1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587687 inlägg · 6217 ämnen

Malmö - Timrå IK 2005-02-26

« · 512050 · » Till forumet


Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
dr-nix: lars ejjes pojk.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
kefa: aha, intressant :)
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
dr-nix: tredje generationen tikare,kulturen lever.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
dr-nix: 172 cm / 65 kg. Hoppas han får kostråd från någon dietist på Axa.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Johan J: han får väll börja tugga taggtråd.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
dr-nix: Tröja nr 29. Tufft att axla nen manteln.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Timrå hej hej hopp...
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
miiike66: Zäta är kung i Malmö enligt Radiosporten!!!
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
kalle i stan: Jo, han hade ju gjort 4 poäng ikväll, genom 1 mål och 2 ass??!!??
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Folk pratar om Peter Forsberg. Folk pratar om kronprinsen när de surrar om Henrik Zetterberg. Jag säger de har fel. Henrik Zetterberg är Sveriges bästa hockeyspelare. Han har precis allt. De andra har spetskompetens i vissa situationer, men Zäta är helt enkelt outstandig vad han än tar sig för. Det finns ingen som kan mäta sig med honom över hela isen.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Rox: Snygg matematik där :)
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
De sa även att Hallin styrde in 2-1-målet som Berg sköt in, vilket i så fall skulle ta bort ett ass från Z...
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
geggelundin: Spetskompetens? Det har väl Forsberg i sina högklackade också?
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Johan J: Högklackat har inget med hockey att göra :)
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
geggelundin: Radiosporten.....
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Rox: Hehe, duktiga killar där.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
geggelundin: Forsberg anpassar sig till livet efter hockeyn.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
geggelundin: För övrigt låter det som att Christer Jonasson ejakulerar varje gång Modo gör mål.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Johan J: Viska "Modo" i örat på honom och han får en hard-on :)
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Johan J: Gör han inte alltid det när Modo gör mål...
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Nu är det slut, seger med 4-2....
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
geggelundin: Modo har svårt att hålla nollan iår. Leder 5-0 mot HV 71 och kan inte hjälpa målvakten...
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Johan J: Svagt..
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Tycho: Vi kan även nog konstatera att för första gången i elitseriens historia så klarar inte det regerande mästarlaget att hamna bland de åtta första platserna i serien året efter.

Men visst slutar sista omgången något i den här stilen så...

HV 71 - LHC 10-0

Luleå - SSK 9-0

Mora - Brynäs 2-2

...går HV71 till slutspel.

Luleå lyckades däremot hugga och slå sig till ännu ett slutspel, imponerande!
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
JimmyH: Ja, Luleå viker verkligen inte ner sig när de får chansen.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Sjögren matchstraff för brynäs när det återstår 37 sek....
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Rox: Sjögga tycks fortvarande kunna brinna lite till och från.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
JimmyH: Men vilka än som går till slutspel så kommer dom få oerhört svårt att klara sig förbi kvarten... Blir förvånad om det blir mer än 5 matcher i någon av metcherna mellan1-2 och 7-8...
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Tycho: Linköping - Luleå tycker inte jag skulle kännas så jättegiven på förhand iaf. Tror nog LHF kan ta både två eller tre matcher där.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
JimmyH: Luleå kan juh kämpa till sig någon seger... Men ska vara betydligt sämre än ett LHC som fortfarande verkar ha bra form, även om inte 1-2 mot DIF imponerade...
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
JimmyH: Jag tycker synd om det lag av Frölunda och Linköping som får Luleå mot sig i kvartsfinalerna. Luleå ska inte kunna rubba varken Frölunda eller Linköping men de kommer vara ordentligt slitna inför semifinalserien.
 
