1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590677 inlägg · 6217 ämnen

Modo - Timrå IK 2009-01-12

« · 1110665 · » Till forumet

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-12
Simmalugnt:

Nu måste det bli 2-1
Kommentera

Laken:

Han har gjort en hel del bra. Men man önskar att han kunde AGERA lite oftare.
Kommentera

Laken: Håller väl med dig där, men båda målen so far, måste han ta om det ska bli något slutspel, målis är utsatta. Men överlag är han bra.
Kommentera

Abron:

Men jag är optemist, blir points ikväll....
Kommentera

Abron: Hahahahahaha
Kommentera

Laken: Klart man kan göra det, men det i kombination med att kritisera försvars/målvakts/anfallsspelet. Nu blev det visserligen oändligt mycket bättre i egen zon efter att RJ klev av, men målvaktsspelet är fortfarande under all kritik. Visst gör han några räddningar även om jag tar för givet att han ska ta det han fått på sig idag, liksom de bägge målen. Framåt händer det inte mycket och det beror på att Modo spelar äckligt diciplinerat, fast visst kan man tycka att lite mer dump och högre forechecking vore rätt medicin? PP:et behöver vi inte analysera närmare då det talar för sig självt.

Skott, folk på mål, enkelt, då vänder vi!
Kommentera

Laken:
Visst, det finns inga fel i Timrå, det kan du väll skriva under på?
Kommentera

superfalle: Backe släpper in väldigt mycket vid första stolpen, gjorde det massor förra året, trodde målistränaren skulle styra upp det till år.

Det är en helhet med en målis som tar det lite omöjliga plus anfallet producerar, inget funkar, tyvärr, speciellt inte PP.
Kommentera

Laken: Instämmer, kolla bara på hockeyligans hemsida hur många räddningar han har gjort, låg 2a i den ligan sist jag kollade har jag för mig.
Kommentera

Laken: Skyller och skyller. Det är ju helt självklart att domaren har väldigt stor betydelse och inflytande i en match. Timrå får en felaktig utvisning och Modo gör 2-0, det kan vara ett direkt matchavgörande mål, varför skulle vi inte skylla en sån sak på Claesson?!
Kommentera

Bedrövligt vad alla klagar på Backe - jag tycker han har varit klart godkänd denna säsong. Ni verkar bara komma ihåg målen han släpper in, men alla räddningar då?
Kommentera

Per HApps:

Men P.H, vi är inte lika inför regelboken, har väll sista veckan visat?
Kommentera

Simmalugnt: ok men Gudrun har varit i timrå o hälsat på mången gång denna säsong.
allt handlar bara om hjärta och vilja.så är det för alla lag.
Kommentera

Abron: Att han kallar till sig domaren är väl inte helt fel, killarna får sig ju lite extra vila.
Kommentera

Sluta skylla på domaren (som ni alltid gör)!

Första målet är Skogs då han backar ner i knä't på Backe och på så sätt ger Ulmer utrymme att skjuta.
Andra målet är Backes. Men kom också ihåg alla räddningar Backe gjort.

Dessutom tycker jag Timrå gav bort initiativet till MoDo i första perioden, som så ofta på bortaplan. Att det ska vara sådan skillnad mellan hemma och borta.
Kommentera

nixXz: Ja säga vad man vill om domaren och MODO. Men idag är MODO helt enkelt för bra - känns surt, men så är det. De spelar bättre helt enkelt. Ska vara mycket till om vi ska kunna vända detta... Surt också att Djurgården ångar på. Bläh, kan bli en riktig skitkväll!
Kommentera

MB: Ja är man överglänst av Zacke så säger det allt. Backe har aldrig varit en vinnare. Inte i SkAIK, inte LIF, inte i landslaget och definitivt inte i TIK. Att PP:et ser ut som det gör tycker jag i mångt och mycket beror på att fel spelare styr det, bortsett då från att det går för långsamt. Svensson har allt som oftast för mycket puck i första, Tenkie i andra och Axelsson/Sundh i tredje. Sen är det synd och skam att de som iaf skapar knappt får en sekund i den spelformen (Lander och MPS).
Kommentera

nixXz:
Det skulle ha börjat med ett matchstraff och PP för oss i fem minuter.

Jonte blev avstängd för att hoppa in med armbågen först, men dom reglerna gäller tydligen inte i Dö-vik.

Kommentera

MB: ja . speciellt första .. den stolpen ska de inte få bli mål på i de läget . lika som målet mot hv tror jag de va
Kommentera

fighter:

Jo visst, lite synd att detskall behöva bli så här, Cleasson är kanske inte 100%, men Timrå måste lära sig att spel även mot domaren. Att kalla till sig Zebran i det läget Challe gör anser jag vara kass, vilka signaler ger det i egna laget.

Knyt näven i fickan å pulverisera Nolaskogsarna nu, kan fixa sig det här...
Kommentera

erathoo: Han har aldrig gjort sig förtjänt av 3 kronor, inte i närheten, men nu kan till och med inte ens BÅG ta ut honom. Med tanke på att Timrå värvade honom som just "landslagsman" (efter tre helt omotiverade försök i EHT) så lär han dessutom ha betydligt högre lön än han förtjänar också. Det är såna spelare som RJ, som ger extremt dålig avkastning i förhållande till satsad krona, som gör att vi sannolikt missar slutspel i år. Det och flera andra klantiga insatser av de sportsligt ansvariga i klubben.
Kommentera

Per HApps: Varken Lotvonen eller Jonsson får förlängt.
Kommentera

lincoln: ja, jag fattar inte. Det skulle ha varit en MODO utvisning innan styf 2min kommer. och just det kommer avgöra denna match. Kunde ha stått 1-1 ist för 2-0.

