1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586529 inlägg · 6217 ämnen

Martin Lindman

« · 89409 Till forumet


Martin Lindman
Ny back i TIK. Se förstasidan.
Kommentera

Sv: Martin Lindman
Martin Lindman, hmm vem fan kan det vara. Intressant dock, som vanligt kan han bli ett utropstecken enligt Nubben, får hoppas på det.
Kommentera

Sv: Martin Lindman
Här är lite fakta om honom. Det finns säkert mer..
Viktigt också att det är en spelare som redan känner två av våra spelare. Kan man tro att det kommer mera nyheter?
Kommentera

Sv: Martin Lindman
Åh, vem f-n är detta?!?!
Ja, ja, vi får väl lita till Nubbens "fingertoppskänsla"... Betyder det här att Pasi är ute ur bilden nu? Hoppas inte!

Välkommen Martin förresten!
Kommentera

Sv: Martin Lindman
dr Dängroth: Jag vet ärligen inte vad jag ska säga om denna spelare... En chansning som vi hoppas kan vara lite av en playerback och hade tydligen ett ganska bra skott. Borde ha fått lite hårdhet i den Tyska ligan som är tuffare än den svenska.... Men som sagt... en chansning...
Kommentera

Sv: Martin Lindman
Tycho: mitt första intryck av spelaren (när jag läste pressmedelandet) var positivt så jag tänker försöka tänka i dom banorna nepp nu ska jag dra men som sagt denna spelare är nog inte dålig och om nubben kollat på honom och tyckt att han är bra så måste jag tro att Nubben kan sitt jobb så Välkommen till TIK Martin Lidman :)
Kommentera

Sv: Martin Lindman
Tycho: Även en välkänd spelare kan bli en chansning, han kan ju bli skadad hela säsongen t.ex. Klart att man inte kan uttala sig om en spelare som man inte känner till. Spel i Tyska ligan är en hyffsat god merit och som sagt så känner nog Matthiasson och Carlsson till hans kvaliteter. Vad är bättre allsvenskan eller Tyska ligan?
Det kommer nog mera nyheter ska ni se.
Kommentera

Sv: Martin Lindman
dr-nix: Äntligen en ny Lindeman - Martin Lind(e)man. Undrar förresten om det finns någon Lindemanhistoria som passar in i vår sport? Fotbollen har ju sin "gröna sidan upp".
Kommentera

Sv: Martin Lindman
dr Dängroth: Det är sant... Men jag har inte sagt att jag var negativ bara lite fundersam vad det är för prick egentligen. Han har juh gjort hyfsat med poäng för att vara back i Tyskland men den som lever får se...
Kommentera

Sv: Martin Lindman
Tycho: Jag har sett honom i Ais. Det räckte!!!!!
Kommentera

Sv: Martin Lindman
ringo: Enligt statistiken spelade han i Uppsala 1995. Du tror inte han utvecklats sedan dess ??
"Z" var 13 år då. Han har väl utvecklats lite, eller hur!!!
Kommentera

Sv: Martin Lindman
Välkommen Martin!
Och därmed antar jag att den gode Pasi är avskriven för denna säsong? Utan att förringa Lindmans kvaliteter känns det ju som att han stått som andrenamn på Nubbens önskelista.

Ska bli spännande att se vad han går för. 'Den ende svensk helt utan elitseriemeriter som lyckats ha en ordinarie plats i DEL och hållit hög klass i tre säsonger' (Hockeymagasinet) låter ju faktiskt lovande.
Bra gjort Nubben, jobba på Dahlén nu...
Kommentera

Sv: Martin Lindman
Coachen: Z:a är född 1980 så han var isf 15 då.....(men utvecklats har han gjort alldeles enormt).
Kommentera

Sv: Martin Lindman
Klicka på länktipset om ni vill ha lite mer info om Bo Martin Lindman. Tja, han verkar faktiskt heta så... Bosse? :)

Undrar just om den här killen kan vara användbar i powerplay?
Förstafemman börjar ta form nu ser jag.. Koskinen som vänsterback, Lindman som högerback och i kedjan finner vi Matthiasson, Krykov och någon till. Ulf Dahlén skulle sitta fint som fan där... Annars blir det väl Per Hallin eller nån.. nästan lika bra, ellerhur? Uhm..

Andra backparet kan kanske bli Casselståhl och Styf? Koivunen lyfter förhoppningsvis den femman.

I tredje blir det väl Rajamäki och Hansson kanske? Funkade ju rätt bra sist om jag inte minns fel.

Det ser helt klart bättre ut nu, men ett starkt namn på forwardssidan skulle ju defenitivt inte skada. Timrås forwards sätter inte direkt någon skräck i motståndarnas backar.
Kommentera

Sv: Martin Lindman
Defensivt ser det väldigt mycket bättre ut nu oavsett om någon PP eller annan back ansluter. Kapanen + de nu 8 kontrakterade backarna är definitivt starkare än vid starten i fjol.

