1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590770 inlägg · 6217 ämnen

Modo - Timrå IK 2009-01-29

« · 1120313 · » Till forumet

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
Ambroo: never mind :)

du är inte möjligtvis släkt med vikegård? ni har samma tongång.
Kommentera

Cartman: OK det målet går inte att belasta Backlund för i så fall. Men inse att den situationen aldrig hade inträffat om han tagit dom två andra målen, som han absolut ska ta.

Sen om Modo fått två andra mål på deras chanser som backlund vart helt borta på och som skulle hänt pga att det övriga försvarsspelet felat sig, så går han ju också fri från skuld.

Men nu gör han två misstag som han absolut inte får göra nu, han femdubblat sin skörd med tillåtna tabbar under en säsong inklusive försäsong och slutspel redan nu.
Kommentera

73Sjöbba: Jag fokuserar mest på betyget denna match.
Kommentera

73Sjöbba:

Backlund har stått färdigt den här säsongen om inte Karjalainen och Åkerlund går sönder och Challe gör en Magdalena Graaf.
Kommentera

Cartman: Nej, två tavlor räcker alldeles förträffligt faktiskt.
Kommentera

andyo:

70000/månaden?
Äru tokig?1500/månaden och fria ostfrallor hos Wille;)
Kommentera

persson: PreSentation.

Hej på're!
Kommentera

Cartman: Så dom som kan tycka att Backe har gjort en skaplig säsong, dom äcklar dig?

Och du anser även att Backe ska utbuas på lineup'en nästa gång han står?
Hjälper det tror du?

Är du så så jävla dum så måste jag beklaga.

Kommentera

Jag såg nyss höjdpunkterna från matchem på hockeyligan och jag tycker knappast att modos 3-2 mål var nån tavla. Karl är ju skymd i skottögonblicket.
Kommentera

Bissett19: Roliga är ju att ni betalar han... runt 70 000 i månaden? inte ens det va? Och vi sitter med runt 200 papp på Backlund.
Kommentera

haggen:

Jo annars hade vi varit efter SSK i tabellen.
Kommentera

Ambroo: press*, var inte så jävla spydig.
Kommentera

T T: Står och fyller år menar du väl?
Kommentera

För övrigt förstår jag nu vad Wikegård menar med att en spelare åker omkring och fyller år.
Kommentera

Bissett19:

Ja hans utvecklingskurva pekar verkligen spikrakt uppåt.
Måste kännas grymt skönt att ha två supermålisar i laget.
Kommentera

Detta var årets värsta förlust alla kategorier. Känner mig så jävla nöjd med beslutet att inte åka med till Ö-vik. Stod ju inte ens ut med att uppleva matchavslutningen på O´Learys. Det finns trots allt dumjävlar i Sundsvall som envisas med att hålla på MoDo och dessa idioter ville jag undvika att misshandla, därav min hemgång. "Backe"... Jaji! Nu tog även mitt tålamod slut. Stick från kommun!
Kommentera

RTS: hahah :D
Kommentera

Men döda Sunes skit tråd nu då
Kommentera

73Sjöbba: Jag säger vad jag tycker.
Kommentera

haggen:

Kan berätta att Lindbäck var riktigt bra ikväll,motade 46 skott och spelade riktigt stabilt,även fast det var mycket skott utifrån,men sen gjorde han några riktigt kanonräddningar på det.
Kommentera

superfalle:

Kanon, hoppas det blir Åkerlund/Lindbäck nästa säsong då.
Kommentera

Cartman: " Till alla dom:       NI ÄCKLAR MIG!"

Vad håller du på med?

Kommentera

Sune: Men snälla, att dra hela laget över samma kam idag känns en aningen fel.

Och snälla gott folk Svara inte mer på denna Skit tråd.
Kommentera

till dom som var tveksamma till en eventuell värvning av lindbäck så kan jag rekommendera reprisen av Skellefteå brynäs . han var fruktansvärt bra.
Kommentera

MB: Exakt ! Går inte att vinna med en sån målis... T om den bespottade Tjaikowki är bättre ! FAAAAAAAAAAAAAAN !!!!!
Kommentera

John K: Jo spelarna kan och vill...men en keeper som släpper in två sådana mål som 1-2 och 2-2 målet går det aldrig i helvete, killen är rökt, ingen vinnarskalle, för dåligt psyke...äh in med vad som helst, sämre kan det inte bli, Backe bjuder som jag skrivit tidigare ikväll 1-2 mål/match, finns inte ett lag som kan vinna med ett psykfall i målet, inte en chans, spelarna blir dränerade på energi som hålet på Titanic, de vet att det inte räcker med 1-2 mål för att vinna.
Kommentera

persson: Oj, jag såg på din pres. att du var fjorton... Sorry!
Kommentera

haggen: Backe var skitbra, -i två Modoanfall.
Kommentera

Ambroo: Så är det. Jag tycker vi gör en bra match, MEN tyvärr så har vi ett såll längst bak. Det är därför och bara därför som vi förlorar den här matchen. Man får inte släppa in Salomons fladder dragare, inte i en sån här match. Sen på första målet så vet jag inte vad han håller på med, LIGG KVAR PÅ ISEN !!!!!
Kommentera

