hellge: Mkt fint gjort av dig tycker jag! Småputtar hit, lillebror dit...räcker med att konstatera att TIK är ett så in i h-e mycket bättre hockeylag än Modo. Oavsett tabellplacering! Är vi dessutom "lillebror" talar ju även framtiden till vår fördel!
Portello: Men jag måste erkänna Portello att din presentation är en av de bästa jag sett på detta forum, mycket intressant och påhittigt... Så det är en jäkla tur att det inte är såå många som bryr sig om vad du säger...:)
NuMo: VArje gång det är derby går jag in hit för att diskutera hockey och då möts man bara av oförskämdheter. Då innan man blir förbannad så skickar man med ett inlägg som inte är skrivet i affekt. Vad får man då? skit för det är för långt, som sagt det handlade om hockey till viss del.
hellge: Studerar man din historia så är det inte många inlägg som du har skrivit inför ett derby som inte innerhåller oförskämheter..
Du håller dig till hockey,knark och parkbänkarna i det mesta...
Jag tar hockeyn och kallar Moodooister för Koälskande inavel i stället med mer betoning för inavel...
Det mesta jag skriver är för att hetsa er lite och ännu en gång har ni visat att ni är KOrkade och går i fällan..
Allra mest Poffa..Undra om han kan sova ikväll när han kommer hem efter ännu en förlust mot TIMRÅ IK
Ett välmenat tips till dig.. Spela en hundring på 4 - 2 till Timrå..Det ger skapliga pengar tillbaka så får du råd att sitta med Willysson på hans parkbänk inne i Vivsta..
gud: Förvisso, jag har bara svarat på oförsämdheter dessa gånger.
Själv gör jag sääällan några fel. Vanligtvis håller jag tlll på MoDos forum, www.modohockey.se/forum.cfm. Där jag trivs bäst. Ibland när det är debydax tittar jag in här.
Vi har väl samma problem som ni här, ibland tar pöbeln över och anarki råder, dock vill jag påstå att det är högre i tak hemma hos oss. Sen har ju MoDo också en egen GB här på HS där det är mer städat. Själv gillar jag Marseille bättre än Zurich om du förstår vad jag menar, Jag föredrar mötesplatser med mångkultur.
Det där med banjo har jag aldrig förstått vad du menat. Skulle Ångermanlänningar vara bra på spela sydstatsmusik eller vad menas? I så fall finns det en koppling, Timråbor är främlingsfientliga och Ö-viksbor gillar dixiemusic. Du får gärna utveckla. De där rednecksen i sydstaterna brukar väl vara ultrarasister, men jag menar Ångermanlänningar är väl inte kända för att vara främlingsfientliga. De har ju genom historien varit ett folk som idkat handel med sörlänningarna. Vi har ju sörkörarna som åkte söder ut för att sälja och köpa. Rätta mig om jag har fel, men angerman betyder väl också något med köpmän o dyligt. Nja du får gärna utvecka ditt resonemang.
hellge: Om jag fortfarande tycker att Foppa är överskattad? Tja, det beror på vad du lägger i ordet. Jag anser väl att jag, med facit i hand, fick hyfsat rätt i mina påståenden om Foppas dominans i elitserien. Han vann inte poängligan. Han hade inte bäst poängsnitt. Han blev som väntat skadad och missade stora delar av säsongen. Han förde inte sitt lag till några framgångar ö h t. Visst är det en bra hockeyspelare, en av de absolut bästa i NHL. Men förra säsongen var det ett antal spelare som överglänste honom i betydelse.
hellge: Man ser tyvärr inte vad du har svarat på för några oförsämdheter så då tar jag det med en nypa salt...;)
Taket härinne på denna GB är lite annorlunda..Ibland är det mer ner och ibland ännu lägre..
Jag hoppas att du även ramlar in här fler gånger när det valkas derby..
Detta med eran långa kultur med inavel och banjospelande är jag inte rätt person att fråga..Är ju som sagt vad en utsocknes..Poffa eller NuMo kan säkert utveckla det mycket bättre än vad jag kan..
du..Det är jag som otroligt sällan gör något fel..men det beror på att jag är grymt ÖDMJUK..
willysson: haha man får tacka för uppslutningen av hockeysnackare som hjälpte mig att få rätt på telefonen... den hade hamnat i kylen av alla ställen, lite komiskt kan det bli ibland när man är förvirrad:)
Det vill till att det lossnar ikäll för målskyttet annars blir det stryk, Sloan bör göra minst ett. annars lär vi ligga på en 1,5-2 mål och det håller inte, om inte Oksa spikar igen? Vi gjorde 4 sist med mycket tur och en del självmål från Modos sida så tipset blir 5-2 till Modo
Förhoppningsvis håller domaren en bra nivå ikväll mot Hack n' Slash IK. 60 minuter powerplay borde resultera i åtminstone 2 mål framåt. 2-0 alltså.