lincoln:
Spödden är en mingis, det var bara slumpen att han föddes till Modosupporter, hade han vuxit upp Sörberge hade han ändå varit en mingis som retat gallfeber på Modoklanen med sina tics.
Vad det beror på vete fasiken, men forskning visar på att trasiga leksaker i barndomen i kombination med betong i sandlådan och avsaknad av vänner i ungdomåren kan bidra till detta abnorma beteende.
Tyvärr finns det inget botemedel, en gång mingis alltid mingis, oavsett klubbtillhörighet, otur för Modofalangen att behöva dras med dylika medlemmar.
spud: Jag konstaterar att Modo verkade mer skitnödig att vinna detta derby än Timrå. Föreföll som att Modo hade något att vinna i kväll medan Timrå mer spelade "av" - och drog lärdom av - matchen.
Med slutspelet senast, i färskt minne, så förstår jag att ditt favvolag hade mer att spela för.
spud: I ett derby med massor av känslor inblandad borde t.o.m. du inse att antalet utvisningsminuter var ojämnt fördelad.
Favör av hemmaplan agvjorde bedömningsnivån i flertalet situationer. Som sig bör.
Grattis till segern. Väl mött då det gäller något.
spud:
Om jag skickar pengar, skulle du vilja vara så snäll och skicka ett signerat ex?
Timrå gör en gedigen insats. Trots många tongivande borta óch en domare som inte höll för trycket föll man med smickrande siffror. Laget gör inte en av sina bästa matcher rent taktiskt men laget visar ett enormt krigarhjärta och många av spelarna visar stundtals hur bra man kan bli.
Jag andas en enorm positivism. Detta lag är bättre än många experter och andra trott.
Modo, och dess supportrar...tja, väx upp, släpp sargen. Vinsten ikväll var större för er än nederlaget för oss. Måhända är lillebrorkomplexet nu raderat?!
Ursäkta mig, men Dennis Persson må fan ta mig vara den sämsta backen I Timrå IK på denna sida av 2000. Låna ut han till Kovland resten av kontraktstiden.
Vore Dennis Persson ett flygplan, hade han fått flygförbud.