Egentligen ska vi skatta oss lyckliga att vi inte är på kvalplats som det har sett ut under säsongen. Jag ser allt annat än kvalserien som en bonus. Men jag tror fortfarande att vi tar oss till slutspel. Vägrar hända läpp efter en ny bortaförlust - på hemmaplan är vi GRYM! Nu måste vi köra stenhårt.
Kommentera

haggen: Yes, Moraspåret! Pitkämäki från Mora till TIK nästa säsong! Finnar kan det där med att spika igen.
Kommentera

mikenomad: Jag är för korthårig;)
Kommentera

Yellowcard: Ja han är ju ganska bra i vissa matcher.... Men han har ju en sjuk förmåga att i VARJE match släppa skitpuckar ! Jag tror spelarna är fruktansvärt trött på alla skitmål han släpper. Inger inge förtroende eller trygghet. Jag har alltid tyckt han varit grymt överskattad.
Bara vi reder ut det här skitåret så vi får börja om..... Jag orkar inte mer !!!!
Kommentera

Yellowcard:
Nä, han har inte spikat igen en enda match åt oss, då menar jag när vi varit totalt utspelade men vunnit ändå med ett eller två skitmål.
Kommentera

Ambroo: du kan din hockey du, grattis!
Kommentera

John K: Nej det ser jag inte att kommer hända, Tyvvär:(
Kommentera

Vi skulle haft en kille som Pitkämäki (stavning?;)
Där har vi en kille som kan det där med att spela viktiga matcher.

Hoppas för bövelen att alla positiva (kommer alltid från nån) inlägg om Backes
insats ikväll raderas omedelbart.
Kommentera

Cartman: Men kamma dig för fan...
Kommentera

MB: Vi vinner på lördag. Det är spelarna skyldiga oss efter denna makalösa förlust. Men att vi skulle förlora insåg vi nog kanske redan i och med 2-0-ledningen på bortaplan. Liksom ingen bra kombination det.
Kommentera

Per HApps: Nu överdriver du därför du är frustrerad. Jag försvarar inte Backe eller hans insats, men klart han vunnit matcher åt oss.
Kommentera

Yellowcard: Han är som bäst en ok ES-målvakt... tyvärr har han uppenbarligen klent psyke och saknar vinnarskalle.
Kommentera

Yellowcard: det tycker jag var bra annars hade vi varit närmare kvalserien.
Kommentera

Cartman: "VAd är det för en jävla lallare som har get backe 5 plus i omröstningen???"

En glad Modoit och blivande klubbkamrat.
Kommentera

Yellowcard:
Men han har inte "vunnit" en enda match åt oss sedan han kom.
Kommentera

Rulla in Åkerlund på rullstol i nästa match. Hur svårt skadad kan han vara? Ett par puckar borde han ju kunna ta iallafall.
Kommentera

Blizzard:

Till alla dom: NI ÄCKLAR MIG!
Kommentera

persson: TIK är bättre i fem mot fem matchen igenom. Ska man gnälla på nåt så är det att man tar för många onödiga utvisningar och att man inte är tillräckligt heta när man väl har powerplay själva. Sen har man full koll under första halvan av tredje och man sitter ju bara och väntar på trean, resten är historia...

Ser man inte det så är jag den första att beklaga.
Kommentera

Jag känner på mig att efter nästa omgång ligger vi 3 pinnar från KS. Lika bra att börja förbereda sig så man inte blir helt jävla knäckt !
Kommentera

Foyn: helvetes.............. Förstår mig inte på Backe - han är ju duktig men samtidigt har usla dagar mellanåt. Gärna dessa usla dagar när det är en döviktig match. Å ena sidan så har man väl sagt "årets viktigaste match" inför varje omgång.
Kommentera

Per HApps: Ska bli intressant hur JimmyH ser på saken imorrn efter han kommit hem och efter att ha sett repriser på målen. Allt annat än en sågning och 1:a som betyg på Backlund anser jag inte vara objektivt.

Många gånger har han satt 1:a och 2:or på spelare som tabbat sig rejält några gånger under en match men sedan spelat rätt bra, just pga tabbarna. Och om Backlund får 2 eller högre med hänvisning på hans spel i början och i övrigt förutom tabbarna är det inte konsekvent bedömning av honom, då är det spikat och klart för mig att hans åsikter och bedömning av backlund är hugget i sten.

Men som sagt, ska bli intressant att läsa imorrn eller när han uppdaterat bloggen.
Kommentera

« · 1120313 · »