Ge oss en forward för 1:a femman plus en forward för 2:a (3:e om ekonomin inte tillåter mer) så kan man nog få dra på smilbanden mången Timrå match kommande säsong =) =) =)
Kommentera

Sv: Martin Lindman
vem är störst bäst och vackrast i skogen? jo bo jo bo
något åt det hållet var det :P
Kommentera

Sv: Martin Lindman
dr-nix:
Jo bo bo ko
Kommentera

Sv: Martin Lindman
Per HApps: jo det stämmer nog :)
Kommentera

Sv: Martin Lindman
dr-nix: Hur kom Bo Ko in i bilden? :)

KoHo vet jag men Bo Ko? Han påtar ju bara i landet o terroriserar andra djurarter!
Kommentera

Sv: Martin Lindman
rådbjer: näe tänkte på namnet Bo Martin Lindman :P
våran egen Bo Ko ;)
Kommentera

Sv: Martin Lindman
Jag vill inte vara negativ eller så utan en positiv realist, men jag blir liiite orolig över truppen, alltså!

Det är Kryckor, Koskens, Wall-Enbergare o nu även Kor i truppen!

Hur kommer det att se ut på isen denna vinter, va,vA, VA?? Jag bara undrar?!

Inte utan att man blir orolig, fsat jag ser kanske saken lite från fel vinkel?
Kommentera

Sv: Martin Lindman
rådbjer: Ja visst. Truppen ser orginell ut om man ser det på det viset. Det blir ingen Qi-Gonghockey i år iallafall. Det systemet är nog skrotat... Schakalhockeyn från Värmland gick ju hem i år.
Big ice hockey är ett annat system, jag undrar just vad Lill-Kenta kommer med?
Kommentera

Sv: Martin Lindman
Grattis till eran värvning!
Kommentera

Sv: Martin Lindman
Bo Martin Lindman... Höll på fick ett bryt då jag hörde nyheten på radion, tänkte vad håller dem på med...? En helt okänd kille från Tyska ligan... Men lugnade ner mig en aning då jag läst lite fakta om honom, verkar ganska stabil och lär vara minst lika bra som Leverström iaf... Tillhörde Eisbären Berlins bästa backar, vilket inte är ett dåligt lag i den Tyska ligan...

Hoppas på ett namnstarkt nyförvärv på backsidan nu annars får verkligen Jindrich stor press på sig att måsta lyfta sig en klass mot säsongen som var...
Kommentera

Sv: Martin Lindman
Bra värvning! Skridskostark back med bra skott, precis vad som behövs.
Martin Lindman känns inte som en chansning. Förmodligen är bättre än de flesta tror. Tyska ligan är inte alls dålig.

backsidan ser bättre ut än ifjol.
Kommentera

Sv: Martin Lindman
ok nu tycker jag att vi har en bra backbesättning det som saknas nu är en bra forward.. personligen tycker jag att denna Sjögren snubbe inte alls bör vara aktuell för den platsen..
Kommentera

Sv: Martin Lindman
Jimmy:

Blir Jindrich kvar i TIK då?! Han har väl inte skrivit nått nytt kontrakt vad jag har sett iaf!
Kommentera

Sv: Martin Lindman
mike66: Jindrich blir kvar om vi inte får Pasi eller någon annan back av Pasi´s löneklass... Stod i lördagens ST...
Kommentera

Sv: Martin Lindman
Jimmy:
Jojo, men nu har ju Timrå värvat en annan back, så då finns det inte plats för nån Pasi eller Jindrich längre (Koskinen, Lindman, Casselståhl, Styf, Rajamäki, Hansson, Halvardsson och Tägtström har alla kontrakt).

En vass forward hoppas jag dock att det finns ekonomi för.
Kommentera

Sv: Martin Lindman
Patrick: Får väl hoppas att TIK värvar bredare än så... Kan väl inte tänka mig att det stannar med endast 8 backar varav 2 juniorer...? Speciellt med tanke på hur det gick med skador etc ifjol... Minst en till vill jag ha in där, det lär väl bli Jindrich eftersom chanserna på Pasi är minimala...
Kommentera

Sv: Martin Lindman
Jimmy:
Timrå har ju sorgligt nog inte ekonomi för mer än så, tror jag. Annat är det med Linköpng som har elva backar med kontrakt..


Angående Lindman så kan man för skojs skull påpeka att han gjorde 14 poäng mer än Peter Hammströms 12 poäng säsongen 2000/2001 när de spelade tillsammans i Eisbären Berlin. Visserligen spelade Lindman 59 matcher och Hammarström "bara" 45 matcher, men ändå.
Kommentera

Sv: Martin Lindman
Lutar åt att det endast blir ett nyförvärv till i form av en forward, även om jag personligen vill se att klubben värvar en till back (Pasi förstås), eller i andra hand behåller Jindrich som jag tycker var riktigt bra i slutet av säsongen.
Ingen Pasi - Ge Jindrich en chans till.

