1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Modo - Timrå IK 2006-01-30

« · 668930 · » Till forumet

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
Hawerchuk: ok, imorrn då
Kommentera

Dream Team:

Det känns bra att du tänker på mig, emotionellt utvecklade människor är alltid trevligt, empati är inte bara en bra egenskap, den är livsviktig för människans överlevnad.

Sen tycker jag inte att mina alster är meningslösa. Om du tycker det så får väl det stå för dig, jag antar att det är subjektivt.

Sen har jag ju svarat dig på att huvuddelen av mina inlägg skriver jag på MoDos eget forum, d.v.s. den officiella sajten. Sen tycker jag det är skoj att gå in hit för att diskutera hockey när det är derby. Det jag oftast då möts av är banjo-snack, lillebror-prat och mindre förtal. Därför vill jag ju åtminstone värja mig lite.

Sen hänvisar du till ett silver 1934 eller vad det var. Jag menar, silver, det representerar faktiskt andraplats, inte förstaplats. Själv har vi i MoDo alla tänkbara medaljer, flera av alla valörer, t.o.m. våra damer har flera ädla. Faktiskt har jag en guldmedalj själv, fast det var när B-junior-SM var inofficiellt. Kul va? Du som tänker på mig så mycket. (-:

Gud:

Vissa menar att Gud finns, andra säger sig ha bevis för att Gud inte existerar, somliga menar att det inte går att bevisa att Gud finns.

Sen har vi de som säger sig vara Gud.

Gud, man kan konstatera att du har minst två komplex, Gudskomplex och framförallt det gigantiska LILLEBRORSKOMPLEXET som många timråsupportrar har.

Gud och Dream team, jag menar inte så illa, än fast det kan låta så emellanåt.

Må bästa laget vinna.
Kommentera

Dream team: Kommer det lossna för Rosa och Jantunen ikväll? Hur var de sist mot Leksand? Det sägs att Rosa kostar 150.000 per match, stämmer det?
Kommentera

hellge: det ända jag vet angående Rosas lön är det jag läst i tidningarna och där står det att han får 1.1 mille för elva matcher och Nubben kommenterade det med att det var dyrare att åka ur ES än att punga ut stålarna för Rosa..
Kommentera

hellge: Ja, det stämmer. Samtliga i publiken som vill titta på honom under match får betala 100 spänn extra på biljetten, publik som inte pröjsar ombedes att blunda när han är på plan...

Vet inte vad han kostar per match, men han är inte svinbillig. Förmodligen bland de dyrare värvningar Timrå gjort. Man ser hur som helst att han har kvalitéer, sköna handleder och bra blick för spelet. Vi väntar med spänning på första målet från honom. Jantunen har varit riktigt bra, han och Rosa lär väl skapa nått ikväll. Förhoppningsvis kommer deras första mål i dag.
Kommentera

hellge:
Lilla gubben..Håll isär oss..

Jag stavar ÖDMJUK med ett litet G..
Den andre däruppe stavar med ett STORT g..

Både du och jag vet vilket lag som är
lillebror och det är inte mitt lag..

Att sedan ingen av er "kusiner" kan läsa eran egna historia
kontra TIMRÅ IKs historia kan vi inte Timrå IK supportrar få skit för..

Pssst..
Varken jag eller Dream Team menar inget illa heller.
Bara det går åt helvete för ditt skitlag..
Kommentera

hellge: Så vitt jag vet bekräftas alltid förhållandet mellan varandes storebror respektive lillebror av det faktiska födelsedatumet. Eftersom vår ishockeyverksamhet beslutades om 1937-10-11 medan er beslutades om 1938-01-14 står det bortom alla tvivel vilka som är store- respektive lille-. Sen får ni vara lillasyster istället om ni hellre vill vara det eller bara är lite osäkra på er identitet. Det kan ju vara gulligt i sig..
Kommentera

Greven: Har dom mindervärdighetskomplex så låt dom ha det. Det kan inte vi göra något åt. Däremot så vore det på sin plats att dom inte kommer hit och demonstrerar sina tillkortakommanden. Får dom växa på sig ett antal år så förstår dom vart den brilianta hockeyn finns. En del har redan börjat förstå men det är tydligt att det går trögt för andra.
Kommentera

Greven Dracula: Ja, vår förening startade 1921. Men detta är heller inte riktigt sant, för då hade Alfredshems sulfitfabriks idrottsförening gjort ett uppehåll i sin verksamhet för 1:a världskriget. I själva verket startade föreningen redan 1907 här borta, en lite bortan för mig, i hockeykulturens epicentrum.

