1150x200-xhrrlxov1onokf5.jpeg

Timrå IK

SHL · 595572 inlägg · 6217 ämnen

Modo - Timrå IK 120816

Sv:Modo - Timrå IK 120816
Missa inte kvällens hockeymatch mellan Modo och Timrå som sänds live på ST.nu från 18.30. Redan nu kan du se ett inslag med nye Timråtränaren Thomas Montén inför hans första länsderby.
http://st.nu/sport/timraik/1.5003254-tv-monten-infor-hockeyderbyt

Henning: Måste säga att Montén går hem hos mig. Glimten i ögat och klara svar utan krussiduller. Skön lilare helt enkelt. Synd att Norgren inte kommer till start...

mikenomad: Nordgren klev av inför sista spelmomentet på träningen i dag. Ville enligt honom själv spara sig. Så det är nog klokt att ställa över honom i kväll. Hans tid kommer.

Henning: Såg det. Mjoo....är säkert klokt. Jag får bara så j-a dåliga vibbar av begrepp som "småskavanker" och "försiktighetsåtgärder"...

Hahl Bundy:man kan också se matchen på allehanda.se

http:/allehanda.se/sport/live

Hahl Bundy:man kan också se matchen på allehanda.se

http:/allehanda.se/sport/live

Förlorar Timrå ikväll byter jag lag till Modo.

Hahl Bundy: Eller så är det samma sändning med samma kommentatorer.

El Maco: Är du mexikan tar vi emot dig...

Icing-Ove: Sorry...icke-EU...

mikenomad: Men han skulle ju bli vår förste webbredaktör från Mexiko. Funkar inte det får han väl gräva en tunnel bort till nya Bishops...

Det drar ihop sig, som pojken sa, när han tog ett kallt bad.

Kongo: Samma sändning på allehanda.se och ST.nu. 

Henning:

Filmas det med VGA-kamera eller vad är det frågan om?

snabelhåkan: Kan inte riktigt svara för produktionen, följer det själv från tidningshuset i Sundsvall. Hoppas det blir bättre under sändningen.

snabelhåkan: ja vaad i helvete!

Så, nu försvann det. 

Redigerad kommentar

Såg just kvällens laguppställning. Man kan iaf konstatera att resultatet ikväll inte är prio 1...

mikenomad: Nä varför skulle det vara det? Vi tränar.

Hahl Bundy: Nån som lyckas få in matchen på mobilen?

mikenomad: Mike, jag jobbar på det, hoppas kunna lösa det. 

Henning: Toppen! :)

Dalton: Helvete är det Frölunda vi spelar mot ikväll? Bortsett från spyan mitt på tröjan så ser ju tröjorna identiska ut med de Frölunda hade för ett par år sedan.

mikenomad: Hur mycket ligger vi under med?

Dalton: Här från altanen känns det som 0-2 med bud på mer. Men jag har ingen aning...

mikenomad: Ser ut som jag går bet på det. Det ska finnas möjlighet att se matchen i Android, för oss med Iphone är det värre. Jag får tyvärr hänvisa till möjligheten att se matchen i efterhand.

Henning: Det äro lugnt för min del. Mitt liv tillåter iaf inte mobilfokus i 2,5 timme för en träningsmatch. Får uppdatera mig på annat vis.

mikenomad: 0-0 står det och absolut ingenting händer åt något håll. 3-1 i skott eller nåt sånt.

Olle: Ställningskrig, en holmgång mellan två giganter alltså? Som två tungviktsmästare som står och gungar mot varandra...

mikenomad: Nja som 2 svajande grässtrån i en mild bris.

Hoppla 1-0 Stenqvist. Hans 1:a i A-laget.

Redigerad kommentar

mikenomad: 1-0 till Timrå. Stenqvist firar U20-uttagningen ...

mikenomad:Yäh!!1!

mikenomad: Där nätar iaf Stenqvist, 0-1 till oss. I övrigt åker modos primadonnor och försöker jonglera med pucken (utan framgång) och Timrås brunkare checkar högt (utan framgång). Har inte sett någon längre press åt något håll än så länge i matchen.

mikenomad: 1-0 Timrå genom ett slumpmål av Stenqvist! Dock måste kameramannen vara full då han filmar riktigt värdelöst..

Henning: Steken...:)

ersson: Man ska inte klaga över något som är gratis.

Olle: SM-GUUUUUULD!!!11!!11

Olle: Äh, lite krav måste man få ha!

Olle: 3-12 i skott. Vi skjuter tydligen grymt mycket. Ha ha dom kan nog inte räkna.

Redigerad kommentar

Tycker mig se ljusglimtar lite här och där. Tycker det finns potential i truppen. Hagos ser betydligt rappare än förra säsongen t.ex. och Bagarn ser jag med spänning fram emot vad han får uträttat den här säsongen.

Hahl Bundy: Ljusår bättre än i Järvsö enligt Blogger.

Bäckis ser spännande ut! 

Hahl Bundy: Hur det rasslade iväg till 12 skott, det förstår jag inte. Kul att juniorerna får göra mål iaf, mer sånt!

Olle: Många utvisningar?

Ambroo: Då måste det ha varit ruskigt dåligt mot Brynäs.

I övrigt är junisarna företagsamma...ser intressant ut. Modo kommentatorerna var tydligen väldigt nöjda med att Modo har en i sin trupp idag. Vi kör med 4 men det sa dom inget om.

Olle: Hoppas Bellissimo får liiite att göra iallafall

Dra mig vad skönt det är att se på hockey igen! trots målbrotts fjanten som kommentator. "Kanske, kanske skulle fått med sig en utvisning där" -NEJ!! 

Hahl Bundy: Nu är 4 fortfarande mer än det antal modo verkligen har. Men vi här väl ändå 2 på isen och en i båset och inte bara 1.

Dalton: Han lär nog få känna på mer puck kommande 2 perioder:)

Öhrns lilla soloräd där i slutet var kul att se :)

Dalton: Vårt B-lag gjorde tydligen inte bort sig i 1:a alltså. Nå, det är ju iofs inte direkt Svenska mästarna vi möter. Eller hur är det med det där, är Modo stående Svenska försäsongsmästare? Oavsett resultat?

« · 1511452 · »