Men samtidigt låter det kanske lite mycket med 9 backar i ett lag.

Ulf Dahlén, kom igen!

ÄLSKA TIK och välkommen Lindman!
Kommentera

Sv: Martin Lindman
Jimmy: Jo, Jindrich när han väl hittade tillbaka efter sin sjukdom var den back som stod för en stor del av de lyckade uppspelen i Timrå från backplats. Behövs en back (minst!) i varje backpar som kan leverera puck, annars blir det som denna säsong med en forward som måste möta djupt. Den typen av uppspel (djup forward) gjorde att Timrå jämt kom med 2 forwards medan alla andra kom med 3, i alla fall kändes det ofta på det viset (vet oxå att det ett tag berodde på darrigt målvakts spel).

Men dock kanske han får gå ner något i lön efter fjolåret?
Kommentera

Sv: Martin Lindman
Om Jindrich lön är för hög så är det dock bättre att lägga extra pengar för att få en riktigt bra forward förstås, för nu är det där det kniper!!
Kommentera

Sv: Martin Lindman
Vad jag kommer ihåg så uttalade sig nubben att det skulle kanske komma till ett yttligare backförvärv utöver de 8 som laget vanligtvis består av. Det stod i ST för ett par dagar sedan.

" Det kan bli så att yttligare en back kan komma till senare, utöver de åtta"

Något sådant sa han tror jag.

Jag tror inte vi skall se Lindman som en ersättare för den uteblivna Pasi värvningen. Antagligen skriver Jindrich på, eller så tillkommer Pasi eller någon annan högklassig back. Det är vad jag tror, om det så ska ta ett bra tag in i sommartider.

Den som lever får se......
Kommentera

Sv: Martin Lindman
Enge:

Lindman=Wallin
Jindrich=Jindrich eller Pasi

Utöver Magnar och ovan nämnda rokad så hoppas jag att Nordgren får ytterligare en chans att visa vad han går för. Om han nu vill...
Kommentera

Sv: Martin Lindman
Nej nej nej.... inte en till chansning!!!! Tyska ligan?? Ursäkta min pessimism men TIK's track record på chansvärvningar är väl inte det bästa. DeRouville från engelska ligan gick ju inge vidare direkt. "En målvakt med hög klass, och han har dessutom fått fina rekommendationer". Så sa Nubben ifjol, resonemanget känns igen angående Lindman. Visserligen kanske tyska ligan är snäppet bättre än den engelska men jag tror inte på den här killen, tror inte på killen de plockade över från engelska ligan heller. Båda är chansvärvningar eller ska man säga budgetvärvningar????

Lågbudget bygget fortsätter....
Kommentera

Sv: Martin Lindman
Patrick Polly: japp....... rustandet för kvalserien fortsätter
Kommentera

Sv: Martin Lindman
Patrick Polly: jag håller inte med dig, jag tror att Lindman är en bra back och att Tyska Ligan bara är "snäppet bättre" håller jag inte med om..många bra spelare finns i DEL !
Kommentera

Sv: Martin Lindman
dr-nix: Du som verkar vara insatt i DEL, nämn några bra spelare som lirar där.

DEL är "snäppet" bättre än engelska ligan men milsvida sämre än elitserien. Han har mycket att bevisa innan jag ändrar uppfattning.
Kommentera

Sv: Martin Lindman
Patrick Polly: "jag tror inte på den här killen". Har du sett honom spela eller är det mest inbyggd pessimism från din sida? Med Timrås pengar måste man chansvärva lite grann. Med både tur och skicklighet kan man på så sätt få ett slagkraftigt lag till skillnad från pengastinna klubbar som kan göra "garanterat" bra värvningar. Dock är det bara Wallenbergaren som känns chansning så här långt.
Kommentera

Sv: Martin Lindman
P.Polly: Jösses, en skepsis och pessitivism som synes vara större än sexdriften! Det är cirka fem-sex spelare från DEL som kommer att spela i elitserien nästa år. Flera av dem är backar.
Lindman hade minst lika bra statistik som dem, vid en snabb okulär besiktning av statsen.
Om DEL är så sopig så har flera klubbar än Timrå IK i så fall gjort bort sig...
Johan Witehall, Loppan Hellqvist och Lars Jansson är exempel på svenskar som gått till DEL i år.
Kommentera

Sv: Martin Lindman
P.Polly: Det är OK att vara skeptisk!..men i det här fallet hoppas jag på att det blir bra. Kom ihåg att Pasi gjorde succe i Timrå trots att han var okänd och värvades av samma...Ibland kan det faktiskt gå åt ett annat håll än käpprätt åt helvete.
Kommentera


Sv: Martin Lindman
Patrick:

För ytterligare jämförelser Superleague och DEL emellan så är ju följande länk rätt intressant.
Kommentera

« · 89409