Bragd-Birger: Det är väl inte bara dessa tre som är iskalla, tycker att det verkar som betydligt fler vore djupfrysta. För Guds skull förstärk backlinjen innan det är för sent.
Linda87: jah det här känns inte bra. Nu måste kenta o co träna extra mkt annars känns det inte bra o kolla på Timrå-BIF. Vette fan om man vågar gå!....
Linda87: Det är så jobbigt. Inget roligt att läsa tidningarna imorgon, Modoiterna som ler så fort man visar sig. *supersuck* Och våra "målgörare" gör inte ett mål.
västrabo: Nja, så länge dessa tre producerade såg Timrås matcher betydligt roligare ut. Men visst, vem som helst får göra målen. Ser dock inte backlinjen som problemet i denna match...fan!
Resultaten kunde inte gått mer emot än vad det gjorde idag, nu krävs en vinst på Söndag, annars är det inte längre något ingenmansland utansnarare dödskamp om sista slutspelsplatsen.
Frella: Med detta svajiga spel skall vi vara glad om vi tar några poäng de tre närmsta matcherna. DIF hemma svårt SSK borta torsk SSK grymt starka nu FBK hemma torsk Här kommer FBKS vändning. Sen blir det inge lättare MIF borta 50% chans VF hemma svårt HV borta torsk BIF hemma 50% chans LEK hemma vinst LUL borta TORSK
Det vill nog till att vinna hemma för det är nog det som är nyckeln till fortsatt spel om guldet. LIF har värvat idag nån fransman och det kan dom behöva för dom kan nog glömma slutspelet nu. men sen är det BIF SSK MIF som får göra upp om det, modo och Luleå ser jag som dom är på mycket god väg att klara det och har ett gyllne läge det är bara att säga grattis. Timrå som sagt: hemmaspelet blir nyckeln.
Och här har positiva klubben sammanträde ser jag. Vinner vi tre av 10 matcher så är det klart för slutspel, varav 6 är hemma. Samtidigt ska dom jagande möta varandra en del till och med två gånger. Säger som Småland Thrust me det är klart för slutspel.....
wesse: Har inte den klubben alltid sammanträde här? =)
Maurice Rozenthal till Leksand, var det inte han som lirade i Löven i allsvenskan med sin bror? Var väl skaplig där men inte mer, luktar panikvärvning lång väg. Njuter av att se "Folkets Lag" som de har det nu.
wesse: Timrå Ik behöver en back till. Ett tips till Kent o Kent är att det finns en Mycket skicklig defensiv och rutinerad back i Sundsvall Hockey med namnet Mathias Swedberg. Kolla upp honom innan något annat elitserielag tar honom! Han har trotsallt 14 säsonger i högsta serien runt om i Europa!
kai: Ser hellre då Johan Svedberg, han är yngre och har framtiden för sig, har dessutom varit nyckelspelare i IFSH i några år nu. En annan som borde vara av intresse är Ivan Punchocar, dock inte nu då han är icke EU spelare.
NuMo: Så det är lika dålig sikt överallt? Tillåt mej tvivla. Har väldigt svårt att tro att de som står på motsatta ståplatsläktaren inte ser båda målen. Men om det nu mot all förmodan skulle vara så...så börjar man ju undra över vad det är för konstigt folk som frivilligt ställer sig där...och dessutom betalar för det.
knaskamilla: Jisses vad jag var förbannad under första perioden!! Lyckades med möda knö mig upp men hamnade rätt långt ner, då det redan var nästan fullt, eftersom bilen jag åkte i kom efter bussarna. Såg inte ett piss nästan. Jo, jag såg halva anfallszonen och fick ju kolla mer på jumbotronen än på isen för att ha chans att överhuvud taget se nåt!!
Det blev dock "bättre" i paus, då kioskbesök gjorde att det gick att ta ett par kliv upp så man fick se lite mer av isen. Därav min frånvaro på H Höger.. =) Matsby var dit hörde jag. Men att få plats/ens få se nåt av matchen kändes som prio #1 för egen del ikväll..
Vi stötte dock ihop med LJ på en mack en bit ifrån, inhandlandes käk o.dyl med ett charmigt och osympatiskt MooDogrin i fejan... ;) Han har "en bit" att åka den mannen!
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen