1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590579 inlägg · 6217 ämnen

MIK-TIK 8/12-05

« · 634697 · » Till forumet

Sv: MIK-TIK 8/12-05
RocknRolf2: Hur villig tror du Peter Andersson är att släppa Corey Hirsch från kontraktet med Malmö???
Kommentera

RocknRolf2: Du ska prata perpektiv. Du verkar helt ha glömt bort matcherna mot klasslag som Husum, Piteå och CRIF under -80-talet som vi väl förlorade nästan lika många som vi vann.
Kommentera

Metal Guru:
Jopp..Det är ju en stund kvar..
Kommentera

30: RocknRolf2?
Kommentera

RocknRolf2: Du är som en revisor. Tittar bara i backspegeln. Den stora frågan är med ditt resonemang: Kommer Timrå att göra fler mål om Nubben får sparken nu? För truppen lär vara rätt oförändrad resten av säsongen.
Kommentera

30: Alla har en Nike89. Eran heter Rolf.
Kommentera

Moverare:

Han kan inget vare sig det eller när det gäller att äta korv...han är hockeyinvalidos
Kommentera

Hur ser utvisningsstatistiken ut i den här matchen?
Kommentera

30: Lite gamle GuRRa-varning på Roffe-ponken.
Kommentera

RödVit: Leksand kan ta tre nya pinnar och det tätnar nere i bottenstriden där faktiskt TIK befinner sig, vare sig du vill eller inte.
Kommentera

Rooster23: Vem åkte längst?
Kommentera

Visst vore det kul om vi lyckades peta in en puck i Morakassen. Att inte spräcka bortanollan mot Mora på 120 min är ju faktiskt inget att skriva hem om...
Kommentera

Rooster23: Det blir ju kvalserien. Som sagt. Ska Nubben med fler fortfarande sitta säkert då?
Kommentera

Dream Team: ja nog fan har jag glömt dem matcherna. Vafan har dem med dagens fiasko att göra? Ska Nubben m fl. vara extra skyddade bara för att föreningen har floppat förut?
Kommentera

sargad:
Timrå får gärna peta in 5 för min del..
Kommentera

RocknRolf2: Ja eller så kanske han ska byta om. Ska man sparka honom mitt i säsongen när en ny sportchef får sitta med "hans" lag i sitt knä?
Kommentera

RocknRolf2:
Jävla bimbo...

När ska du förstå???
Kommentera

RocknRolf2: Nej, men du kan ju då inte säga att det Nubben gjort nu är det sämsta i klubbens historia.. Då kan du inte hävda perspektiv!!
Kommentera

RocknRolf2: Jag vet att du får väldigt mycket mothugg på ditt inlägg men det vore schysst om du bara postade ditt inlägg 1 gång varj förlustmatch.

Tackar ödmjukast på förhand
Kommentera

RocknRolf2:Nä vi måste ju sparka, sparka hela skiten och börja spela curling..
Kommentera

SaraS: sett till perspektiv är det ett inte alls orimligt uttalande. Vilka förutsättningar hade klubben när det gick åt helvete -87 och vilka förutsättningar har man idag?
Kommentera

Satan nu släppte Oksa in 3-0 i tom bur. Var höll karln hus???
Bryta ihop och komma igen. SUCK!
Kommentera

gud: förstå vad? jag vet ju inte ens vad det är du försöker säga. Du har ju i princip aldrig några argument för dina påståenden.
Kanske är det just därför du inte sen att kasta skit på folk som i alla fall har en underbyggd åsikt.

3-0 slut.
Kommentera

RocknRolf2: Du verkar inte minnas den absolut mörkaste perioden i Timrå IK´s historia, det är uppenbart. I rent informativt syfte var vi på den tiden glada om vi klarade en plats i Allsvenskan. Det var t.o.m succé! Ja, och om publiksiffran nådde 1 500 pers. var även det stort.