Men modo är ju klart bättre än Timrå
Kommentera

lincoln: Han är skitdålig och har alltid varit. Han släpper en holding the stick på Svensson och tar Styf istället.
Kommentera

Simmalugnt:
RJ är ju så satans dålig att man mår illa av att behöva bevittna det. :(((

Kan ingen lära han att gå på kropp? Nån, snälla!!!!!11!!!!!
Kommentera

Frella: Vårt powerplay har varit onämnbart dåligt hela säsongen. Enda skillnaden nu är att vårt flax har lämnat oss.

Domaren helt klart huvudanledningen till MoDos skenbara övertag. Väldigt dålig domarinsats. Avgörande dålig faktiskt
Kommentera

Skulle ju inte vara fel att träffa mål nån gång också när det är bra läge. Lander skickar den ju ut över plexit när han står en halvmeter från mål. Sen så vet jag inte varför Axelsson passade till Sundh när han var i slottet. Moe har inte haft sin bästa dag idag, inte heller Wandell, inte heller någon i laget.
Kommentera

Frella: Båda målen måste Backe ta. Målvakten och PP är viktiga och båda de sviker, därför får vi svårt att nå slutspel. Backe måste spika igen sådana här matcher, kan låta gnälligt men så är det.
Kommentera

Suck.. tycker man kan "kräva" lite av topplaget LHC som verkar ha brakat igenom och ligger under med 1-3 mot DIF helt plötsligt.

Nån som har sneglat på den matchen? hur ser det ut?

sorry för OT
Kommentera

RocknRolf2: ofattbart också att BÅG satsar på honom då och då i Tre Kronor
Kommentera

Frella: Jag är inte så förvånad ändå att vi inte skapar mer än vad vi gör. I de tre matcher som vi tagit poäng i innan denna match så beror mycket på att MoDo, HV och DIF inte har varit speciellt bra.

Dock så skulle det vara kul om de kom ut till den tredje perioden och gör en riktig match utav det hela.
Kommentera

fighter:

fast förlust mot Modo är inte regn.

När Skansen dessutom leder då är det Gudrun.
Kommentera

RocknRolf2: Positivt är iaf att vi inte bryter något mönster utan vi klarar fortfarande inte av att spela vettigt i tre matcher. Allt är som det ska.
Kommentera

Abron: Efter sol kommer det alltid regn,tik har ju tagit poäng i 3 raka matcher
nu så en förlust är bara att räkna med.
Kommentera

Frella: Förhoppningsvis för all framtid! För Timrå IKs bästa. Ständiga skitutvisningar, svag i defensiv och markeringsspel, totalt uselt skott, dåliga passningar. Fyfan! Jag tycker utan tvekan att RJ är den absolut sämste av Timrås backar i modern tid som på pappret ska vara "etablerade". Sen ska man visserligen komma ihåg att RJ inte alls kom till Timrå på särskilt stora meriter. Färjestad visste vad dem gjorde.
Kommentera

Frella:

Men dom är svåra, men den borde han ha tagit.

NJA det blir en uppförsbacke nu, men 2-2 håller än...
Kommentera

RocknRolf2:

En liten fågel viskade att Linkan vill binda upp RJ på ett livstidskontrakt.

Han är ju trots allt landslagsman.
Kommentera

RocknRolf2: Han verkar vara rätt bänkad nu va?
Kommentera

persson:

Nej för fan! Inte vill jag ha sällskap av honom.

Skicka honom till himlen i stället, det kan gud gott ha.
Kommentera

Claesson är ju helt jävla bedrövligt usel också. Helvete vad trött jag är på domarna i elitserien. Jävla sandlåda!
Kommentera

Frella: De skjuter ju iaf medans vi har mer än blött krut vi...
Kommentera

Ska jag se nånting positivt i det här eländet så är det att vi snart slipper RJ. En ren belastning för laget!
Kommentera

73Sjöbba: Tycker iaf att Modos 2-0 är mer tavla än 1-0 av Backe. En jävla fladderpuck från ingen vinkel alls även om det är Claessons mål helt och hållet.
Kommentera

Nu får Timrå börja producera i PP för bövelen!
kom igen nu..
Kommentera

Simmalugnt: Kompensation... äckligt vad dålig han är
Kommentera

Hoppas claesson brinner i helv...

Vakna nu för fan!
Kommentera

erathoo:

Men han kan väl knappast vara så dyr.

Vi får väl köpa honom till nästa hemmamatch, Det verkar ju som om han lämnar vinstgaranti när fakturan är betald i alla fall.
Kommentera

73Sjöbba: När Modo har sex man på planen matchen igenom så är det omöjligt.
Kommentera

dr-nix: Det går inte att vinna en sån här match.
Kommentera

dr-nix:

Åh gud va oväntat det där målet var.

Släpper holding the stick på en timråit sekvensen innan timråutvisningen.... LESS JAG BLIR!
Kommentera

« · 1110665 · »