1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590402 inlägg · 6216 ämnen

Martin Sonnenberg

« · 1305446 · » Till forumet

Sv: Martin Sonnenberg
T T: Lugn...åffisijella bekräftar snart...:-)
Kommentera

mikenomad: Som sagt, jag vill nog gärna se ett officiellt uttalande också.
Kommentera

Blizzard: Det skönaste beträffande Sonnenberg är att tvivlen nu är undanröjda. Han ÄR en man av sitt ord och snacket om Timrååhjärta var inte bara snack! Vi slipper oroa oss över att få se honom i en motståndartröja... :-)
Kommentera

Laken: "Publicerad 11:16 Uppdaterad 11:41" ;-)
Kommentera

ST hänger på!
Kommentera

Modano: Nyförvärvet i all ära men efter jul?! Hallå linkan! Vi ligger under sträcket IDAG! Presentera en Matt Murley nu som är lika spelklar som en engelsk greyhound i startbåset med speciell sorts fetisch för robotkaniner. Det skulle vara något.
Kommentera

Hahl Bundy: Kommer minst en månad för sent. Sen behöver han 3-4 veckor på sig att komma i form. Får hoppas att det är någon mer Forward på ingång för det här löser inte alla problem med kort om spelare på forwardsidan.
Kommentera

Timrå Icon: På svengelska då.

Annars vill man se nåt sånt, liksom att det är fullsatt o med stående ovationer från sittplats i ett öronbedövade jubel när han presenteras.
Att han sen stänker in 3 baljor under matchen vore inte helt fel..
Kommentera

Hahl Bundy: Coooolt!! Över-kucku!! Men då ska det vara en STOR en! Och ett tal som hålls av Bragd-Birger :-)
Kommentera

Timrå Icon: En stor läktarflagga som det står "The return of the King" på kanske.

Dream Team har en svensk variant som sin nickbild, nämligen Zätas under Lockoutäsongen. Den lär aldrig användas igen annars:/

Redigerad kommentar

Kommentera

I rättvisans namn så tycker jag att vi ska ge Linkan chansen att dementera Expressens uppgifter först.
Kommentera

T T: Vågen och en banderoll som går runt hela arenans alla sektioner :-)
Kommentera

Hoppas på ett maffigt TIFO till när han kommer! :-)
Laken
Kommentera

Det var värst vad det var tyst här. Sitter alla fast i snöovädret? Jag tar på mig T T:s roll och länkar lite nyheter.

Kommentera

Simmalugnt: Håller med. Ett läkarintyg måste man kunna skaffa fram på något dygns varsel. Ingen part tjänar på att dra ut på detta.
Kommentera

Wesse1:

Låter som total bullshit i mina öron, men vem vet.
Simmalugnt
Kommentera

Vill bara tala om för ALLA som tjatar om Sonnenberg, Varför klubben INTE Värvar honom nu beror helt o hållet på att man inte har nån koll på hans status, Man får helt enkelt inte nåt läkarutlåtande på honom vad gäller den knäskada han ådrog sig i slutspelet förra säsongen, SÅ NU KAN NI TA DET LUGNT ETT TAG ALLA NI SOM TJATAR OM DENNA SONNENBERG.
Bifogade länkar:
http://ill Bara Tala

Wesse1

flyttad

Kommentera

DJ Hemp: Håller med dig, en spelare som lirat i Timrå under 2 säsonger och efter det blivit en uppförstorad super hjälte.
Kommentera

Hans totala lön blir bara mindre och mindre ju mer säsongen går, men Christer Ericsson var inte positiv till en insamling bland supporters som kan vara med och bidra, måste alla pengarna komma från en och samma källa eller? Man undrar ju.
Kommentera

DJ Hemp: hade han varit villig att gå ner i lön så pass mycket hade det nog varit klart redan med Sonnenberg. Problemet är nog att han vill ha bra betalt för sina tjänster.
Kommentera

Handlar det verkligen om 300 000-350 000 i månadslön för Martins del? Om det stämmer och han nu har ett sådant gigantiskt Timrå-hjärta och endast kan tänka sig att spela här, så kan han väl gå ner till en tredjedel av lönen och komma hit. Han lär ju knappast gå under, bli socialfall och hamna på samhällets botten med den lönesumman. Annars är det fan i mig inte fråga om hjälte, frälsare och klubbhjärta här inte. För detta krävs betydligt mer.
Kommentera

tik02: Snittlönen i ES ligger väl runt 90'000. Vilket är sjukt det med....
Kommentera

tik02: mm. ja om jag jobbade så mycket som dom gör med dom resorna och att aldrig få vara hemma så skulle jag tycka de va jävligt dåligt betalt med dom pengarna . att offra hela sin ungdom och hela sitt familje liv . för 40 lax i månaden . nä då finns de nog bättre sätt att tjäna dom pengarna .. och att någon kommer hit från andra sida jorden för att spela för dom pengarna kan man nog glömma
Kommentera

Blizzard: Ja, eller hur.
Kommentera

tik02: bensin pengar och gratis korv (max 3st) i kiosken borde räcka.
Kommentera

Patrick Polly: Ja dom pengarna tycker jag absolut inte TIK ska "släng bort" finns ingen spelare i elitserien som är värd dessa summor. En normal månadslön för en spelare i elitserien som i stort sett har allt betalt i veckorna när det är matcher hela tiden borde ju ligga på en sådär 40-50 000 kr. Fy fan vad man skulle kunna lägga undan varje månad om man hade den summan i lön.
Kommentera

Frella: Det snackas om ca 300-350 KKR/månad.
Vilket såklart är en rejäl slant.

