höga Kusten-bron och hoppat.
Tappar till 3-3 med sex minuter kvar.
Tappar in 3-4 med två sekunder (!!) kvar.
Låst ämne

solbacken: Så HV och Rögle räknas som... en match?
Låst ämne

Sanyet: det är det som är tjusningen med hockey
Låst ämne

roger_sundsvall: Nästan ofattbart!.
Låst ämne

Labban: Nu vet jag inte hur Lander är i omklädningsrummet, på träningar etc men i matcher...på isen och i intervjuer är det tungt att konstatera med då är han inte kaptensmaterial längre
Låst ämne

Sanyet: Hellre Linköping /ÖREBRO MOT hv I KVALET
Låst ämne

Hank: Är man besviken på allt? Ja!!

Heja Leksand!!
Låst ämne

Erre92: Det blir lätt så med all beröm dem fått. I denna liga är motivationen viktig eftersom det är liten skillnad på kunskaper. Motivation slår klass i SHL. Fast det var en riktig usel match rakt igenom!
Låst ämne

Sputnik1:
Varför kan inte Timrå spela två matcher i rad.

BARA TIKARE
Låst ämne

Va gör modo? ASG*
Låst ämne

Sanyet: Sjuuuuuukt tung torsk där
Låst ämne

Yeeessss! M0d0 nollade med 2 sekunder kvar!
Låst ämne

Lander är en gåta. Måste ha hänt något. Förra säsongen var likadan. Saknar Lander som snurrar upp försvaret med enhandsfattning och gör mål då och då i ren frustration. Lander som är svart i ögonen och förbannad i intervjuerna. Nu verkar han betydligt timidare och säger att laget måste lyfta sig lite slentrianmässigt. Lander är en ledare och vi behöver Ledare som tar tag i gruppen just nu och stakar ut vägen. Även om Jokinen måste steppa upp sitt game gällande matchcoaching är det spelartruppen som måste ta tag i det här för en förändring. Det Jokinen kan göra är att blåsa av en hårtork, men någon av spelarna måste kliva fram ordentligt i omklädningsrummet.
Låst ämne

Inför nästa säsong måste vi bygga om backsidan....tror en hel del av problematiken sitter där.
Alla finnar bort och in med två rörliga killar med bra skott.
Hur sjutton fick Malmö tag i Lassi Thomsson t.ex?
Låst ämne

Labban: Precis så.

Jag är bara väldigt orolig att ryktena om att vi jagar Westfält också stämmer.

För om Eriksson och Westfält är kommande säsongs centrar ihop med Emil.P och Lander.

Ja då är risken väldigt stor att vi kommer få spela negativt kval.

Naivt rent sagt av firma Jokinen/Kimmo
Låst ämne

Sputnik1: Lander är väl största besvikelsen bland "stjärnorna", Jonte inräknad. Annars, töm och glöm ikväll. HV tog två p av Saik, mkt bra! Känns förjävligt men ikväll håller man på Luleå. Vinner de så är inte den här kvällen helt nattsvart
Låst ämne

Sputnik1: men om första kedjan eller andra visar noll intresse, motivation varför ska de då in och spela?

Svårt att översätta vanliga jobb med elitidrott.
Men det jag menar är att viljan, motivationen måste komma från spelarna själva.
Inifrån
Låst ämne

Sputnik1: Nej jag kan börja undra om inte vi har nån/några som gör att laget blir dysfunktionella eller tappar fokus på vad som är viktigt.

Ibland ser det ut på vissa spelare som att dom är bortskämda snorisar som åker runt och protest-spelar och gör saker halvdant för att demonstrera
Låst ämne

Lander 2023 / 32 poäng
2024 / bra spurt , 25
säsong 2025 / 9 matcher kvar 16 poäng

Nu är det ju mer än bara poäng men de går ju åt fel håll
Låst ämne

Bragd-Birger: Förra säsongen så intalade jag mig att det var soppan kring Ante som var anledningen till Landers oinspirerade spel.

Men nu vet jag inte alls längre.
Låst ämne

Andersson: Nej. Från första till sista sekund. Ingen spelare gör en gedigen insats. Klart att man inte vinner matchen om man inte visar tillräcklig vilja och tar felaktiga beslut gång på gång. Sedan studsar pucken pågarnas väg idag. Känns som grabbarna inte riktigt orkade hålla samma tempo som senast. Men vi vinner nästa match, hoppas jag!
Låst ämne

Bragd-Birger: jo lagen under knappar in på oss, och om bara några omgångar kan vi vara nere på åttonde plats om det vill sig illa.

Hade stora förhoppningar på denna säsong men känns som vi i slutändan kommer att vaska andra säsongen på raken.