Du hänvisar till att hockeydelen av föreningen startade 1938 vilket är sant, men då hade förening funnits i 31 år. Tror du att AIK räknar sin födelse när hockeysektionen drog igång? Tror du Djurgården gör det? FBK betyder ju faktiskt Färjestads bollklubb. Nej vi som tillhör de mer framgångsrika föreningarna daterar vår födelse till när klubben startade. När startade eran sa du? 1937, då hade vi redan börjat med 1-3-1 och kompositklubbor.

jag läste om en norsk forskare som också försökte söka bevis på dennes teorier med påhittade fakta. Gissa hur det gick? Just det, doktorshatten flög sin kos.
Kommentera

hellge: om du bara visste vad kompositklubbor kan ställa till det ...
jag sitter inne med sprängstoft angående denna skapelse...
Ikväll kommer ni skjutas i sank med en right-träklubban gjort av en gammal furutall-med både tjurved och motved....från 1800-talet kallt. Visste du förresten att Freddan har minst 20 Timrå IK jackor i garderoben hemma som han är VÄLDIGT stolt över.
Kommentera

iggy: De berömmer Timrå mycket på Modos Webbradio. De verkar trumma på som fan.
Kommentera

hellge: tack för det, snart ramlar det in en puck i hemmakassen...
Kommentera

iggy: Freddan har inga Timråjackor, han bor granne med svärmorsan i Bjästa. Men du, jag kollade aldrig i soprummet. (-:
Kommentera

iggy: Hoppas kan man ju....men det är väl som vanligt, gladpack bakom motståndarmålisen om han lyckas passeras o sedan en billig kontring och ett mål i häcken...*suck*...
Kommentera

hellge: 10-18 i skottstatistiken första, tack vare Krizan så är det 0-0.
Kommentera

hellge: Nu kan du kanske inte applicera AIK:s eller DIF:s sätt att datera åldern på sitt klubbmärke. Dessa är ju - till skillnad från exempelvis Modo - paraplyföreningar som rymmer en jävla massa olika sporter.
Ska du jämföra vem som är storebror/lillasyster mellan Modo och Timrå bör du nog, om du ska ha någon trovärdighet, använda ishockey som utgångspunkt.
Kommentera

Nog är han dyr, Rosa men vilken blick och kontroll, lika med Jantunen.

När dom där killarna värvades (inkl Svoboda) så var vi jävligt illa ute, KS såg inte helt omöjligt att det skulle bli, och om vi hade hamnat där så hade dom haft lekstuga där, thats for sure....
Nu blir det inte KS och jag ser det som en bonus om vi klarar oss till slutspel, och då kan dom vara guld värda.

Tänk om vi kunde få ha kvar dom nästa säsong, och få tag i lite stabilare backar, men det blir väl bara en våt drömm........
Kommentera

Också har dem sån löjlig jävla tur.. jävla skitlag. Mkt dåligt av Sanny förresten
Kommentera

på tal om dåligt, varför får Sloan spela?
Kommentera

RocknRolf2: därför att ström är ännu sämre!!
Kommentera

Dream Team: håller med, lama avslutningar.
Kommentera

RocknRolf2: Vilket byte av Rosa! Mer sånt!

Varför skjuta rakt på Krizan, varför?
Kommentera

RocknRolf2: Känns bekant från denna säsongen: Fint spel, lama avslut. Klassiskt Tre Kronor-spel.
Kommentera

arf: en målvaktsmatch ! och Rosa växer
Kommentera

arf: Var finns den beryktade nyinförskaffade spetskompetensen??
Kommentera

Bragd-Birger: Paraplyförening är precis vad MoDo länge var med fotboll, hockey, friidrott, treränglöpning, skidåkning med mera. Ja vi hade t.o.m. en sångkör som hette Mo-Do sångkör.
Kommentera

iggy: Han får vara hur liten eller stor han vill, huvudsaken han gör det han har betalt för...nämligen MÅL!
Kommentera

hellge: å nu har ni inte ens en fabrik som heter det!?
Kommentera

TAVLA av KRIZAN!!!
Kommentera

mikenomad: yessss
Kommentera

Nu så! 1-1.
Kommentera

Heja Karol Krizan! Vi tackar och tar emot! Skönt att få ett skitmål för en gångs skull.

Kämpa nu Timrå!

Kommentera

iggy: JAAAAAAAAAAAAAA! 1-1 !
Kommentera

steve_h: Den, fabriken, här borta, heter numera Domsjö fabriker efter att fem privatpersoner köpte den.
Kommentera

underbart Warg
Kommentera

iggy: Vem vem vem vem??????
Kommentera

mikaelkarlsson: Tackar....:-)
Kommentera

hellge: oj
Kommentera

hellge: försvar, någon?
Kommentera

förbannat. Och vem gick bort sig? SLoan! tjänstefel att inte bänka han nu.
Kommentera

Dream Team: Underbart är kort. Fan...
Kommentera

Chief: Skicka iväg Sloan omedelbums....sicken sopa!!!
Kommentera

RocknRolf2:
Hmmm!
Jag tycker att dom kallar honom för Strålman jag!
Men jag ser inte matchen...
Kommentera

Sanny ut igen. Han är riktigt dålig nu! skärpning för helvete
Kommentera

Janken: Ok...då ska jag inte gnälla på Sloan då...
Kommentera

RocknRolf2: Men sätt ett friläge för fan! Det där har vi inte råd att slarva bort.
Kommentera

också missar Nielsen ett friläge. Inget flyt nu som vanligt
Kommentera

RocknRolf2: Dubbelutvisning, ju.
Kommentera

Vi är ju helt värdelösa framför mål
Kommentera

« · 668930 · »