Nej, men varför jag nämner det är ju att du påtalade hur viktigt det var att ha perspektiv tidigare. Det väljer du helt bort själv, tydligen. Vad det har att göra med idag? Inte mycket hockeymässigt. Men med det perspektivet i blicken tycker jag gör att den här säsongen går betydligt lättare att ta. Vad kan bli värre än en förlust på hemmais mot Sollefteå med 3-7, liksom?

Dagens match hade absolut inget som vi kan komma ihåg. Tempofattigt, chansfattigt och ett bedrövligt passningsspel. Uselt, helt enkelt. Inga ursäkter alls för Timrå, man kommer inte alls upp ens i närheten av den klass vi visade mot FBK. Logiskt, ja, kanske, då den segern nog kostade en hel del kraft. Men givetvis synd, för det är viktiga poäng som delas ut nu.
Kommentera

Kan inte moderatorena stänga av den därna rolf*2 under resten av säsongen. Det är ju inte direkt att han tillför något mer eller kommer framåt i sina såkallade resonemang. Får jag ett inlägg raderat för att man nämde ordet bollhav angående Sanny så hur kan denne få härja fritt och slänga ur sig en massa skit dag efter dag. Han rockar inte direkt heller.
Kommentera

Det känns nu i efterhand efter tre torskar mot Mora 3-0, 1-3 och 3-0 att vi i Timrå valt fel Keeper.

Det känns kul att Timrå Ratade Vehanen istället för Sopan OKSA.

Transferfönstret öppnar på måndag, jag hoppas verkligen att denna MIKA OKSA får sparken,

Han har gjort en bra match denna säsong det var den mot färjestad, men timrå har vågat sparka målvakter förut, varför inte denna gång.

Usch, Ser fram emot transferfönstret på måndag, hoppas på stora förändringar.

Dock hoppas jag Krykan får en värdig avslutning det är han värd efter sin tid här.

Kom igen nu, Krossa HV71 på lördag.
Kommentera

Men i dag var det lite tungt. Trötta ben och hjärnor, inte nått gick egentligen rätt. Tragiskt.

Det som känndes skrämmande var att Timrå inte ens försökte engagera sig att vinna. Måste till lite attityd. Men i dag fanns den inte.

Uscha. Mot nya poäng! Kämpa Timrå!
Kommentera

Dream Team: perspektiv är viktigt ja. Men perspektiven måste ju vara inom rimliga referensramar. Vi kan väl aldrig vara besvikna eller upprörda på någonting om vi drar upp Sollefteå hemma 3-7 va?

VI har, med all rätt, helt andra krav på organisation och spelare idag. Sånt här är tamefan oacceptabelt. Jag får ta mycket skit får att jag inte bara kritiserar spelare utan även går hårt på de ansvariga i organisationen, därav bland annat Kent Norberg.
Vems fel är det egentligen att det går dåligt? Nhls? spelarna, ledarna eller organisationen?
Kommentera

RocknRolf2:

NAMN.......väntar....än
Kommentera

Ensak till nr 27 står och öppnar bås dörren varför år inte "junius" lindström lira e sådanhär match då hela timrås ordinarie spelare är värdelösa.

Fatta Sloan va enligt mig en av de som var mest framhävande, hur mkt säger inte det.
Kommentera

lungan: Jag vet inte om man skall skratta eller gråta... Seriöst. Inför matchen skillde sig inte räddningsprocenten vidare mycket mellan de båda målvakterna. Att Oska sedan släpper in ett väldigt väldigt klantigt, och faktiskt lite komiskt mål, är olyckligt.

Känns lite som om argumenten kommer i retur angående Oksas vara eller inte vara i klubben.
Kommentera

Fortsatt delvis flyt med hur bottenkollegor tappar poäng nesligt. LHC kvitterade med 6 utespelare mot LIF med ca 1 minut kvar. Lätt ironiskt kan man fortsatt konstatera att det verkar vara som ogjort att komma under slutspelsstrecket denna säsong.