Jokinen MÅSTE börja bli en aktivare matchcoach.
Låst ämne

Offerlamm: Precis, men sen har väl alla sina uppgifter, även på en "vanlig arbetsplats".

Angående att matcha 4:e kedjan så hårt i en push för att hämta igen underläge.

Så sätter man ju inte in Receptionisten på sjukan för att ta läkarens uppgift med en kritisk och livshotande operaration...
Låst ämne

Det märks tydligt att Malmö är ett riktigt förlorarlag med Kollars intervju i tanke. Där han säger att om dom spelar som dom gjorde idag kan dom slå vem som helst. Dom var kissekassa. Fanns inget dom gjorde som imponerade. Möjligtvis hur dom maskerade alla hakningar och fasthållningar, men å andra sidan dömde Wedin. Så näe, då kan man åka på en timråspelare och få med sig 5 min kneeing.Då imponerade Hartman och hans lina 15 gånger mer på mig och då kamma dom hem noll.
Låst ämne

The great one: Har vi inte sagt det här inne i två säsonger nu? Att vi har ett felbyggt lag. Det är ju jäkligt kul att Dahlén och Hållander är med i toppen i poängligan men alldeles för sällan spelar Timrå som ett lag. Man ser på Hållander när han gör sina soloräder, han är jävligt less. Han är ett proffs så han ger ju fortfarande 100% men han är ofta helt ensam med den där inställningen. Och det är fan 100% en coachfråga. Det man tog in Jokinen att göra, omvandla slöheten och lojheten till en brutal maskin, det har han misslyckats kapitalt med.

Vi har ingenting i ett slutspel att göra. Fan lyssna på Hartmann i intervjun efter match. Lite slentrianmässigt står han och förkunnar att Timrå har ”grejer att slipa på”. På frågan ”vilka grejer” så rabblar han upp typ..,allt. ”Öööh hemgångar och kassen och ja urspel och hemgångar och ööööh”. Verkar inte ens förbannad över torsken. Hade säkert låtit likadant om man intervjuat någon annan i laget också. Underhållningsvärde = NOLL i Timrås produkt just nu.
Låst ämne

Sputnik1: lite skillnad att gå från lovande fjunis i HA till att vara en avgörande faktor i SHL. Av det jag sett hittills av Eriksson ser han ut som OJ brukar göra, bra intentioner då och då men ingen som utmärker sig på isen genom att göra sin gubbe eller vara någon särskild prickskytt. Men ung är han så kan säkert bli bra med 10 kg mer muskler och några år i Hockeyallsvenskan som assisterande kapten.
Låst ämne

Jag har försvarat Eronen ända fram till nu. Nu är jag för att inte förlänga.
Anton Lander har kontrakt till och 27/28. 3 säsonger till. Det måste brytas tidigare. Från toppcenter i landslaget till medioker som 3e center på ett par säsonger. Det skrattar man inte åt.
Blir lite jobb för Kapanen att bygga om detta.
Låst ämne

The great one: Ja vinner vi resten har vi förlorat 1 av dom, sarkastisk kommentar antar jag?
Låst ämne

The great one: det största orosmolnet är väl Lander. Årets forward förrförra säsongen, därefter en utveckling rakt ner mot källaren. Den förlängningen känns ju "sisådär".

Sen kan man ju undra varför Jonte, för andra året i rad, blir sämre och sämre ju längre säsongen går. Han leder inte laget på något som helst sätt.

Har så smått börjat ge upp säsongen. Är inte ens säker på att vi tar oss till kvartsfinal. Det är en fruktansvärt dysfunktionell hockey vi spelar nu, och har så gjort dom senaste 10 matcherna.
Låst ämne

mif gäspar till sig 3poäng,
ohotade bakåt,timrås förlamning
Låst ämne

The great one: Brynäs verkar vara i en svacka nu....
Låst ämne

"Den är väl inte helt usel"
Jag älskar Barre men den kommentaren förklarar mycket om vi tycker detta inte var så illa...

Iofs kanske han ser det från sin kedjas synvinkel för dom var fan det enda positiva i hela matchen
Låst ämne

Sputnik1: Dom snittar 6809 före denna match.
Låst ämne

Karlsson74: jag har spelat hockey flera år. Frågor kring det ? Tränaren har ansvaret ja men om du som spelare inte gör ditt jobb så är det väl du som spelare som gör ditt jobb riktigt ?
Låst ämne

Tar vi Brynäs och Leksand har vi vunnit 4 av 5 och 12 av 15 senaste poängen. Alltid något.
Låst ämne

« · 2822505 · »