För Timrås del står det mellan Modo och Djurgården, två svårare motståndare. Ser vi till hur det gått tidigare i år vet vi att Timrå haft betydligt enklare för Djurgården. E-on Arena lär koka oavsett motståndare. På bortaplan blir fullsatt i Ö-vik medan Stockholmarna inte skrapar ihop mer än 7-8000 (min inräknat).
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Rox: Nä, men FBK vann ändå!!! hahaha.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
geggelundin: kolla upp vem som har högst status i nhl hockeyns mecca z eller foppa
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
geggelundin: Visst svagt av MoDo att inte hålla nollan i slutsekunderna mot HV71 men det var sannerligen på tiden att de oxå fick göra ett mål¨med de chanser som de skapat under hela matchen, så jag tycker inte det var ett dugg orättvist även om du bara är akademisk betydelse då slutspelschansen rök all världens väg, för inte gör väl HV 20 mål i sista matchen och inte rasar SSK ihop och förlorar med 10-0 i Luleå och inte heller torskar Mora mot Bryäs hemma, det ter sig högst osannolikt i mina ögon. Skulle detta hända lovar jag att promenera till Sthlm och hem.

Vi säger så.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
ernie eagle: Jag ger dej skobidrag!
Själv har jag lovat att äta upp min hatt om inte Timrå kommer tvåa, jag håller just på att göra en hatt av marsipan!
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Och Mora fick helt plötsligt guldläge att ta sig till slutspel, man avslutar hemma mot "enkla" Brynäs. Alltmedan Luleå förmodligen vill trycka dit SSK hemma för att säkra 7e platsen. Blir en spännande slutomgång.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
kalle i stan: Jepp, det håller jag me om, ja va ju där!;P Zäta lekte me Malmö.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
pyrre:
Kan du förklara hur det hänger ihop det där med NHL & Mekka?
Jag i min enfald trodde att alla norr om Panamakanalen hatade allt vad muslimer och Koranen stod för.

Hur menar du då med "nhl hockeyns mecca"?
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
pyrre: På tal om hockeyns mecka så verkar den oerhört död för tillfället. Nu snackar vi elitserien och Sverige. Zäta är den bästa allroundspelaren, inget snack.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
pyrre:

Mekka (eller Mecka) är en stad i Saudiarabien och en helig vallfartsort? för muslimska pilgrimer. Här finns den heliga stenen Kaba och klippan Arafat. Rättrogna muslimer vänder sig under bön mot Mekka. Det finns speciella kompasser som pekar ut riktningen till Mekka.

Vad har detta med NHL & Peter Forberg att göra?

Upplys mig,
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
geggelundin: ja vad annars ska man säga som enögd timråit bredda era vingar och lyssna på övriga hockeyvärlden istället.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
pyrre: Ser man bättre om man breddar vingarna? Foppa är jättebra men går skadad, Börje Salming var jättebra, Pekka var en grym målvakt men inte lika grym bilhandlare. Henrik Zetterberg vinner skytteligan den här säsongen. Seså, det kan alla säkert enas om.
 
Henrik Zetterberg!
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
pyrre: Hehe, ärligt talat grabben. Du bör ta med i beräkningen att Forsberg har några mer år på nacken än Zäta i "hockeyns mecka". Det är väl uteifrån det inte särskilt konstigt att han hunnit bli en mer respekterad spelare. Som allroundspelare är Zäta bättre, han är en riktig arbetare som kan allt en stjärna kan men jobbar kopiöst hårt, dessutom är han smart och är kall som bara den. Han har en lägstanivå som är löjligt hög. Du behöver inte hålla med mig, det begär jag inte av en modoit. Skratta åt mitt påstående men du kommer med all sannolikhet få äta upp det så fort Zäta har öppnat dina vägrande ögon. Han kommer att bevisa det.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
El Maco: Bered en väg för herran!Zäta och Kiprusoff tar
Timrå till SM-final.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Och nu tar Zäta hem poängligan oxså.. KUL!
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
El Maco: Hmm, jag tycker att ditt inlägg andades väldigt mycket Birgit Friggebo.
Är det dags att fatta varandras händer och börja sjunga nu?
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
heart: Glöm de Horcof gör 10mål nästa match
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Paddan: "We shall overcome!"
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Paddan: Alla tillhör vi den Heliga Kyrkan av Timrå IK, i Kentas, Zätas och den helige Nubbens namn. Amen.

We shall overcome MoDo.
Kommentera

Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Chief: Med tanke på de mördande blickarna jag fick förra gången så vet jag inte riktigt vad jag ska säga.
Förresten, du glömde ju den viktigaste... han den där autografskrivande snubben...
 
Lite fundersam på hur man kommer att sköta invigningen av arenanamnet. Genom en stor On-knapp?
Kommentera

« · 512050 · »