Är det nån på GBn som har lite statistikontroll och kanske vet hur många poäng som lag just ovanför slutspelsstrecket brukar ha efter 30 omgångar?
Kommentera

Kerstin_k: Jag tyckte jag såg bra med engagemang tills Oksa gav bort det ack så betydelsefulla 1-0 målet.
Kommentera

30: ställ platsen till förfogande så länge. Sportchef i elitserielag är inget dåligt jobb.
Kommentera

lungan: Du far med osanning lungan. Mika har gjort minst 2 bra matcher. Det jag såg mot DIF i Globen var mcyket bra målvaktspel. Han har kanske rent utav varit bra i någon match till?
Kommentera

RocknRolf2:

Namn på en sportchef å det det i samma klass som Nubben å slink inte undan utan visa din klass nurå....
Kommentera

RocknRolf2: 189 900 i taxerad inkomst för Nubben 2004. Kanske vore ett jobb för dig?
Kommentera

RocknRolf2:

Hahaha det jobbet är det jobb i en förening som krävs MEST jobb på men det visste du väl.....Dygnet runt jobb det
Kommentera

250kg kärlek:

Och det tror du han tjänar????????????
Kommentera

RocknRolf2:
Förstår att du inte har förstått mig..Har inte räknat med det heller

Men när det är väldigt många härinne som har använt ett bättre språk än vad jag har gjort och förklarat gång på gång på dina påstående och detta otroliga gnäll så väljer du att fortsätta att pissa på TIMRÅ IK...

Därav min fråga..Vad är det du inte förstår??
Kommentera

sargad: JO men är det mkt att komma med eller????? Hade jag stått ca 20 omg hade jag också minst gjort två bra matcher..

PS, fredde häslar :D ds.
Kommentera

30:

Tänk att få in Matte Näslund i organisationen.
Kommentera

Taurus: Du kanske vet mer? Förtälj sanningen för mig i så fall.
Kommentera

30: Uffe Dalén Nöjd???????? Han lär göra ett minst lika bra jobb som nubben om inte bättre, han har betydligt färskare kontakter in NHL
Kommentera

250kg kärlek:

189 900?? Tror knappast han enbart ligger med en lön på 15 800/mån!!
Skulle kunna tro att det finns andra vägar att betala ut lön. Eller vad tror du?
Kommentera

250kg kärlek: Vilken tur att inte virus var bisittare i kväll, han hade ju kanske visat sitt "timråhat" och sagt att Timrå spelade dåligt...
Kommentera

Det var f-an vad det gnälls på sportchefen vid förlust. Inte många såna inlägg efter FBK matchen.

Tungt segt oinspirerat var det - Tog FBK matchen musten ur spelarna??

Men jag undrar vart den där "vi ger oss aldrig" andan tog vägen.
Det såg ju uppgivet ut efter Moras 2-0.
Tycker laget ser slitet ut - matchar manderville & co för mycket men så saknar vi ju en hel femma oxå.

Uppehållet kommer väldigt lägligt om man säger ...

Kämpa Timrå!!
Kommentera

lungan: Jag höjer inte Mika till skyarna men förutom nämnda 2 matcher, FBK och DIF, så har han hållit nollan i 2 andra.

"PS, fredde häslar :D ds." .
Hmmm...?? Tänds inga 'liljeholmare' för en annan.
Kommentera

Mappe: I tisdags var Virus riktigt duktig. Hade han sagt att Timrå spelade dåligt i kväll hade han säkert fått godkänt, i kväll också. Laget spelade dåligt.
Har jag sagt att han hatar Timrå så har jag uttryckt mig fel, han håller däremot en skiftande kvalité i hans bedömning om Timrå.
Kommentera

En riktig skitmatch!
Mora var dåliga, Timrå var än sämre.
Vehanen är en bättre målvakt än Oksa. Men jag tycker trots "tabben" att Oksa inte kan lastas för förlusten, för vi skapar ju INGA CHANSER - INGA MÅL!!!
Berdövligt att se! Jag kan inte komma ihåg att jag sett en enda 2-1, 3-2 situation på hela säsongen. Vart finns spelvändningarna???

Mora var bättre trots att man var dåliga, det säger allt...
Kommentera

« · 634697 · »