Inte många VD:ar i sverige som tjänar de pengarna...
Kommentera

Flyttar inlägg

Martin Sonnenbergs lön

Det pratas mycket om hans lön/kostnad men vilka summor är det vi pratar om?

Redigerad kommentar

Kommentera

spud: Nä men däremot kom det en hel trailer från Örnfrakt med "folk" med banjo, foppa-tofflor och MoDo-tröjor rännande här nu....
Kommentera

Timrå Icon: Sådana där kommandon fungerar bara på byrackor, så förmodligen har du en hel del av dina kompisar just nu springande rätt så planlöst.
Kommentera

spud: Se så....ut i solen med dig...schas :-)
Kommentera

73Sjöbba: Vet inte om det nivån på frågan avspeglar frågeställaren eller om det är tvärtom, men jag ska påminna dig om användningen av vi.
Kommentera

73Sjöbba: Spud kanske är Fredrik Andersson? Det skulle förklara en hel del....
Kommentera

spud: Om du läser vad du har skrivit så står det tydligt: "VI kommer inte att kicka någon back". Återigen, är du Modo?
Kommentera

Wayne Gresky: Ni har ingen sportchef. Ni har Fredrik Andersson
Kommentera

Wayne Gresky: Finns det lika mycket troll i Övik som alkolister och personer med lågt IQ i Timrå (som ni gastar om hela tiden) vet iaf jag att till Övik flyttar jag aldrig.
Kommentera

73Sjöbba: Om du läser det jag svarar på, så kan du eventuellt upptäcka att jag svarar på Timrå Icons påstående om att vi hade hävdat att det bara var backar som var intressant. Och då har jag som en av flera försökt berätta att vi är inte intresserad av Fanny nr 2 för att då måste vi kicka en back.
Kommentera

Timrå Icon: "Rätt spelare", Sonnenberg är inte rätt spelare för MoDo. Bl a av de orsaker som spud nämner. Till skillnad från Timrås sportchef har MoDos dito nämligen inte bränt alla pengar.
Kommentera

spud: Du skriver vi. Är du Modo?
Kommentera

Timrå Icon: Näe, för Sonnenberg är från Nordamerika och behöver en icke EU plats, och våra platser är upptagna. Så är inte fallet för Pihlman.
Kommentera

spud: Det är precis det ni kommer att göra
Kommentera

Timrå Icon: Du tycks ha lite problem med minnet, det vi sa var att vi inte kickar en back för att göra plats för en forward.
Kommentera

Ryktet om att MoDo jagade Sonnenberg var nog inte helt taget ur luften kanske? Nu då han deklarerat att han bara vill spela i ett riktigt lag så jagar MoDo en ny forward. Trots att någon MoDo-mupp här sa att bara backar var intressanta.....
Kommentera

Åkerblom i 6e: Ja det är frågan, men det bör det göra.
Kommentera

Åkerblom i 6e: Vi vet alla hur många poäng han gjorde och hur nyttig han var. Det vi inte vet är HUR vi skall lyckas finansiera honom. Alla sponsorer ni pratar om, som sägs stå på kö för att betala honom - det vore intressant om dessa går ut offentligt och säger att de vill bidra. Själv tror jag det mest är lösa rykten som florerar här på HS.
Kommentera

Mackelito: Han gjorde 42 poäng förra säsongen. Med hjärta. Finns det mycket bättre i dagsläget?
Kommentera

Hahl Bundy: Det blir förmodligen ingen debatt om detta.
Jag skrev det för flera dagar sedan det som Jimmy skriver nu.

Hur mycket "hjärta" för pengar, nej jag menar hjärta för Timrå han har. Så är han inte värd den lön han kräver.

Sonnenberg ÄR en ledar men inte en ishockeyspelare som är har speciellt många kvaliteér mer än ledarförmågan och att ta lite skitjobb framför mål samtidigt som han rakar in en del returer.

Det finns bättre spelare att lägga pengarna på då.
Kommentera

Wayne Gresky: Åt helvete! Vi fick ihop till ett par specialgjorda tofflor. De bör vara Foppa tillhanda vilken dag som helst. Men ingen kan ta ifrån oss att vi gjorde ett tappert försök och att pengarna trots allt gick till ett välgörande ändamål.
Kommentera

250kg kärlek: Hur går det med er insamling?
Kommentera

SuperMupster: Jag förstår inte riktigt resonemanget. "– Det handlar om så mycket pengar. Han kostar mer än vad vår största sponsor normalt går in med för en hel säsong."

Vem tror att det är en enskild sponsor som ska gå in och lösa det här? Det finns många sponsorer där ute som är beredda att hjälpa till och jag tycker inte alls att det verkar omöjligt att få ihop de pengar som krävs.
Jag tycker det är lite för mycket "uppgivenhet" i Thomas uttalande. Ungefär som man ska lägga sig ner och dö.

Sedan är det en viktig faktor, precis som Johansson säger. Föreningens existens kan stå på spel om vi misslyckas i år eller tar förhastade beslut.

Kommentera

« · 1305446 · »