Laken: Klart man kan göra det, men det i kombination med att kritisera försvars/målvakts/anfallsspelet. Nu blev det visserligen oändligt mycket bättre i egen zon efter att RJ klev av, men målvaktsspelet är fortfarande under all kritik. Visst gör han några räddningar även om jag tar för givet att han ska ta det han fått på sig idag, liksom de bägge målen. Framåt händer det inte mycket och det beror på att Modo spelar äckligt diciplinerat, fast visst kan man tycka att lite mer dump och högre forechecking vore rätt medicin? PP:et behöver vi inte analysera närmare då det talar för sig självt.
Laken: Skyller och skyller. Det är ju helt självklart att domaren har väldigt stor betydelse och inflytande i en match. Timrå får en felaktig utvisning och Modo gör 2-0, det kan vara ett direkt matchavgörande mål, varför skulle vi inte skylla en sån sak på Claesson?!
Bedrövligt vad alla klagar på Backe - jag tycker han har varit klart godkänd denna säsong. Ni verkar bara komma ihåg målen han släpper in, men alla räddningar då?
Första målet är Skogs då han backar ner i knä't på Backe och på så sätt ger Ulmer utrymme att skjuta. Andra målet är Backes. Men kom också ihåg alla räddningar Backe gjort.
Dessutom tycker jag Timrå gav bort initiativet till MoDo i första perioden, som så ofta på bortaplan. Att det ska vara sådan skillnad mellan hemma och borta.
nixXz: Ja säga vad man vill om domaren och MODO. Men idag är MODO helt enkelt för bra - känns surt, men så är det. De spelar bättre helt enkelt. Ska vara mycket till om vi ska kunna vända detta... Surt också att Djurgården ångar på. Bläh, kan bli en riktig skitkväll!
MB: Ja är man överglänst av Zacke så säger det allt. Backe har aldrig varit en vinnare. Inte i SkAIK, inte LIF, inte i landslaget och definitivt inte i TIK. Att PP:et ser ut som det gör tycker jag i mångt och mycket beror på att fel spelare styr det, bortsett då från att det går för långsamt. Svensson har allt som oftast för mycket puck i första, Tenkie i andra och Axelsson/Sundh i tredje. Sen är det synd och skam att de som iaf skapar knappt får en sekund i den spelformen (Lander och MPS).
Jo visst, lite synd att detskall behöva bli så här, Cleasson är kanske inte 100%, men Timrå måste lära sig att spel även mot domaren. Att kalla till sig Zebran i det läget Challe gör anser jag vara kass, vilka signaler ger det i egna laget.
Knyt näven i fickan å pulverisera Nolaskogsarna nu, kan fixa sig det här...
erathoo: Han har aldrig gjort sig förtjänt av 3 kronor, inte i närheten, men nu kan till och med inte ens BÅG ta ut honom. Med tanke på att Timrå värvade honom som just "landslagsman" (efter tre helt omotiverade försök i EHT) så lär han dessutom ha betydligt högre lön än han förtjänar också. Det är såna spelare som RJ, som ger extremt dålig avkastning i förhållande till satsad krona, som gör att vi sannolikt missar slutspel i år. Det och flera andra klantiga insatser av de sportsligt ansvariga i klubben.
lincoln: ja, jag fattar inte. Det skulle ha varit en MODO utvisning innan styf 2min kommer. och just det kommer avgöra denna match. Kunde ha stått 1-1 ist för 2-0.
Skulle ju inte vara fel att träffa mål nån gång också när det är bra läge. Lander skickar den ju ut över plexit när han står en halvmeter från mål. Sen så vet jag inte varför Axelsson passade till Sundh när han var i slottet. Moe har inte haft sin bästa dag idag, inte heller Wandell, inte heller någon i laget.
Frella: Båda målen måste Backe ta. Målvakten och PP är viktiga och båda de sviker, därför får vi svårt att nå slutspel. Backe måste spika igen sådana här matcher, kan låta gnälligt men så är det.
Frella: Jag är inte så förvånad ändå att vi inte skapar mer än vad vi gör. I de tre matcher som vi tagit poäng i innan denna match så beror mycket på att MoDo, HV och DIF inte har varit speciellt bra.
Dock så skulle det vara kul om de kom ut till den tredje perioden och gör en riktig match utav det hela.
Frella: Förhoppningsvis för all framtid! För Timrå IKs bästa. Ständiga skitutvisningar, svag i defensiv och markeringsspel, totalt uselt skott, dåliga passningar. Fyfan! Jag tycker utan tvekan att RJ är den absolut sämste av Timrås backar i modern tid som på pappret ska vara "etablerade". Sen ska man visserligen komma ihåg att RJ inte alls kom till Timrå på särskilt stora meriter. Färjestad visste vad dem gjorde.
73Sjöbba: Tycker iaf att Modos 2-0 är mer tavla än 1-0 av Backe. En jävla fladderpuck från ingen vinkel alls även om det är Claessons mål helt och hållet.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
Nu måste det bli 2-1